Onlangs plaatste ik een bericht over onze auto, Ford, welke zijn communicatie had verloren (App). Hierdoor geen inzicht meer in de status van de auto, laadstatus, GPS locatie etc.3G communicatie uitgeschakeld in auto's
De App is reeds uitgeschakeld door Ford en van Ford Nederland heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen.
Gisteren (7 maart 2022) heeft BNNVARA een artikel geplaatst over het uitschakelen van 3G in Nederland met als gevolg dat oude mobieltjes niet meer werken. Helaas gaan ze compleet voorbij het feit dat dit een veel grotere impact heeft dan alleen de mobieltjes.
Per 31 maart a.s.s vervalt het 3G netwerk met als gevolg dat de volgende auto's geen enkele datacommunicatie meer hebben. (Zie lijst hieronder)
Het gaat zelfs om auto's uit 2021!
De enige fabrikant die tot dusver een oplossing heeft geboden is Tesla. Alle modellen t/m 2015 hebben een upgrade mogelijkheid.
Verder zien we dat in 2019-2021 dit ook al speelde bij Opel, waarbij de ANWB heeft meegewerkt om tot een oplossing te komen
Bronnen:
Amerika: The Drive
Aanvullend heb ik een pagina opgezet met bovenstaande tekst + een tabel van de huidig bekende merken/modellen. https://uwwebsite.nl/3g/
Ik ben bezig om in contact te komen met 'de media' om aandacht te scheppen omtrent dit onderwerp. Daar ik ten zeerste twijfel of ik de enige ben (....) zou ik graag van jullie weten wat de gedachte is.
Dat zijn de eerste stappen; zelf ben ik van mening dat de communicatie hersteld dient te worden (kort door de bocht)
note: Het gaat niet om navigatiesystemen!
[ Voor 7% gewijzigd door Crazy- op 08-03-2022 16:07 ]
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu