Soundbar volume aanpassen met de tv afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:
  • 822 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 19:06
Ik heb een Sony Bravia led tv en een sony soundbar. De soundbar heeft geen hdmi aansluiting, maar alleen optische aansluiting en bluetooth. Iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat ik de soundbar kan aansluiten op de tv waarbij ik met de tv afstandsbediening het geluid kan aanpassen van de soundbar? Ik wil dus gewoon overstappen van tv speakers naar deze soundbar.

Tv: Sony Bravia KD55XE8505
Soundbar: sa mt-300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:01

FeaR

In GoT we trust

adesign schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:20:
De soundbar heeft geen hdmi aansluiting, maar alleen optische aansluiting en bluetooth.
Volgens de specs van de soundbar is er ook een analoge ingang. De TV heeft een uitgang in die vorm. Grote kans dat via die weg de remote van de TV het volume kan regelen. Echter zal dit alleen volume zijn. In- en uitschakelen zal alleen over HDMI CEC werken. Bluetooth, geen idee of dat werkt zoals je wilt maar dat is eenvoudig uit te testen. Optisch gaat de gewenste functie niet hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 19:06
Ik heb hem nu aangesloten op bluetooth en het lijkt te doen wat ik wil. Als ik de tv aan doe gaat de soundbar ook automatisch connecten met bluetooth. Volume aanpassen werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De line out van een tv gaat niet altijd via de volumeregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:01

FeaR

In GoT we trust

adesign schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:54:
Ik heb hem nu aangesloten op bluetooth en het lijkt te doen wat ik wil.
Vanwaar direct een topic openen en niet eerst proberen of bluetooth werkt? Eigen onderzoek/inzet is iets wat op GoT wel wordt verwacht, zie ook Het algemeen beleid #quickstart.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 09-03-2022 13:13 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.