Mijn vraag
Ik kan nergens vinden of the UniFi 6 Lite beschikt over een mesh optie. Iemand die dit weet?
Ik kan nergens vinden of the UniFi 6 Lite beschikt over een mesh optie. Iemand die dit weet?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Omdat veel mensen niet weten wat mesh is.Brahiewahiewa schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:33:
Waarom zou een access point dat je met PoE voedt, mesh functionaliteit moeten hebben? Er loopt al een 8 aderige UTP kabel naar toe; wireless backhaul is dan complete onzin
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
CISSP! Drop your encryption keys!
[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 07-03-2022 20:55 ]
Misschien als aanvulling voor het type gebruik:laurens0619 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:54:
JA hoor
Wireless mesh is niets anders dan een draadloze verbinding tussen het accespoint en het bedrade netwerk.
Heb je alle accesspoints aan een kabeltje, dan heb je geen mesh.
Heb je het volgende accesspoints draadloos verbonden met het eerste accesspoint dan heb je mesh
Have you tried turning it off and on again?
Als je even op de linkjes klikt in mijn vorige post krijg je wat meer uitleg (en topics met vergelijkbare vragen)Khufu schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:48:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben zeker tech minded maar zoals je merkt niet bekend met het mesh concept. Kun je dat nog kort voor me uitleggen in een paar zinnen? Gewoon ter lering
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Nah niet helemaal eens qua roamingdragonhaertt schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:21:
[...]
Als je even op de linkjes klikt in mijn vorige post krijg je wat meer uitleg (en topics met vergelijkbare vragen)
In het kort: Mesh is een manier om accespoints met elkaar te verbinden. Roaming is een manier om je telefoon met je accespoints te verbinden.
Met elke router en access points kan je één netwerk naam en wachtwoord instellen. Met het roaming protocol zorg je dat je altijd verbonden wordt met het sterkste signaal.
Ubiquity heeft een eigen roaming-achtig protocol
[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 07-03-2022 22:49 ]
Inderdaad, maar Unifi heeft ook nog een minimum RSSI optie. Zit een client over een bepaalde drempelwaarde vanuit het AP gezien, dan associeert dat AP die client niet.laurens0619 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:48:
[...]
Roaming naar het sterkste signaal kiest de client, evt ondersteund met info uit 802.11rv.
ja maar dat is een beetje een botte bijl manier die nauwelijks gebruikt wordt en standaard uit staat.Real schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:59:
[...]
Inderdaad, maar Unifi heeft ook nog een minimum RSSI optie. Zit een client over een bepaalde drempelwaarde vanuit het AP gezien, dan associeert dat AP die client niet.
[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 07-03-2022 23:08 ]
[ Voor 41% gewijzigd door Masimo op 07-03-2022 23:10 ]
Omdat je het niet nodig zou hoeven hebben, maar nuttig kan zijn als een optie. Tenminste zo begrijp ik het. Maar met goed inregelen, juist aantal APs en positioneren zal het inderdaad ook vaak zonder moeten kunnen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq