Toon posts:

Iemand hier Suikoden 2 (uit)gespeeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor de nieuwsgierigen die zich niet aangesproken voelden door de topictitel maar gewoon even blieken: Suikoden 2 is een Playstation RPG van Konami. ;)

Ik heb namelijk een ERG vreemd probleem met dit spel, namelijk dat ie regelmatig "stil blijft staan" tijdens 1 van de vele battles. het valt me op dat het altijd gebeurt als er magic gebruikt wordt (door mezelf of door de vijand)...het spel blijft dan gewoon een uurtje of drie stilstaan en gaat dan soms weer door, maar soms ook niet. De muziek blijft spelen, de mennekes blijven animeren maar er gebeurt gewoon niets meer :(

Ik had dit voor het eerst met een Amerikaanse versie van Suikoden 2, dus had ik ff de Europese gehaald...die gaf echter hetzelfde probleem. Dus toen maar even een andere Playstation gehaald...precies hetzelfde probleem...ik wor er gek van! :(

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Is dit ook wel bekend als Vandal Hearts?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

vandal hearts is een ander spel

Verwijderd

Heb het weleens gehad van die wazige zooi.

Meestal is je PS gaar of krassen op de CD.

Verwijderd

hmm bij mij issie nog niet blijven hangen ergens.

btw ffies offtopic achtigs.
hoe is het eigenlijk om de saved games van suikoden 1 in suikoden 2 te laden ?
want ik heb suikoden 2 NTSC en suikoden 1 PAL :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 22:15 schreef Tweaker het volgende:
Heb het weleens gehad van die wazige zooi.

Meestal is je PS gaar of krassen op de CD.
Maar ik heb het dus met twee verschillende PSX'jes geprobeerd...die van mij (een erg ouwe) en een redelijk nieuwe...laatste reeks voor de PSOne. En ook met twee verschillende spellen...zou het ook met de hitte te maken kunnen hebben?
van Djekkie:
btw ffies offtopic achtigs.
hoe is het eigenlijk om de saved games van suikoden 1 in suikoden 2 te laden ?
want ik heb suikoden 2 NTSC en suikoden 1 PAL
Dat werkt dus niet...savedata van NTSC en PAL is niet uitwisselbaar...kwam ik ook achter toen ik dit probleem probeerde op te lossen door met een andere versie (PAL) van Suikoden 2 te gaan spelen...mijn NTSC Suikoden 2 savedata kon ik niet meer inladen :( => opnieuw beginnen dus.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Je kunt NTSC en PAL savegames uitwisselen, maar om dat te doen heb je een Action Replay en een progje van internet nodig. Met die Action Replay kun je namelijk je memory cards aansluiten op de PC en savegames van je memory cards op de PC zetten en vice versa. Als je dan bijvoorbeeld een NTSC savegame op de PC hebt gezet, kan je met zo'n progje 'm om laten zetten in een PAL savegame en dan weer terugzetten op de memory card.
Ik moet even zoeken waar dat progje te vinden is. Ik post zometeen wel een URL.

Ennuh, dat progje heb ik wel eens uitgeprobeerd voor een emulator, en dat werkt wel, maar ik heb nog nooit geprobeerd om iets van een memory card op m'n PC te zetten of omgekeerd (ik heb geen Action Replay). Dus doen op eigen risico ;)

• Devil N
Okee, ik heb 't progje gevonden. En 't blijkt dat ik me vergist had in de hardware die je nodig hebt om savegames uit te wisselen tussen PC en memory card. Deze drie apparaten kun je daarvoor gebruiken:
DexDrive
Caetla
PlaySaver
't Enige apparaat hiertussen waarvan de naam me bekend voorkomt is de DexDrive, dus dat kun je dan 't beste gebruiken. Alledrie deze apparaten worden ondersteund door 't memory card conversion progje.
En oh ja, de URL voor dat progje is:
http://www.psxemu.com/tools/savegames/psxge160.zip
Homepage:
http://moberg-dybdal.dk/psxge/

• Devil N
Oh wacht, Action Replay doet 't OOK, lees ik net op de site. Nahja, 't zal allemaal wel. Kijk zelf maar ;)

Verwijderd

Suikoden1 en 2 zijn een van de beste Spellen voor PSX al heel vak uitgespeeld >:)

kent iemand hiero by the way xenogears heel erg vet spel >:) hoor het wel

greetz eendje
Pagina: 1