Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sproeier
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb besloten om voor de eerste keer een gaming laptop te gaan aanschaffen. Tot nu toe heb ik altijd multimedia laptops gehad. Maar de laatste is inmiddels wel aan vervanging toe.

Ik wil (o.a.) games kunnen spelen op de laptop. Ik speel met name World of Warcraft, Diablo, Overwatch en wil ook The Witcher 3 gaan spelen. En nog wel wat meer games die ik nu nog niet ken. Ik heb een voorkeur voor een groot scherm en een Windows apparaat en heb een budget uitgetrokken van € 1.000 - € 1.500. Ik ga de laptop niet veel meenemen buitenshuis.

Ik heb onderstaande laptop op het oog:
pricewatch: Lenovo Legion 5 17ACH6H (82JY00E3MH)

Dit leek me een hele geschikte laptop. Klopt dat? Of zijn er volgens jullie betere alternatieven?

Bij voorbaat dank voor het meedenken :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:17

Tahref

God bless you

jouw optie is een prima keus. Heel soms kan je hetzelfde model vinden met een iets betere videokaart (3070) voor rond de 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-05 20:25
Als ik je topic even mag kapen: Wat zijn de nadelen als je een gaming laptop gaat nemen voor dagelijks gebruik? (internetten, emailen)

Gebruikt het dan bijv. onnodig veel stroom?

Het punt is dat de kracht wel aanwezig is als ik het een paar keer wel nodig heb...

[ Voor 20% gewijzigd door _Gast_ op 07-03-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sproeier
@Tahref : Dank, ik zal nog even rondkijken of ik een model met de 3070 kan vinden.

@_Gast_ : Ik heb begrepen dat je een gaming laptop in principe prima kunt gebruiken voor dagelijks gebruik. Maar het is dan wel handig als je een mux switch hebt. Daarmee kun je de GPU tijdelijk niet gebruiken als je geen games speelt. Daarmee bespaar je veel energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-05 20:25
Sproeier schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:38:
@Tahref : Dank, ik zal nog even rondkijken of ik een model met de 3070 kan vinden.

@_Gast_ : Ik heb begrepen dat je een gaming laptop in principe prima kunt gebruiken voor dagelijks gebruik. Maar het is dan wel handig als je een mux switch hebt. Daarmee kun je de GPU tijdelijk niet gebruiken als je geen games speelt. Daarmee bespaar je veel energie.
Nice, thanks voor je antwoord. Ik ga me even verdiepen in de mux switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 12:31
Sproeier schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:38:

Die Mux switch zorgt ervoor dat je kan switchen tussen de GeForce en de integrated graphics samen of dat je de GeForce direct op het display kan connecten. Het laatste zorgt voor veel betere prestaties tijdens het gamen op je laptop. Die hybride optie is er altijd waardoor het signaal omgeleid wordt via de integrated graphics van de processor. Dus voor goed hybride te kunnen werken heb je dus niet per se een MUX switch nodig. Het is voor de prestaties van gaming wel een aanrader. Dus ik zou zelf altijd voor een laptop met MUX gaan zoals de Legions van Lenovo zodat je de keuze hebt :-)

Het is dus net andersom als je beschrijft. De GeForce GPU blijft dus nou juist altijd aan

[ Voor 4% gewijzigd door Cinemaskoop op 09-03-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sproeier
Elden Ring moet ook prima lukken met dit systeem denk ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:17
ASUS ROG Zephyrus G14 2022 met de RX 6700S.
Pagina: 1