Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:04
Ik ben een tijdje geleden gestart met het leren van Swift (IOS development), met hulp van Udemy.
De volgende fase is dat ik een paar apps wil ontwerpen en die vervolgens in de appstore wil publiceren. Maar de vraag die me laatste tijd besluipt is of het iets voor me is om als baan te gaan doen (wel met sterke voorkeur voor deze taal trouwens). Ik bedacht me al wel dat een portfolio in Github maken vast geen kwaad kan. Traineeship kan een oplossing zijn, maar ik heb de indruk dat ze graag echte jong volwassenen willen. Qua leeftijd nader ik inmiddels langzaam aan de veertig. Ik heb trouwens ook academische studie achtergrond, maar die heeft niks met ICT of zelfs wiskunde te maken. Ik merk dat in diverse vacatures daar wel de voorkeur naar uit gaat. En aan mijn CV te zien verwacht je ook niet dat ik op Tweakers rond hang.

Hebben jullie tips?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:21
De tip, niets aantrekken van je leeftijd want dat kan je toch niet meer terugdraaien. Als je een overtuigend portfolio hebt, je kan de vaardigheden laten zien aan de hand van een bouwtestje en/of je kennis testen en de vacature staat al lang genoeg open en je hebt niet al te gekke eisen qua salaris, dan is er vast wel een partij die je een kans gunt.

Traineeship lijkt mij ook wat laat maar omscholingsprogramma's zijn er voor alle leeftijden, zoals ik zei als de vraag maar dringend genoeg is dan gaan partijen verder kijken en de eisen naar beneden stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:04
wm1234 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:11:
De tip, niets aantrekken van je leeftijd want dat kan je toch niet meer terugdraaien. Als je een overtuigend portfolio hebt, je kan de vaardigheden laten zien aan de hand van een bouwtestje en/of je kennis testen en de vacature staat al lang genoeg open en je hebt niet al te gekke eisen qua salaris, dan is er vast wel een partij die je een kans gunt.

Traineeship lijkt mij ook wat laat maar omscholingsprogramma's zijn er voor alle leeftijden, zoals ik zei als de vraag maar dringend genoeg is dan gaan partijen verder kijken en de eisen naar beneden stellen.
Dank je!

Traineeships voelen een beetje laat inderdaad. Soms zijn ze er wel, maar ze zoeken meestal dan toch mensen die net klaar zijn met een studie, in plaats van 'zij instromers'. Althans, dat is mijn indruk.

Wat bedoel je met omscholingsprogramma's? Trajecten die een werkgever aanbiedt binnen hun bedrijf, of bedoel je externe programma's die je zelf moet financieren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:21
PrimusIP schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:13:
[...]
Wat bedoel je met omscholingsprogramma's? Trajecten die een werkgever aanbiedt binnen hun bedrijf, of bedoel je externe programma's die je zelf moet financieren?
Intern heet het meestal gewoon een opleidings- of trainingsprogramma. Als je er dan iemand instopt die er al een andere carriere op heeft zitten dan is het een omscholing maar dat maakt voor de inhoud van het programma niet uit.

Er zijn trouwens ook externe opleidingen die door werkgevers gefinancierd worden.

Je kan opzoek gaan naar een korte opleiding of een werkgever die op wilt leiden of doorgaan zoals je in je post beschrijft. Je hebt dan wel een kans om ergens aangenomen te worden maar je kan dan nog echt veelste weinig (met een korte opleiding ook trouwens). De werkgever weet dit ook maar de markt is zo krap dat ze wel iets aan concessies moeten doen. Verder is het de eerste jaren wel aanpoten om een inhaalslag te maken.