Twee gaming beeldschermen via USB-c

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraDonut
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 16:18
Mijn vraag
Momenteel heb ik twee gaming beeldschermen verbonden met mijn computer. Echter zou ik graag ook mijn laptop willen verbinden met beide beeldschermen via 1 USB-c kabel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Beeldscherm 1
Beeldscherm 2
Beeldscherm 2 gebruik ik als main gaming monitor.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zover ik weet ondersteunen deze schermen dit niet (de precieze term voor wat ik wil ken ik niet, iets van docking volgens mij?). Dus de beste oplossing lijkt me om beeldscherm 1 die ik niet gebruik voor gamen, te vervangen voor een "docking" scherm aangezien deze volgens mij meestal slechtere specificaties hebben dan gaming schermen.
Hoe kan ik verder zoeken naar wat ik wil? :)

Alvast bedankt voor de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:24

Koekfabriek

King Billy on the wall

Ik weet niet of ik je vraag helemaal goed begrijp.Wil je laptop en PC naast elkaar gebruiken of tegelijk?

Maar wat je zoekt is denk ik een dockingstation voor je laptop, deze kan je dan verbinden (met bijv. HDMI) naar 1 of meerdere beeldschermen. Zet er nog een KVM switch tussen en dan kan je schakelen tussen computer en laptop zonder je toetsenbord/muis etc. te moeten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-09 14:01

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Wat jij wilt kan niet, de beeldschermen bevatten geen USB-C. Er bestaan ook geen (voor zover ik weet) USB-C naar 2 keer USB-C kabels.

Wat je wel kan doen is een MST aan je laptop hangen https://www.club-3d.com/e...ayportt_1.2_dual_monitor/ en dan naar 2 x DP1.2 gaan.
Let wel op dat je Laptop over USB-C Displayport 1.2 Alt mode moet beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Klinkt alsof je wil daisy chainen, maar daarvoor heb je Thunderbolt nodig en niet 'gewoon' USB-C.

Een optie voor gamen is een DP Alt-hub gebruiken zoals @Baakster aangeeft, maar als je bijv. gewoon met een USB-C kabeltje je laptop op beide schermen wil hebben zonder gamen dan kun je een USB-C docking station met een DisplayLink chip erin gebruiken. Je laptop gebruikt dan de geïntegreerde videokaart en/of de processor in plaats van een evt. dedicated videokaart, dus prestaties zijn niet super, maar dat klinkt wel als wat je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraDonut
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 16:18
Ik had wat duidelijker kunnen zijn.
Op werk heb ik de mogelijkheid om een USB-c kabel in mijn laptop te pluggen, waarna twee schermen verbonden zijn, muis en toetsenbord en hij laad op. Ik weet echter niet hoe "dit" heet, dus ik weet niet op wat ik moet zoeken om een degelijk beeldscherm te vinden.
Thuis wil ik graag net zo makkelijk mijn laptop kunnen verbinden. Dus niet tegelijk met mijn computer, die is alleen voor privé gebruik.

Setup zou dan zijn (waarbij laptop en computer niet tegelijk aan staan):
Beeldscherm 1: verbonden via Displayport aan computer. Via HDMI verbonden aan beeldscherm 2.
Beeldscherm 2: verbonden via Displayport aan computer. Via USB-c verbonden aan laptop.
Optioneel: toetsenbord en muis verbonden aan beeldscherm 2 ipv computer zodat deze ook gebruikt kunnen worden voor de laptop. Optioneel omdat ik een tweede bluetooth muis heb, belangrijkst is dat ik m'n twee beeldschermen makkelijk kan verbinden via 1 kabel aan laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-09 14:01

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Je kan je beeldschermen niet aan elkaar doorlussen door simpel weg een HDMI kabel tussen die 2 schermen te hangen. Geen van de beeldschermen hebben de "Daisychain" technologie. (Voor zover ik kan vinden)

Beeldscherm 1 beschikt over HDMI 1.4 deze zal max 2K75Hz ondersteunen.
Beeldscherm 2 beschikt over HDMI 2.0 deze zal max 4K60hz ondersteunen.

Je optionele suggestie kan heleaas ook niet, beeldscherm 2 beschikt niet over een zogenaamde KVM switch.

Ik zou een docking station aanraden, echter kan ik je nog niet iets specifieks aanraden want de info van de laptop mist nog. Het is belangrijk om te weten of je laptop USB-C ALT mode ondersteund of niet.
Niet? Dan kom je in het DisplayLink segment van de dockingstations (Duur!) Goed voor werk, absoluut niet geschikt voor gaming of OpenGL applicaties.
Wel? Dan kan je ook denken aan een kleine hub welke gebruik maakt van de USB-C ALT mode.

Wil je geen dockinstation/hub dan moet je gaan zoeken naar schermen welke een KVM switch hebben ingebouwt, daisychain support en USB-C Support.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

UltraDonut schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:09:
Ik had wat duidelijker kunnen zijn.
Op werk heb ik de mogelijkheid om een USB-c kabel in mijn laptop te pluggen, waarna twee schermen verbonden zijn, muis en toetsenbord en hij laad op. Ik weet echter niet hoe "dit" heet, dus ik weet niet op wat ik moet zoeken om een degelijk beeldscherm te vinden.
Thuis wil ik graag net zo makkelijk mijn laptop kunnen verbinden. Dus niet tegelijk met mijn computer, die is alleen voor privé gebruik.

Setup zou dan zijn (waarbij laptop en computer niet tegelijk aan staan):
Beeldscherm 1: verbonden via Displayport aan computer. Via HDMI verbonden aan beeldscherm 2.
Beeldscherm 2: verbonden via Displayport aan computer. Via USB-c verbonden aan laptop.
Optioneel: toetsenbord en muis verbonden aan beeldscherm 2 ipv computer zodat deze ook gebruikt kunnen worden voor de laptop. Optioneel omdat ik een tweede bluetooth muis heb, belangrijkst is dat ik m'n twee beeldschermen makkelijk kan verbinden via 1 kabel aan laptop.
Een dockingstation. Je kunt toch even navragen op je werk neem ik aan?

Het is iig een kastje waar alles op is aangesloten, en middels 1 USB-C draadje wordt alles beschikbaar voor je laptop, incl. voeding.

Dat incl. voeding is niet standaard en zul je goed moeten checken voordat je er een koopt.

Je kunt hier eens kijken:
https://www.usb-c-adapter...6ho0qFi2oKBwaApFUEALw_wcB

Succes!

Te koop....

Pagina: 1