Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 11:50
Dag allemaal,

Ik probeer sinds gisteren installateurs te bereiken om een offerte te krijgen voor het installeren van een hybride warmtepomp. Geen gehoor of word niet teruggebeld. Ik heb via via begrepen dat de levertijden voor hybride warmtepompen meerdere maanden is. Kan iemand dat bevestigen? Heeft iemand recentelijk nog een pomp besteld?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:34
Volgens nieuwsberichten in oktober waren de levertijden 3-4 maanden.

Gok dat dit nu veel langer is geworden. Mede door chiptekorten, energieprijzen die blijven stijgen, meer aanvragen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Het ligt ook nog eens aan het feit dat de installateurs het zo retedruk hebben dat de wachttijd op advies/offerte wel eens 3 maanden of langer kan duren. Heb nu iets lopen bij de Energiewacht. Afgelopen december aanvraag gedaan, komen pas in mei langs om de zaak te bekijken. Al met al mag ik blij zijn als er dit najaar wat geinstalleerd gaat worden.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 14:04
@ds23man Ik zie en beleef eigenlijk hetzelfde, welke regio woon je in Nederland?

APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Groningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37
Vertel eerst eens iets meer over je huidige gasverbruik, isolatie, soort huis, wat voor verwarming aanwezig, ouderdom en merk huidige cv ketel, kook je nog op gas en kan je al verwarmen op 50 graden maximaal.

Een hybride warmtepomp kan een mogelijkheid zijn om gas te besparen maar in veel gevallen kunnen besparingen ook op andere manieren bereikt worden of is volledig electrisch ook haalbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:47
Als je nu nog geen offerte hebt lijkt me de kans klein dat je dit jaar nog een puur hybride warmtepomp geinstalleerd kunt krijgen. Ik begreep van mijn groothandel dat als je nu bijvoorbeeld een Elga besteld, die volgend jaar geleverd wordt.

Een full electric warmtepomp kun je vaak ook als hybride toepassen. Bepaalde merken / modellen zijn nog leverbaar. Bijvoorbeeld veel L/W split units heb je deze zomer nog als je nu besteld en je installateur capaciteit heeft.
Sowieso raad ik veel vaker full electric aan dan hybride. (hybride is vaak angst)

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjb4tweakers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-03 17:24
Ik heb op 20 december de initiële offerte ondertekend en op 24 maart in onze hybride warmtepomp geplaatst. Van de installateur heb ik begrepen dat dit voorlopig de laatste hybride warmtepomp was die ze hebben kunnen plaatsen omdat de aanvoer momenteel stokt en zij geen hybride warmtepompen meer op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:19
ik werk in deze sector en wij krijgen pas in oktober weer hybrides binnen (hebben er behoorlijk wat in bestelling staan bij meerdere groothandels). Als we ze geleverd konden krijgen dan kunnen we zelfs in het weekend gaan installeren want er is veel vraag, maar helaas.

Levertijd is dus uitzonderlijk lang, als je geluk hebt kan het in de herfst 2022 en misschien pas rond kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmol
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
Ja is zelfs nog erger.
Heb vorig jaar besteld en hoorde vd week dat levering op zijn vroegst eerste kwartaal 2023 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
hansmol schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:13:
Ja is zelfs nog erger.
Heb vorig jaar besteld en hoorde vd week dat levering op zijn vroegst eerste kwartaal 2023 is.
Dus 2 stookseizoenen misgelopen.... dan moet de financiele vergelijking met full electric toch een ander plaatje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallorichard
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-05 18:36
Toch vreemd. Ik zie op Facebook dat een bestelling van december in mei is geleverd: https://www.facebook.com/groups/649786509481882

Kennelijk maakt het ook uit waar de bestelling geplaatst is (of misschien 4kw of 6kw versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimous
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-03-2023
Hallo, ik heb de mogelijkheid om een Remeha Elga Ace 6Kw te kopen in België. Zijn er verschillen tussen de NL en BE versie?
De leverancier zegt dat ze het niet weten en Remeha geeft daar geen antwoord op maar zegt dat je dat niet moet doen vanwege gedoe tussen installateur en leverancier bij garantie vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:23
Ik herken je probleem. Ik heb in west Brabant inmiddels 3 installateurs benaderd vanwege serieus interesse. Hoeft van mij echt niet volgende week of zelfs dit jaar geplaatst te worden, als ik er maar een voor een normale prijs incl installatie kan krijgen. 1 installateur liet weten dat de afstand a 40km te ver was, en twee hebben er niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:50
Waarom zou dat een verschil moeten wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Jeronimous schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:12:
Hallo, ik heb de mogelijkheid om een Remeha Elga Ace 6Kw te kopen in België. Zijn er verschillen tussen de NL en BE versie?
De leverancier zegt dat ze het niet weten en Remeha geeft daar geen antwoord op maar zegt dat je dat niet moet doen vanwege gedoe tussen installateur en leverancier bij garantie vragen.
In Belgie krijg je geen subsidie als de warmtepomp kan koelen.
Er zijn echter wel ombouwsetjes beschikbaar waarmee je koelen alsnog aan kunt zetten.
Verder kan het impact hebben op de garantieafhandeling, maar dat weet ik niet zeker.

Reken bij een Nederlandse ELGA op een levertijd van minstens 18 maanden. Als je hybride wilt, waarom dan geen airco? Bespaart ook een boel gas.
Of anders een nette full electric warmtepomp, ook veel kortere levertijd dan hybride.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimous
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-03-2023
Bedankt voor je reactie!

Weet jij zo hoe ik aan zo'n ombouwset kan komen en hoeveel dat ongeveer kost, mochten we om willen bouwen?

Ik neem aan dat het voor de subsidie niet uit maakt dat ik hem in België koop. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Ik heb 2 adviseurs over de vloer gehad en die kwamen tot de conclusie dat in mijn situatie de de hybride oplossing het beste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Ik weet verder niets van Elgas.

Subsidie heb je een factuur en in gebruikstelling van een installateur voor nodig.

Waar de warmtepomp oorspronkelijk vandaan komt maakt niet uit.

Pagina: 1