Op zoek naar een agenda app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een agenda app voor op mijn android smartphone, maar er zijn er zoveel. Ik weet niet zo goed waar te beginnen. Het liefst geen google app.
Ik werk op mijn pc met thunderbird voor mijn e-mails, daar zit ook een agenda in, maar ik kreeg die nog niet werkend en volgens mij is er geen app beschikbaar.

In mijn geval gaat het voor het handmatig invoeren van afspraken met klanten.
Verder het syncroniseren van ons administratie software (via .ics), ik werk in de evementenbranche en zo kan ik in een agenda zien welke opdrachten er per dag/week/maand zijn.

Ik zou er graag 1 willen gebruiken waarbij ik afspraken via mijn pc kan invoeren.
Bij voorkeur 1 die ik ook kan bewerken via mijn pc, via mijn telefoon is het allemaal zo klein.

Het zou fijn zijn als ik ook jaarlijks terug kerende dingen in kan voeren (verjaardagen, aflopen contracten etc etc)

Dat laatst is niet noodzakelijk, maar zou alles wat makkelijker maken.

Het hoeft geen gratis app te zijn, maar wil geen abonnement betalen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoeken op ‘thunderbird calendar’ geeft meteen https://www.thunderbird.net/en-US/calendar/

Helpt dat?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dat is inderdaad de agenda die standaard bij Thunderbird zit, maar volgens mij kan ik die niet gebruiken op mijn telefoon, volgens mij heb ik dit niet duidelijk genoeg gezegd in mijn openingstopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah nu met geüpdatete startpost is het helderder ja. Je vraag is nu, denk ik, niet welke client app je wilt maar welke server dienst. Daarna pas volgt de vraag welke clients er op werken.

Bijvoorbeeld Microsoft en Google bieden prima diensten voor o.a. kalender. Die hebben beide bijbehorende clients maar andere clients werken soms ook. Ook zijn er zelf te hosten en beheren open source alternatieven. Maar kijk dus naar de server dienst, die is hier leidend.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Om het even wat technischer te maken, feitelijk zoek je naar 2 losstaande dingen. Een agenda-provider die door Thunderbird gebruikt kan worden, en een agenda-app die met diezelfde agenda-provider kan werken.

In Thunderbird / Lightning lijkt er support voor CalDav te zitten: https://support.mozilla.o...caldav-servers-configured en Wikipedia: CalDAV. Google Calendar staat er tussen als server-provider, maar die heb je liever niet. Da zij andere namen die me opvallen Synology en NextCloud, dat is voor op een NAS. Als je 1 van die twee hebt staan, ben je dus al een heel eind. Ik kan ze niet opnoemen, maar ik ga er van uit dat er ook Android apps zijn die daar prima mee om kunne gaan.

En als je het anders makkelijk wilt: Via een Outlook account krijg je een gratis agenda, met webinterface en bijbehorende app, die prima werkt. Helaas is Microsoft niet veel anders dan Google in sommige opzichten, dus als je de 1 uitsluit zou ik de ander ook niet zo snel omarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
ow wauw dank jullie wel, ik wist niet dat de app's zo werkte. Ik dacht dat alles, net als de e-mailberichten, lokaal werd opgeslagen en dat mijn pc dus met mijn telefoon communiceerde, maar het gaat dus via een cloud oplossing.

Thunderbird is totaal niet noodzakelijk, ik gebruik de agenda die erin zit niet. Alles ging via het software pakket, maar daar kan ik helaas geen afspraken van buiten het pakket invoeren.

Ik ga me eens inlezen over de keuze in clouds.

[ Voor 5% gewijzigd door Zomaar iemand op 08-03-2022 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:05
Cloud is in deze Outlook / Office 365 en Gmail hé? CalDav is een protocol wat je lokaal kan gebruiken.

Zelf (mekkeraar) heb ik iCloud als werkmachine, omdat ik een hekel heb aan Gmail accounts (al werken ze perfect!)

Thuis heb ik een synology draaien, eens gekeken naar CardDav, en CalDav zal ongetwijfeld ook prima werken voor agenda’s.

Ik zou de kosten gewoon eens op een rijtje zetten.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik zit een beetje met privacy, ik ben er zo 1 die niet alles op internet wil delen.
Tegelijkertijd ben ik er ook 1 die zijn smartphone gebruikt om te bellen en heel af en toe te Whatsapp te gebruiken, hoewle ik dit liever op de pc doe. Dit gaat in mijn geval veel sneller.
Ik begrijp dat ik door het gebruik van een samsung ook een deel van mijn privacy opgeef, probeer het mede daarom ook te beperken. Hoewel de belangrijkste reden is dat ik het allemaal zo klein vindt.
Daarom wilde ik google niet gebruiken. Ik dacht dat microsoft anders was omdat je daar wel betaald voor je programma's. Maar wat ik nu op internet lees zijn ze geen haar beter.

Ik wilde graag een beetje met mijn tijd mee gaan, maar na een zoektocht op internet over de dingen die jullie adviseren is het toch net een brug te ver, na een paar uur zoeken en lezen ben ik eigenlijk niets wijzer geworden, heb ik vele termen en namen uitgezocht. Maar uiteindelijk erachter gekomen dat ik nog net zoveel weet als voor mijn zoektocht.
Ik heb ook even gevochten met de kalender van thunderbird, maar deze kan de agenda van mijn software pakket niet vinden.
Blijf het voorlopig maar even met een papieren agenda doen. Wel heel erg bedankt voor de informatie en adviezen.
Pagina: 1