Overzetten foto's van google naar icloud?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhjgiesen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-05 14:31
Hoi allen,

Na een android te hebben gebruikt voor jaren maak ik de switch naar iphone. Nu heb ik binnen google een flinke foto library met allemaal albums. Ik ben bekend met de mogelijkheid om foto's te uploaden naar icloud, maar is er ook een handige manier om alles over te zetten inclusief aangemaakte albums in google foto's? Anders zou ik die albums allemaal handmatig moeten gaan aanmaken in apple foto's?

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord (via rhjgiesen op 08-03-2022 07:52)

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57

Flipm0de

geen

Ik heb dit geprobeerd vorig jaar. Was een ramp. Google export doet geen metadata exporteren. Dus dan ben je bijvoorbeeld de datum kwijt waarop de foto gemaakt is. Maar je kan ook niet alles zomaar importeren in iCloud. Mov en heic (Apple’s eigen format!) pakt ie niet.

Uiteindelijk teveel gedoe en een abo op Google photos genomen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Google desktop app, alles synchroniseren, daarna icloud erop en deze map syncen?

Althans, het is vroeg, maar zoek eerst even hier je antwoord ;

iCloud:
https://support.apple.com/en-us/HT205323

Google Drive:
https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DDesktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhjgiesen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-05 14:31
Bedankt voor je reactie, maar beide links ken ik en geven geen oplossing voor het overzetten van een hele bibliotheek inclusief alle albums etc, vandaar ook mijn vraag. Dat ik kan overzetten weet ik, maar wil alles 'precies zo' hebben staan zoals in google foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hou je rekening met de kosten ?

Bij Google Fotos was het tot voor kort gratis opslag tot een bepaald formaat.
iCloud heeft dit niet, daar ga je na 5GB direct maandelijks betalen.

imho lijkt mij de slimste manier om 'opnieuw' te beginnen, download je foto's van Google, en hou die lokaal in je eigen backup/opslag.
Begin de bibliotheek op iCloud opnieuw, en maak gaandeweg je mappen aan.

Is er een specifieke reden dat je alles online moet hebben, en instant beschikbaar ?

de Google Photos app werkt ook gewoon op IOS

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 07-03-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rhjgiesen schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:10:
Hoi allen,

Na een android te hebben gebruikt voor jaren maak ik de switch naar iphone. Nu heb ik binnen google een flinke foto library met allemaal albums. Ik ben bekend met de mogelijkheid om foto's te uploaden naar icloud, maar is er ook een handige manier om alles over te zetten inclusief aangemaakte albums in google foto's? Anders zou ik die albums allemaal handmatig moeten gaan aanmaken in apple foto's?

Alvast bedankt voor de hulp!
Google Photo's in de appstore?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57

Flipm0de

geen

Ik heb dit geprobeerd vorig jaar. Was een ramp. Google export doet geen metadata exporteren. Dus dan ben je bijvoorbeeld de datum kwijt waarop de foto gemaakt is. Maar je kan ook niet alles zomaar importeren in iCloud. Mov en heic (Apple’s eigen format!) pakt ie niet.

Uiteindelijk teveel gedoe en een abo op Google photos genomen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-04 10:26
Via takeout.google.com heb ik het vorig jaar gedaan. Dan kan je alles downloaden in - ik geloof - bestanden van max 2GB. Ik heb wel de metadata, of in ieder geval herkende iCloud grotendeels bij de meeste foto's de datum. Verder is het dus alles in batches lokaal downloaden en dan weer in batches handmatig in iCloud/Photos importeren. Leuk is anders, maar het is mij wel goed gelukt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 20:28

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Zo heb ik het ook gedaan, mis nu alleen alle filmpjes die wel bij Google in Photos staan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:28
Ik gebruik een iets andere strategie.
Alle foto's die ik maak op Android, gaan via Dropbox direct naar de cloud in originele staat.
Mijn Synology NAS gebruikt CloudSync om deze dan weer op de NAS te plaatsen.
Die Dropbox wordt regelmatig opgeruimd om ruimte te maken voor nieuwe.
Dit is zo simpel als verplaatsen van files op de NAS.

Daarnaast gebruik ik Google Photo vooral voor het delen van foto's.
Google Photo's gebruikt een eigen formaat, met aangepast compressie zodat het gratis is (maar niet meer voor lang).
Dit is vooral handig om foto's te delen met andere familieleden en/of vrienden.
Per event kan je een ander album aanmaken en andere mensen uitnodigen om de uploaden en te delen.
Echter, voor mij zijn alle foto's op Google Photos dubbel tov de Dropbox-NAS combinatie.
Als Google rare dingen doet, gooi ik alles daar weg.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1