Overstappen naar Youfone of Budget Internet met KPN box 12

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-05 08:29
Voor de vereniging zijn we gevraagd om te kijken naar de huidige internet (DSL) aansluiting welke regelmatig storing geeft en tevens ook relatief duur is voor het matige gebruik.

Nu hebben we ontdekt dat er een KPN Experiabox v9 actief is welke zover we kunnen zien uit 2014 komt en dus tamelijk verouderd is.

Middels de KPN WiFi manager kregen we melding, je modem is te oud;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqV3MHHtszTJwGu6rgMASV7BTNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0T0u8h8c4h0gKg431d3BBDB.jpg?f=fotoalbum_large

Verder werden er ook direct 2 SuperWifi (2?) punten aangeboden voor eenmalig 79 euro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Twb2r-pWeYNPA9IBpNcDhngiGoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9d8VMFM9ErXZnQf3xGc7KpN.jpg?f=fotoalbum_large

Nu krijgen we deze spullen deze week binnen en gaan we ze vervolgens ook aansluiten om te zien hoe de WiFi hiermee verbeterd.

Maar toch zouden we ook graag de overstap willen maken van KPN ( ca. 500 euro op jaarbasis ) naar Youfone of Budget Internet ( ca. 300 euro op jaarbasis ).
We hebben contact gehad met de klantenservice van Youfone en Budget Internet maar beide geven zowel op de chat als telefonisch aan geen zekerheid te kunnen bieden of de KPN Box 12 wel gaat werken op hun abonnementen. Ze hebben dan ook geen handleiding / instellingen beschikbaar welke we zouden kunnen volgen.

Nu ben ik zelf niet zo thuis in DSL aansluiting dus ben ik benieuwd of iemand hier duidelijkheid kan verschaffen of zoiets gaat werken bij Youfone of Budget Internet en op welke zaken we dan moeten letten bij het aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 22:23
Het modem moet je weer terugsturen naar KPN, dat is in bruikleen.
Van Youfone krijg je dan een nieuw Modem ( in bruikleen )

Die "Super WIFI" kastjes weet ik niet en heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:56
Youfone/Budget is allemaal zelfde netwerk als KPN. Dus daar verandert niet zoveel aan. Alleen goedkoper. Pak de goedkoopste die je pakken kan zou ik zeggen :)

Maar: Valt het modem af en toe weg of ook de DSL verbinding zelf? Dan zou ik wel even bellen met KPN om te checken waar de storing zit en als dat opgelost is vervolgens opzeggen. Als het niet in de kabel zelf zit zit je bij een andere provider wel safe.