Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:04
Mijn vrouw is vanochtend op haar werk twee keer positief getest en ik ben al twee keer negatief getest. Ze was de weekend bij haar vriendin aan het logeren. Ze is inmiddels thuis en zit in de slaapkamer. Ramen zijn open. Het vervelende is dat wij in 1 kamerwoning wonen 1 woonkamer en 1 slaapkamer. Ik verblijf in de woonkamer. Beiden hebben in januari 2022 3e/booster prik gehad van Pfizer. Ze heeft geen klachten alleen keelpijn zegt ze.

Hoe moet ik hiermee omgaan en ik draag nu telkens een mondkapje. Kan het kwaad als ze door huis heen loopt? Wordt ik niet zelf besmet. Ze heeft vanmiddag een afspraak voor test bij de GGD.

Ik heb mijn leidinggevende gebeld. Ik wil namelijk niet dat iemand ziek wordt. Ik mag gewoon naar werk vanmiddag omdat ik 3e prik heb gehad volgens mijn leidinggevende en ik nu twee keer negatief ben. Vroeger moest je gewoon thuis blijven, zelfs als je partner positief is getest en dus blijkbaar nu niet meer hoeft?

Hebben jullie nog enige tips wat ik nog kan doen om mij zelf te beschermen? Het is de allereerste keer dat mijn vrouw positief getest is met een sneltest en nu wachten op GGD

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 08-03-2022 12:46 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:47

bonzz.netninja

Niente baffi

Geen paniek zou ik zeggen. Hier had het hele gezin corona en ik niet. Maar we hebben niks anders gedaan. Beetje afstand houden als je wilt maar verder hoef je niet in quarantaine (als je een booster hebt en geen klachten).

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:57
Heb je hier al gekeken?

https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/

Voor de rest zou ik gezond verstand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 13:01
Don't worry.

Mijn vrouw was ook 2x positief geweest en bij beide keren hebben we gewoon samen geslapen in 1 bed.

Hierbij moet ik wel aantekenen dat ik wel gewoon thuis werkte en regelmatig een zelftest deed (bijna elke dag 1).

Na elke negatieve zelftest heb ik gewoon boodschappen gedaan, zodat we iets te eten en drinken hadden in huis.

Daarnaast liet ik onze hond gewoon 3x per dag uit, waarbij je ervoor zorgt dat je uit de buurt blijft van iedereen...

[ Voor 3% gewijzigd door Lelletje op 08-03-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:11
https://www.rijksoverheid...isquarantaine-door-corona

U bent huisgenoot of nauw contact en heeft geen klachten
U heeft een huisgenoot of bent een nauw contact van iemand met corona. U heeft geen klachten.

U hoeft niet in quarantaine als:

u in 2022 corona heeft gehad; of
u meer dan 1 week geleden een boostervaccinatie kreeg; of
uit overleg met uw werkgever blijkt dat u onmisbaar bent en voldoet aan de voorwaarden van werknemers in essentiële bedrijfsprocessen.
Test bij klachten
Krijgt u toch coronaklachten? Doe een zelftest. Of laat u dan testen: maak online een afspraak of bel 0800-1202. Houd daarvoor uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:05
Nou, hier was 1 van mijn zoons positief. Ik heb er "rekening" mee gehouden.
3 dagen later was iedereen positief in huis. Dus het komt vast wel. Zeker in een kleine woning,

Wellicht een optie om een weekje het huis uit te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Websites genoeg met info:

Informatie voor huisgenoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:34

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hier beide kinderen positief. Dochter is er alweer uit (5 dagen + 24 uur klachtenvrij), zoonlief zit er nog middenin. Ikzelf gisteren nog getest bij de GGD, negatief. Ze gaan morgen weer naar hun moeder, zolang ik geen klachten heb ga ik niet in quarantaine. Ik pas wel op bij anderen, niet te dichtbij komen voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je zou een FFP2 kunnen dragen en je partner ook, dat scheelt een stuk. Verder goed ventileren en het toilet elke keer nadat ze is geweest goed schoonmaken, vergeet ook de deurgrepen en de lichtknoppen niet en vaak je handen wassen. Meer kun je niet doen. Als je echt niet wil gaan werken neem je vrije dagen op en als je toch klachten krijgt meld je je ziek. Sterkte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 16:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Joh, ik zou mijzelf er niet zo druk om maken...

Pasgeleden testte mijn dochtertje positief (div. besmettingen in klas) en 2 dagen later mijn vrouw ook (volledig geboost). In verband met risico heb ik in die periode van 1,5e week thuis gewerkt.
In huis hebben wij nauwelijks afstand gehouden (kan ook niet anders met een 4 jarige meid) en uiteindelijk zijn mijn zoontje (7) en ik geen enkel moment positief getest.
Een week later bleek een teamgenoot positief te zijn, terwijl ik de dag ervoor nog getraind had met hem (binnen anderhalve meter). Wederom zelf niets...

Een week later kwam een collega aan met het verhaal dat hij positief testte (zonder klachten), terwijl we nog uitvoerig werkoverleg hebben gehad diezelfde dag van ruim een uur.
Wederom zelfs niets....

Geen idee met hoe dit virus tewerk gaat...maar ik heb er ondertussen 4 pakjes aan thuistests doorheen gewerkt en allen waren negatief....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

Ik zou het zelfde behandelen als of ze een verkoud/griep heeft. Dus niet direct de tong er in, maar voor de rest gewoon normaal doen. Jullie hebben beide al 3 prikken en omnicron variant is ook nog eens milder dan andere varianten.

-disclaimer, ik ben geen arts en ik ben maar een persoon op internet. Vooral niet naar mij luisteren ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MM99 op 08-03-2022 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:19
Ik zou mezelf er niet zo druk meer om maken. Gewoon lekker normaal doen, daar zijn de regels nu ook weer naar :)

Beterschap voor je vrouw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:19
Hier ook een positieve thuis.

Ik werk thuis in quarantaine, heb gek genoeg wél dezelfde klachten, maar test constant negatief. Vriendin test zowel met zelftests als bij GGD positief.

Wij slapen gewoon bij elkaar in bed en zitten 's avonds naast elkaar op de bank.

Ik ben 2x geprikt, vriendin 3x. Gek eigenlijk, je zou toch zeggen dat we gezien de klachten en dat we sinds afgelopen vrijdag continu bij elkaar geweest zijn dat we dan allebei positief zouden testen. (Ik zal dan kennelijk toch net iets anders hebben opgelopen dat dezelfde klachten veroorzaakt)

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 16:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

TheIbex schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:13:
Hier ook een positieve thuis.

Ik werk thuis in quarantaine, heb gek genoeg wél dezelfde klachten, maar test constant negatief. Vriendin test zowel met zelftests als bij GGD positief.

Wij slapen gewoon bij elkaar in bed en zitten 's avonds naast elkaar op de bank.

Ik ben 2x geprikt, vriendin 3x. Gek eigenlijk, je zou toch zeggen dat we gezien de klachten en dat we sinds afgelopen vrijdag continu bij elkaar geweest zijn dat we dan allebei positief zouden testen. (Ik zal dan kennelijk toch net iets anders hebben opgelopen dat dezelfde klachten veroorzaakt)
En hier ligt ook meteen een probleem. Je zou voor de grap een PCR in moeten plannen om te zien of je daar wel positief test. Er gaan geruchten het internet over waarin word vermeld dat sommige mensen chronisch negatief testen met een thuistest om vervolgens via PCR een positieve test mee naar huis krijgen....

Aan de andere kant ; Op een gegeven moment moeten we ook kunnen leren leven met dit virus...en wat is beter dan dit te doen met deze (milde) variant....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
De regels van de overheid zijn een goed uitgangspunt: met booster en zonder klachten hoef je niet in quarantaine en kun je dus naar je werk.

Persoonlijk deden wij dagelijks een zelftest bij positieve huisgenoten :)

Zelf niet maar het werk overigens want werkgever vaart een veilige koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit is redelijk vaak uitgelegd en de uitgangspunten van de overheid zijn prima te volgen: https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/.

Mijn enige tip: houd je hoofd koel en beterschap.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.