Ervaring met vloerenlegservice IKEA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-04 16:13
Morning! Hebben jullie ervaring met de vloerenlegservice van IKEA?

We willen graag een laminaatvloer leggen op zowel de eerste als 2e verdieping in alle kamers, dus het klinkt met 12.50 euro per m2 voor ondervloer, vloer en plinten als een goede deal. Maar dan moet het wel netjes gebeuren natuurlijk, zeker met het IKEA laminaat dat vooral bij plaatsing wat kwetsbaarder lijkt te zijn.
Gaat samen om 104m2. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25
Waar maak je je druk om? Je neemt een service af van een gerenommeerd bedrijf. Als het niet goed is, dan zullen ze het herstellen.
Ik zou er geen seconden over getwijfeld hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wie legt het laminaat? Ikea doet dat namelijk iet zelf maar heeft dat uitbesteed. Als het dezelfde club is die ook kasten en keukens in elkaar schroeft zou ik 3x nadenken tegenwoordig.

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Mijn ervaring met alle klussen waarbij een nette afwerking belangrijk is, is dat als je het zelf doet je er meer liefde, aandacht en tijd in steekt. En dat het resultaat daar ook naar is.

En als je iets zelf niet kan, zoals bijvoorbeeld stukadoren, dan moet je hopen dat je een goede vakman hebt gevonden.

En als je er geen tijd voor hebt, heb je ook geen tijd om naar minimale foutjes te kijken. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 07-03-2022 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
IKEA besteedt dit soort services uit aan lokale bedrijven. Aan de ervaring van iemand aan de andere kant van het land heb je dus weinig.

Maar je contact loopt wel via IKEA en hun klantenservice is ook je aanspreekpunt. Dus dat is wel bijzonder prettig.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 22:11
@glider5 Wat heb je zelf al gevonden hierover? Want dit is een beetje een vraag neerplempen en ons het uit laten zoeken. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisf95
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-11-2022
Doe het niet. Wij hebben in februari een vloer door IKEA laten leggen en het is verschrikkelijk misgegaan. IKEA stuurt, zoals hierboven al genoemd, geen eigen vakmannen, maar de vloerenlegservice wordt uitbesteed aan Klusup (kijk maar eens naar de Google Reviews), en Klusup huurt op z'n beurt een zzp'er in.
De zzp'er die bij ons langs kwam had absoluut geen noemenswaardige vaardigheden en hij nam ook nog zijn zoon van elf jaar mee die hem hielp de vloer te leggen (42m2 in de woonkamer en hal). De hele vloer veerde verschrikkelijk, langs de muren verschrikkelijk slecht gesneden, en hij was na twee dagen nog steeds niet klaar.
Natuurlijk meteen met de IKEA gebeld en na heel wat gedoe gingen ze ermee akkord dat we de spullen terugbrengen naar de winkel en de materialkosten vergoedt krijgen, maar het duurde nog bijna een maand voordat IKEA ermee akkord ging om ons ook de kosten voor de service terug te betalen. We hebben uiteindelijk bij een lokaal vakbedrijf een vloer gekocht en laten leggen, dat ging super goed en ze waren na 5 uur al klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Doen ze met keukens toch ook zo? Degene die mijn vorige huis kocht, liet er een IKEA keuken in zetten. Hij kwam vooraf een keer langs met zijn keukenzetter (via IKEA) om in te meten. Dat was ook een lokale ZZP-er. Kan goed uitpakken, kan slecht uitpakken. Je weet niet wie je gaat krijgen tot je de opdracht hebt gegeven en ze die ergens weggezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-04 13:16
Dat is veel geld voor iets dat niet heel lastig is. Ik ben zelf echt niet handig, maar een laminaatvloer leggen gaat me erg goed af, en dat geldt eigenlijk voor meer vrienden in mijn vriendengroep. Vooropgesteld dat je het zelf niet wil en/of kan, heb je geen familie/vrienden die je hierbij kunnen helpen? Mocht je ook je hele huis willen voorzien van opzetplinten, dan heb ik niets gezegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dan vraag je af of het aan het product ligt of aan degene die aan het product komt? Misschien wel beide.

Ik heb het gezien waar ook een Ikea vloer ligt, dat was zonde van de inspanning en product. Ziet er niet uit, laat los, slecht te snijden etc en dat voor een vierkante kamer. Ik zei al ga gewoon even ergens langs bij een laminaatboer, sluit een deal als je iets goedkoops wilt of maak een mooie prijs, daar heb je op langere termijn veel meer aan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
Inmiddels toch een vloer gekocht bij IKEA, niet voor de goedkoopste gegaan. Leggen zal gebeuren via Klusup, maar zijn ruim op tijd dus er is iemand geregeld die zich hier op toe heeft gespitst. We gaan het zien, tot nu toe erg tevreden over het contact met Klusup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

glider5 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:06:
Inmiddels toch een vloer gekocht bij IKEA, niet voor de goedkoopste gegaan. Leggen zal gebeuren via Klusup, maar zijn ruim op tijd dus er is iemand geregeld die zich hier op toe heeft gespitst. We gaan het zien, tot nu toe erg tevreden over het contact met Klusup.
Hoe is dit afgelopen?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-04 16:10
Frontysco schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:38:
Waar maak je je druk om? Je neemt een service af van een gerenommeerd bedrijf. Als het niet goed is, dan zullen ze het herstellen.
Ik zou er geen seconden over getwijfeld hebben.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
Gaat in mei gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbootster
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11-2024
Je hebt inmiddels al gekozen maar wellicht ter referentie voor anderen: ik heb inmiddels wel geleerd om nooit alleen naar prijs te kijken en om vooral te kiezen voor vakmensen met goede reputatie uit de regio. Die kennis en mensen in eigen huis hebben en niet via allerlei constructies uitbesteden. Ik denk dat veel kopers de waarde van voorkomen van gedoe onderschatten.

Zo hebben wij thuis zo'n 3300 euro betaald voor een pvc vloer van 38 m2. Het leggen is een x uitgesteld omdat het vloerbedrijf geen vetrouwen had dat het opstart protocol van de vloerverwarming goed was uitgevoerd, dat was inderdaad niet goed gegaan.

Ik wil je ook niet demotiveren maar bij Ikea denk ik meteen: belabberde klantenservice, waarom zou je daar überhaupt nog een gevoelige of prijzige dienst willen afnemen.

@glider5, laat je ons over een paar maanden nog weten hoe het gegaan is en hoe je er op terug kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
mrbootster schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:13:
Je hebt inmiddels al gekozen maar wellicht ter referentie voor anderen: ik heb inmiddels wel geleerd om nooit alleen naar prijs te kijken en om vooral te kiezen voor vakmensen met goede reputatie uit de regio. Die kennis en mensen in eigen huis hebben en niet via allerlei constructies uitbesteden. Ik denk dat veel kopers de waarde van voorkomen van gedoe onderschatten.

Zo hebben wij thuis zo'n 3300 euro betaald voor een pvc vloer van 38 m2. Het leggen is een x uitgesteld omdat het vloerbedrijf geen vetrouwen had dat het opstart protocol van de vloerverwarming goed was uitgevoerd, dat was inderdaad niet goed gegaan.

Ik wil je ook niet demotiveren maar bij Ikea denk ik meteen: belabberde klantenservice, waarom zou je daar überhaupt nog een gevoelige of prijzige dienst willen afnemen.

@glider5, laat je ons over een paar maanden nog weten hoe het gegaan is en hoe je er op terug kijkt?
Het opstartprotocol voor onze pvc vloer (niet van of via ikea) start pas op de dag dat de vloer is gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32
Hier van het weekend ook laminaat laten leggen, niet van de Ikea, kwam wel te sprake, zeer slechte kwaliteit laminaat werd er gezegd.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCB87
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-04 20:19
Ik las dit topic en ben heel benieuwd. Hoe is het afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
DCB87 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:14:
[...]

Ik las dit topic en ben heel benieuwd. Hoe is het afgelopen?
Helemaal goed. Behalve een plakplintje hier en daar erg tevreden over snelheid en netheid.
Pagina: 1