Action LSC Smart led strip koppelen met hoek connector

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne271081
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2022
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het inrichten van mijn werkkamer en wilde met de LSC Smart connect led strip van de action achter mijn bureau en pc beeldscherm alles verlichten.
Maar omdat ik de strip in de hoekjes van mijn monitor niet kan dubbelvouwen, heb ik hoek connectoren nodig en een t-connector onder aan de bureau rand, dus dacht ik deze via bijv. bol.com te bestellen.

Nu weet ik alleen niet of dit gaat werken, omdat als ik bij dergelijke 90 graden connectoren kijk (zie bijlage), dan zie bij het aansluitpunt de letters in de volgorde +RGBW.
Deze connector is via Bol.com (10mm 5Pin L Connector voor RGBW SMD5050 5630 LED strips) te verkrijgen.

Bij de LSC Smart led strip zie ik +RBGWY staan.... (zie andere bijlage)
- Weet iemand of deze LSC Smart led strip überhaupt te koppelen zijn met hoek connectoren en t-connectoren?
- Zo ja, weet iemand of dit met deze connectoren kan of andere?
- Maakt de volgorde van deze letters uit? m.a.w. moeten de letters tegen over elkaar staan of is dit niet van belang?
- Waarom staat er op de LSC Smart led strip een Y?
- Wat houdt deze 10 mm in bij de eerder genoemde hoek connector en hoe weet ik of dit bij de led strip past?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Anne.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HM4eBWpgBXajMl0WY1Eaqi7ZI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGly7EgSKmdY1c5ODokltpHu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GQnqRXh6BDwQ8z3j8Wj7POT3Uw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f5FI6jsb1yzVxPLfRok31Tsd.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Anne271081 op 07-03-2022 15:24 ]

Beste antwoord (via Anne271081 op 08-03-2022 10:41)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 22:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Jouw LED-strip maakt gebruik van zes aders, de afgebeelde connector telt er vijf. Dus dat gaat niet werken. Die 10mm in de producttitel slaat op de breedte van de LED-strip. Gezien je zes aders hebt, zal dat in jouw geval waarschijnlijk 12mm zijn. Maar hé, ook daarvoor heb je connectors:

Afbeeldingslocatie: https://www.ledstripkoning.nl/uploads/tx_multishop/images/products/300/kop/koppelstuk-rgbww-hoek-solderen-niet-nodig.png

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Jouw LED-strip maakt gebruik van zes aders, de afgebeelde connector telt er vijf. Dus dat gaat niet werken. Die 10mm in de producttitel slaat op de breedte van de LED-strip. Gezien je zes aders hebt, zal dat in jouw geval waarschijnlijk 12mm zijn. Maar hé, ook daarvoor heb je connectors:

Afbeeldingslocatie: https://www.ledstripkoning.nl/uploads/tx_multishop/images/products/300/kop/koppelstuk-rgbww-hoek-solderen-niet-nodig.png

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:47
De volgorde van de letters is ook niet van belang. Het gaat erom dat de verbinding weer wordt gemaakt.

Je zou zelfs met draadjes en wat solderen een "flexibele" hoek kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne271081
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2022
Ok, maar wat betekent de Y ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zonder typenummer van de LED's/controller is het gissen, maar gelet op de foto zou ik zeggen: data-lijnen voor RGB, en voor Yellow/White.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenvdk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-04 16:35
Is het uiteindelijk nog gelukt? Ik wil namelijk hetzelfde als jij.

i7-10700k | 32GB @3200Mhz | RTX 3090

Pagina: 1