Foto's
![]() | ![]() | ![]() |
Beschikbare (dak)ruimte
Voorkant van het huis. Ongeveer 4.9m x 4.6mDakhelling is ongeveer 45 graden.
Schaduw
Staan wel wat bomen aan de voorkant maar daar heb ik totaal geen last van.Jaarverbruik
Wij verbuiken met 2 airco's en geen elektrische auto ongeveer 4300kwh op jaarbasis.Huidige elektriciteitsaansluiting
Wij hebben een 3x25A aansluitingBudget en doel
Ongeveer €3500 inc btw. Doel is om een zo laag mogelijke maandlast te hebben.Wie gaat het project uitvoeren
Ik wil het voor nu nog zelf uit gaan voeren.Bijhouden van data
Altijd leuk om te weten wat ik per dag heb opgewekt.Reeds verkregen offertes
Heb eens wat offertes aangevraagd, maar ze komen met bedragen van €5000-6000 euro inclusief plaatsen aanzetten.Dat vind ik nou net iets te veel van het goede
Regio
Omgeving DrunenMijn idee was om zelf 12x Trina Solar Vertex 395wp full black (landscape) op het dak te leggen. Dit met een clickfit evo dakpannen set.
Omvormer heb ik totaal geen idee van wat erbij past. Ik zat zelf te denken aan een Growatt met 2x een MPPT.
Iets wat ik misschien dan volgend jaar wil doen is op de achterkant 2 zonnepanelen plaatsen op de dakkapel (meer passen er niet) en 3 zonnepanelen (landscape) tussen de dakkapel en dakramen.
Als dit mogelijk is dan zou ik de achterkant op dezelfde omvormer willen aansluiten. Niet dat ik die dan weer moet vervangen en ik wil ook geen 2 omvormers hebben.
Is dit mogelijk en kan iemand mij opweg helpen welke omvormer ik nodig heb ?
oi :P