MediaMarkt en Ziggo komen belofte niet na

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:09
Ben benieuwd wie mij kan helpen bij deze situatie.

In januari 2022 zijn mijn ouders overgestapt van KPN naar Ziggo via de speciale actiepagina https://ziggo.mediamarkt.nl/ (als je nu naar deze website gaat is er een andere actie).
Tijdens deze actie konden ze een welkomstcadeau kiezen, een HiSense 50'' TV of een Lenovo Chromebook. Zij kozen voor de HiSense TV.
Ik heb dit formulier voor mijn ouders ingevuld.

De ingangsdatum van het abonnement is gezet op 28 februari 2022. Een dag na aanvraag in januari krijgen ze een bevestiging van Ziggo dat de overstap geregeld is.
Ziggo heeft netjes het installatiepakket opgestuurd. Ik heb de boel vorige week geïnstalleerd en alles werkt.

Echter hebben mijn ouders de beloofde TV niet ontvangen. Ik heb inmiddels 3x gebeld met Ziggo en 2x met MediaMarkt (inclusief vele contactpogingen via Twitter en per e-mail). Echter wijzen beide partijen naar elkaar. Ziggo zegt dat het een externe actie betreft en dat ze mij niet kunnen hulpen. MediaMarkt wijst naar Ziggo 'het is een actie van Ziggo, wij leveren geen TV's'.

Inmiddels nog per mail een reactie gehad van een speciaal e-mailadres dat in de actievoorwaarden stond, daar kreeg ik nul op het rekest 'u heeft pech';
Bedankt voor je e-mail.

Fijn dat je contact met ons opneemt. Onze excuses dat je nog geen informatie van ons hebt ontvangen. Wij kunnen helaas geen registratie van je terugvinden. Inmiddels is de actie afgelopen. Wij kunnen je gegevens niet meer invoeren.

Onze excuses hiervoor.
Dat is even lekker. Mijn ouders betalen nu wel de volle pond abonnementskosten en zijn nu klant bij Ziggo, maar hebben nu niet de beloofde TV ontvangen omdat er ergens iets mis is gegaan?

Wederom met Ziggo gebeld, die hebben na 50 minuten aan de telefoon te hangen wel een naam kunnen geven van een medewerker in de vestiging in Alkmaar die blijkbaar mijn aanmelding heeft verwerkt.
Ik vanochtend naar de vestiging in Alkmaar richting de 'Ziggo desk', waren er geen medewerkers bij de 'Ziggo desk' ivm ziekte. Ik moest het morgen maar weer proberen.

Morgen ga ik het maar weer proberen. Heeft iemand advies of tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik raak aan beetje moedeloos hoe beide zowel Ziggo als MediaMarkt mij constant naar elkaar doorverwijzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5D1woUAI5Bhr0SjRsNODN1nIME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpg9kHsrIt7llyagrOojgX0i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRy9Wux2vYEFRu86pyvuAOx7nQM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jaZJY9Rz8msjE4lITPrBVJeC.png?f=fotoalbum_large

Ik ben inmiddels zo hopeloos dat ik er over twijfel een consumentenprogramma als Radar, Kassa of BOOS in te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 14:59

Perkouw

Moderator General Chat
Op dit moment mis ik het doel van dit topic. Waar zit de discussie waarde hem in?

Topic komt nu vooral over als naming/shaming zonder verder doel.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 11:19

Neus

www.zenaconsult.com

Doel lijkt mij duidelijk: OP wil graag linksom of rechtsom de TV voor zijn ouders ontvangen en vraagt om tips.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 13:45
Heb jij ergens zwart op wit staan dat er een 50" TV geleverd wordt?

Zo ja, is dat van Ziggo of van Mediamarkt?

Als je dit niet hebt, dan is bewijzen al heel erg lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 09:41
Zo te zien is het in ieder geval een actie van de MediaMarkt aan de voorwaarden te zien. Je moest dus bij de MediaMarkt zijn en niet bij Ziggo.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 15:41
Ik heb hetzelfde gehad, maar dan niet met een product. Abonnement afgesloten bij Mediamarkt (Ziggo) tijdens de verbouwing van mijn huis. Zou pas ingaan op het moment dat ik het zou activeren. Nu kun je het raden, natuurlijk direct geactiveerd, dus moest meteen betalen. Na heel veel discussie met Ziggo en Mediamarkt uiteindelijk maar de moet opgegeven omdat het zoveel moeite (stress) heeft gekost.
Heel veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasje538
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-06 19:09
Kijkend naar de actievoorwaarden lijkt het mij een actie van MediaMarkt, zij leveren tevens ook de TV. Je moet met je klacht dus waarschijnlijk bij MediaMarkt zijn. Verder zou ik ook een klacht indienen bij Thuiswinkel Waarborg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:09
Bij Pepper is er ook een gebruiker die hetzelfde meld. Weet niet of jij dat bent met een andere gebruikersnaam?

https://nl.pepper.com/comments/permalink/2507688

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Lelletje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:28:
Heb jij ergens zwart op wit staan dat er een 50" TV geleverd wordt?

Zo ja, is dat van Ziggo of van Mediamarkt?

Als je dit niet hebt, dan is bewijzen al heel erg lastig denk ik.
Helaas niet. Maar de actie van januari is wel bekend bij zowel MediaMarkt als bij Ziggo (gaven beide klantenservice medewerkers van beide partijen aan). Alleen bevestiging van de overstap rond 14 januari 2021 (tijdens de actieperiode) van Ziggo. En Ziggo heeft telefonisch bewijs aangeleverd dat de MediaMarkt vestiging in Alkmaar de bestelling richting Ziggo heeft ingevoerd (met een achternaam van een medewerker daar). Op advies van Ziggo ga ik richting de Ziggo Desk morgen bij de MediaMarkt in Alkmaar.

Overigens staat in de actievoorwaarden dat je binnen 30 dagen automatisch een Track & Trace link zou ontvangen. Dit is dus niet gebeurd.
sebasje538 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:37:
Kijkend naar de actievoorwaarden lijkt het mij een actie van MediaMarkt, zij leveren tevens ook de TV. Je moet met je klacht dus waarschijnlijk bij MediaMarkt zijn. Verder zou ik ook een klacht indienen bij Thuiswinkel Waarborg.
Ik ga morgen wederom naar de Ziggo Desk in de MediaMarkt in Alkmaar, en hopen dat een van die mensen mij wil helpen. Want via de landelijke klantenservice kom ik helemaal nergens (Twitter en bellen).

Verder weet ik het ook niet meer, behalve Kassa of Radar contacteren als het echt niet lukt.

Voel me wel lullig omdat mijn ouders door mij zijn overgestapt en nu de volle pond betalen voor het abonnement en niet de beloofde TV (gaan) krijgen.
Skoefel schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:33:
Ik heb hetzelfde gehad, maar dan niet met een product. Abonnement afgesloten bij Mediamarkt (Ziggo) tijdens de verbouwing van mijn huis. Zou pas ingaan op het moment dat ik het zou activeren. Nu kun je het raden, natuurlijk direct geactiveerd, dus moest meteen betalen. Na heel veel discussie met Ziggo en Mediamarkt uiteindelijk maar de moet opgegeven omdat het zoveel moeite (stress) heeft gekost.
Heel veel succes.
Helaas kan ik het niet zomaar opgeven. Het abonnement bij Ziggo loopt nu al en herroepingsrecht is niet meer van toepassing. Dus zelfs als ik er van af zou willen nu, gaat mij dat ook veel gedoe opleveren richting Ziggo.

Ziggo geeft aan dat zij het abonnement hebben opgeleverd en klaar zijn. En MediaMarkt geeft niet thuis inzake de beloofde TV.

[ Voor 27% gewijzigd door Cheezborger op 07-03-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-06 18:35

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Ziggo weet dat je bij Mediamarkt het abonnement hebt afgesloten. Dan zou je vanwege dat, samen met de abonnementsdatum, uit moeten komen op de Actie die er destijds speelde. En dat je dus nog een TV te goed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Cheezborger schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:45:
[...]
Verder weet ik het ook niet meer
Er zijn meerdere mogelijkheden om hulp te vragen tegen wisselende kosten. Je kunt bijvoorbeeld:
- contact (laten) opnemen met het Juridisch Loket
- nagaan of je ouders recht hebben op gesubsidieerde rechtsbijstand
- indien je ouders daarvoor al verzekerd waren, contact opnemen met de rechtsbijstandsverzekeraar
- contact opnemen met een rechtsbijstandsverzekeraar die 'on-demand' advies aanbiedt tegen een tarief
- ander betaald advies inwinnen, maar bespreek dan bij voorkeur wel een vast tarief vooraf

Het probleem is uiteraard dat kosten niet per se vergoed worden, en al zeker niet als de verkopers gelijk hebben. Ook bij gesubsidieerde rechtsbijstand geldt vaak een eigen bijdrage.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:51
Je hebt toch wel iets van een bevestiging gekregen op papier of per mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voldoe je aan de voorwaarden ?
Is de actie niet eerder beëindigd zoals in voorwaarden staat ?
Heb je eoa vorm van bewijs van 'registratie' ?
Tag
@VodafoneZiggo

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Cheezborger schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:45:
En Ziggo heeft telefonisch bewijs aangeleverd dat de MediaMarkt vestiging in Alkmaar de bestelling richting Ziggo heeft ingevoerd (met een achternaam van een medewerker daar).
Bewijs richting jou, maar heb je het ook opgenomen? Zo nee, dan is het geen bewijs waar je iets aan hebt...

Dat is wel het risico bij rondbellen en rondvragen in de winkel. Ja meneer, het zit zus en zo, je moet bij dit en dat zijn. En even later is iedereen dat weer vergeten en zo kom je geen stap verder.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:57

ITsEZ

parttime all-rounder

robbinonline schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:30:
Zo te zien is het in ieder geval een actie van de MediaMarkt aan de voorwaarden te zien. Je moest dus bij de MediaMarkt zijn en niet bij Ziggo.
Maar uiteindelijk ben je een overeenkomst aangegaan met Ziggo, onder de belofte dat je een TV krijgt (wie dat dan ook mag leveren). Die twee werken duidelijk goed samen, aangezien er in iedere mediamarkt ook een Ziggo medewerker staat. Volgens mij komt Ziggo/Mediamarkt de overeenkomst niet na als ze de TV niet leveren. Als ik @TS was zou ik de klantenservice even bellen en vertellen dat ze het contract mogen opzeggen, aangezien ze hun deel van de overeenkomst niet nakomen betaal jij ook niet voor het abonnement. Dan krijg je snel genoeg iemand van de juiste afdeling aan de telefoon die een compensatie gaat bieden.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12
Hoeveel kost zo'n TV? Als het er met name om gaat dat je het lullig vindt richting je ouders, kun je altijd nog zelf zo'n TV (of een betere) kopen en aan je ouders cadeau doen. Mocht de beloofde TV dan alsnog boven water komen dan hou je die zelf of verkoop je m door.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:50
Staat er op het contract nog iets als je krijgt een TV/Laptop na activatie? Want Ziggo kan je registratie niet vinden. En zonder eigen bewijs van deelname aan deze actie zal het lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 09:41
ITsEZ schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:30:
[...]

Maar uiteindelijk ben je een overeenkomst aangegaan met Ziggo, onder de belofte dat je een TV krijgt (wie dat dan ook mag leveren). Die twee werken duidelijk goed samen, aangezien er in iedere mediamarkt ook een Ziggo medewerker staat. Volgens mij komt Ziggo/Mediamarkt de overeenkomst niet na als ze de TV niet leveren. Als ik @TS was zou ik de klantenservice even bellen en vertellen dat ze het contract mogen opzeggen, aangezien ze hun deel van de overeenkomst niet nakomen betaal jij ook niet voor het abonnement. Dan krijg je snel genoeg iemand van de juiste afdeling aan de telefoon die een compensatie gaat bieden.
Dat denk ik eigenlijk niet. Je ziet het best vaak bij bijvoorbeeld gaslicht.com, Independer als je wat afsluit krijg je een cadeaubon voor een kledingmerk of een elektrische tandenborstel. Een mediamarkt krijg commissie van een Ziggo en besteed in dit geval iets van hun commissie aan een tv om klanten te lokken. Dus het lijkt mij dat je helemaal niks met Ziggo qua tv actie te maken hebt.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05:44
Ik zou eerst een uitzoeken met welke partij je nu exact een overkomst hebt waarvoor, het kan namelijk best zijn dat Ziggo voor de TV geen contractpartij is, maar dat dit de mediamarkt is, of zelfs een 3de partij die dit acties regelt voor een veelvoud van partijen.

Ik heb dit bijvoorbeeld wel eens gehad met Nokia oordopjes (koop een nokia telefoon, 'krijg' gratis oordopjes, waarbij krijg eigenlijk is, dat je doormiddel van het invoeren van het S/N bij een 3de partij oordopjes mag bestellen a €0,00 die dan een paar weken later binnenkomen.

Als duidelijk is met wie je een overeenkomst hebt, ga na of je voldoet aan alle actie voorwaarden (des te meer je op papier hebt, hoe beter) en ga dan je beklag doen bij die partij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 14:50
GreatDictator schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:09:
Hoeveel kost zo'n TV? Als het er met name om gaat dat je het lullig vindt richting je ouders, kun je altijd nog zelf zo'n TV (of een betere) kopen en aan je ouders cadeau doen. Mocht de beloofde TV dan alsnog boven water komen dan hou je die zelf of verkoop je m door.
Dat zijn de antwoorden waar men op wacht... Krijg je niet waar je recht op hebt (en voor hebt betaald) dan koop je gewoon het artikel nog even.

Feit is, dat er is gekozen voor een product wat in de plaats komt van de korting. Er is (wordt) dus voor de TV betaald en die wordt niet geleverd. Dit heeft niets meer te maken met lullig vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet zo moeilijk ; artikelnummer in de voorwaarden is een 50".

Op dit moment de print-screen, bewaar een volledige voor bewijsvoering.
HisenseAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19amT2NcIWgEbmJNt448KbMVlrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kW7zKmBVbuv39CCIyExUaoFF.png?f=fotoalbum_large\

https://www.mediamarkt.nl...387.html?ga_query=1684387

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
Bedankt voor alle reacties. Hier even wat antwoorden op jullie vragen:

- Ja, mijn ouders voldoen aan alle voorwaarden. Zijn nog niet eerder Ziggo klant geweest.
- Actie was niet eerder beëindigd. Ik heb het formulier op ziggo.mediamarkt.nl ingevuld en de TV geselecteerd.

Verder is dit ook een les voor mij, om goed te checken of je een bevestiging krijgt. De bevestiging kwam op de mail van mijn ouders, en toen ze een dag later aangaven dat de overstap per mail geregeld was, dachten we dat alles in orde was.

Even ter informatie:
Mijn ouders betalen nu € 68,50 per maand voor Internet & TV Complete. Dat betekend dat ze de korting hebben ingeruild voor de HiSense TV waar @Vorkie naar refereert.
Je kon ook kiezen voor 12 maanden 50% korting, dan zou je € 34,25 betalen. Het lijkt mij evident dat mijn ouders nog iets te goed hebben van ofwel MediaMarkt ofwel Ziggo (de TV).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fD4GeRNJcBuZSQ5L08PueXTprCU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RpadXi0zQBVPF25dQEqNXkXu.png?f=user_large
Dit is de huidige actie. Sterker nog, je kan zelfs niet eens een abonnement tegen € 68,50 aanschaffen zonder enige vorm van een gift.

Aangezien de artikelcodes in de actievoorwaarden zoals aangegeven door @Vorkie van de MediaMarkt zijn, ga ik daar nu de druk opvoeren. Maar als ik daar niet uitkom verwacht ik van Ziggo enige vorm van bemiddeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 08-03-2022 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 16:14
Je geeft antwoord als een politicus: veel tekst, tegenstrijdigheden en geen antwoord. Bijvoorbeeld "Een les dat je moet checken dat er een bevestiging moet komen" versus "die bevestiging per e-mail dat de overstap geregeld was". Maar nergens ga je in op de vraag: heb jij iets op papier dat jij je hebt aangemeld voor de actie?

Concreet:

Dus je hebt géén e-mail bevestiging van de actie en ook geen papertrail van je aanmelding, maar enkel een bevestiging dat een abonnement is afgesloten?

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Stom op 08-03-2022 10:44 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Cheezborger
Ik heb inderdaad geen bevestiging van de TV gehad (de actie). Maar alleen een bevestiging van de overstap en het abonnement van Ziggo.

Maar, ik heb goed nieuws. Aanhouder wint.

De verkoopmedewerker bij de Ziggo desk was uiterst behulpzaam. Hij heeft de order terplekke ingekeken, en kwam tot de conclusie dat er een fout is gemaakt door de medewerker die de order handmatig heeft ingevuld. Het is nog wel onduidelijk of de order door MediaMarkt Alkmaar of het hoofdkantoor foutief is ingevoerd, maar de medewerker liet mij in hun systeem zien dat de TV handmatig aan de order toegevoegd had moeten worden, en dat was niet gebeurd in januari. Als dat niet gebeurd, dan krijg je ook geen bevestiging over de actie. De medewerker bij de Ziggo desk had ,gelukkig korte lijntjes met een aantal interne contacten, waardoor ik eindelijk geholpen kon worden.

Inmiddels heb ik op papier (gelinkt aan mijn ticket bij de MediaMarkt) zwart op wit dat ik recht heb op de TV en de fout bij de MediaMarkt ligt.

Het is nog wel de vraag of ze mij € 400 tegoed voor de MediaMarkt gaan aanbieden (de huidige actie) of de TV waar ik recht op zou hebben.
Ik heb aangegeven dat ze voor alle moeite en frustratie die ik heb ervaren, gewoon die TV moeten leveren en liet zien dat ze de TV op voorraad hebben in hun webshop.

Het belangrijkste is dat de fout boven tafel is, de fout erkend is en zwart op wit staat dat mijn ouders nog iets tegoed hebben. Dank voor jullie hulp en adviezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EV8ThNp9515hFaL_L0kA-QtY2tE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m6NUbhTjfmfqgqF7PLE8rWdA.png?f=fotoalbum_large

Edit: De registratie was gisteren direct in orde gemaakt en vandaag 9 maart, komt de TV al. Ouders helemaal blij!

[ Voor 7% gewijzigd door Cheezborger op 09-03-2022 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Neus schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:27:
Doel lijkt mij duidelijk: OP wil graag linksom of rechtsom de TV voor zijn ouders ontvangen en vraagt om tips.
_/-\o_ toch nog iemand die voor de tweaker rechten opkomt *O* -O- *O*
doet me deugt om dit nog eens te zien. Bedankt hiervoor
#cumo

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Mr. Stom schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:43:
Je geeft antwoord als een politicus: veel tekst, tegenstrijdigheden en geen antwoord. Bijvoorbeeld "Een les dat je moet checken dat er een bevestiging moet komen" versus "die bevestiging per e-mail dat de overstap geregeld was". Maar nergens ga je in op de vraag: heb jij iets op papier dat jij je hebt aangemeld voor de actie?

Concreet:

Dus je hebt géén e-mail bevestiging van de actie en ook geen papertrail van je aanmelding, maar enkel een bevestiging dat een abonnement is afgesloten?
Type je dit met je rode shirt nog aan? Lijkt helemaal hip tegenwoordig om elke TS maar af te branden door stenen op laag water te zoeken..

Maar zonder gekkigheid; duidelijke TS en duidelijke hulpvraag me dunkt. Wat verwachten we dan; dat TS elk gesprek opneemt en van alles wat hij tekent een kopie maakt?

Nee, gefeliciteerd TS. Nooit meer binnenstappen bij die boevenclub tenzij het om een kleine aankoop oid gaat
Pagina: 1