Beste allemaal,
graag wil ik vragen om advies voor de aanschaf voor zonnepanelen op mijn moeilijke/complexe/lastige dak.
:fill(white):strip_exif()/f/image/51qWLZLjQX3zuFCqjwxwFZWz.png?f=user_large)
Dakvlak A lijkt het me het geschiktst voor panelen. Daarna B, en daarna C.
Dakvlak A ligt op deze manier ingeklemd tussen dakvlakken B en E:
:strip_exif()/f/image/OwDWffkS4mKIpH9HoGHuOova.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is dakvlak A. Volgens verschillende offertes passen hier 7 panelen van 175,5 x 103,8 cm in portrait op.
:strip_exif()/f/image/mX4duSN7UmD2ogWMjw26TmWo.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is dakvlak B. Volgens 1 van de partijen passen hier 5 panelen van 175,5 x 103,8 cm in portrait op, mits ik de afvoer van de mechanische ventilatie een aantal dakpannen naar rechts verplaats.
:strip_exif()/f/image/3Lek5ZL414RxwBfJfzE0wROC.jpg?f=fotoalbum_large)
Tenslotte dakvlak C. Ik heb hier geen lijntjes getekend omdat er genoeg ruimte is voor in ieder geval 6 panelen van 175,5 x 103,8 cm in portrait.
:strip_exif()/f/image/TtoFeMIbrwS9QB30vqzBcSMd.jpg?f=fotoalbum_large)
Dakvlak D heeft last van schaduw van de dakkapel.
Dakvlak E heeft denk ik net wat meer last van schaduw dan dakvlak C. Daarom gebruikt ik liever dakvlak C dan dakvlak E.
Dakvlak F en G hebben last van de schaduw van de boom die er net rechts van staat./f/image/vWUKK6l1jHjc327TmR96no0P.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat offerte 1 het meest interessant is. Ze bieden de laagste prijs / Wp en bieden een extra opbrengstgarantie via zonnegarant: als de gegarandeerde opbrengst niet behaald wordt wordt er een vergoeding betaald voor de te weinig opgebrachte KWh-en.
Het legplan voor offerte 1 is als volgt:
/f/image/9fZbj8qF7eW805604Axwe9nD.png?f=fotoalbum_large)
De aanbieder is van plan om alle panelen op 1 string te zetten.
graag wil ik vragen om advies voor de aanschaf voor zonnepanelen op mijn moeilijke/complexe/lastige dak.
Foto's
Een foto van boven::fill(white):strip_exif()/f/image/51qWLZLjQX3zuFCqjwxwFZWz.png?f=user_large)
Dakvlak A lijkt het me het geschiktst voor panelen. Daarna B, en daarna C.
Dakvlak A ligt op deze manier ingeklemd tussen dakvlakken B en E:
:strip_exif()/f/image/OwDWffkS4mKIpH9HoGHuOova.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare ruimte
Ik heb de beschikbare ruimte proberen in te schatten door de dakpannen op te meten, en in de foto's lijnen te trekken. Elke dakpan/hokje is ongeveer 30 cm breed en 33cm hoog:Dit is dakvlak A. Volgens verschillende offertes passen hier 7 panelen van 175,5 x 103,8 cm in portrait op.
:strip_exif()/f/image/mX4duSN7UmD2ogWMjw26TmWo.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is dakvlak B. Volgens 1 van de partijen passen hier 5 panelen van 175,5 x 103,8 cm in portrait op, mits ik de afvoer van de mechanische ventilatie een aantal dakpannen naar rechts verplaats.
:strip_exif()/f/image/3Lek5ZL414RxwBfJfzE0wROC.jpg?f=fotoalbum_large)
Tenslotte dakvlak C. Ik heb hier geen lijntjes getekend omdat er genoeg ruimte is voor in ieder geval 6 panelen van 175,5 x 103,8 cm in portrait.
:strip_exif()/f/image/TtoFeMIbrwS9QB30vqzBcSMd.jpg?f=fotoalbum_large)
Schaduw
Ik denk dat de belangrijkste bron van schaduw voor dakvlakken A,B en C het huis zelf is.Dakvlak D heeft last van schaduw van de dakkapel.
Dakvlak E heeft denk ik net wat meer last van schaduw dan dakvlak C. Daarom gebruikt ik liever dakvlak C dan dakvlak E.
Dakvlak F en G hebben last van de schaduw van de boom die er net rechts van staat.
Verbruik
Ons huidige verbruik ligt rond de 3000KWh per jaar. Over een jaar of vijf komt daar misschien een EV bij.Huidige elektriciteitsaansluiting
Er is een 3-fasen groep in de meterkast.Budget en doel
Zoveel mogelijk besparen op de energierekening met een terugverdientijd van niet meer dan 7 jaar.Wie gaat het project uitvoeren
Laten doen. Ik kan eventueel kleine dingen zelf doen.Bijhouden van data
Basisdata is voldoende.Regio
EindhovenReeds verkregen offertes
/f/image/vWUKK6l1jHjc327TmR96no0P.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat offerte 1 het meest interessant is. Ze bieden de laagste prijs / Wp en bieden een extra opbrengstgarantie via zonnegarant: als de gegarandeerde opbrengst niet behaald wordt wordt er een vergoeding betaald voor de te weinig opgebrachte KWh-en.
Het legplan voor offerte 1 is als volgt:
/f/image/9fZbj8qF7eW805604Axwe9nD.png?f=fotoalbum_large)
De aanbieder is van plan om alle panelen op 1 string te zetten.
Mijn vraag
Mijn vragen:- Denken jullie ook dat offerte 1 de beste is? Of zijn er redenen om toch voor een andere aanbieder te kiezen?
- Gaat het systeem van offerte 1 goed werken? Of loop ik tegen de limieten van het SolarEdge systeem aan?
- Hebben jullie ideeen om het systeem van offerte 1 nog te verbeteren?