Ik heb een warmtepomp besteld die ik wil gaan combineren met zonnepanelen.
Gezien er links en rechts wat bomen rond mijn huis staan leek me Solaredge icm de power optimezers een verstandige keuze.
De installatie zal gaan bestaan uit 6x 400 WP Hyuandai op het schuine dan en 6x 490WP op het platte dak.
Gezamelijk dus 5340WP wat me brengt tot een SE5000H omvormer. Welke optimizers ben ik nog niet zeker van omdat ik het verschil onderling wellicht niet helemaal begrijp.
Hier een aanzicht van hoe e.e.a. eruit gaat zien:
:strip_exif()/f/image/55qTH5CRnO2noRT94IdegfcT.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu zit ik met de volgende vragen:
- Kunnen eigenlijk wel 2 verschillende panelen kwa verschillend vermogen op 1 string?
- Maakt het voor de ene string veel uit dat een deel op zuid ligt en het andere deel op zuidwest?
- Is de uitkomst van Solaredge designer betrouwbaar?
Gaarne jullie hulp om hier een mooie efficient syteem van te verwezenlijken.
Gezien er links en rechts wat bomen rond mijn huis staan leek me Solaredge icm de power optimezers een verstandige keuze.
De installatie zal gaan bestaan uit 6x 400 WP Hyuandai op het schuine dan en 6x 490WP op het platte dak.
Gezamelijk dus 5340WP wat me brengt tot een SE5000H omvormer. Welke optimizers ben ik nog niet zeker van omdat ik het verschil onderling wellicht niet helemaal begrijp.
Hier een aanzicht van hoe e.e.a. eruit gaat zien:
:strip_exif()/f/image/55qTH5CRnO2noRT94IdegfcT.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu zit ik met de volgende vragen:
- Kunnen eigenlijk wel 2 verschillende panelen kwa verschillend vermogen op 1 string?
- Maakt het voor de ene string veel uit dat een deel op zuid ligt en het andere deel op zuidwest?
- Is de uitkomst van Solaredge designer betrouwbaar?
Gaarne jullie hulp om hier een mooie efficient syteem van te verwezenlijken.