Ik heb een router met OpenWRT erop. Nu is mijn bedoeling dat apparaten die ermee verbonden zijn (bijvoorbeeld Tuya) geen communicatie met het internet hebben. Als het goed is kan Home Assistant wel een Tuya server emuleren. Alleen communicatie met apparaten op 192.168.1.X mag worden toegestaan. Nu lukt het me nog niet helemaal om dit te bewerkstelligen. Ik heb op basis van deze link hetvolgende ingevoerd bij Firewall - Custom Rules:
Een andere poging:
Om een of andere reden heb ik gewoon nog toegang tot internet als ik nu mijn telefoon ermee verbind en wat probeer te browsen.
code:
1
2
3
4
5
| iptables -A INPUT -m state --state RELATED,ESTABLISHED -j ACCEPT iptables -A INPUT -p icmp -j ACCEPT iptables -A INPUT -s 192.168.1.0/24 -j ACCEPT iptables -A INPUT -i lo -j ACCEPT iptables -A INPUT -j REJECT |
Een andere poging:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| iptables -A INPUT -m state --state INVALID -j DROP iptables -A INPUT -m state --state RELATED,ESTABLISHED -j ACCEPT iptables -A INPUT -i lo -j ACCEPT iptables -A INPUT -s 192.168.1.0/24 -j ACCEPT iptables -A OUTPUT -d 192.168.1.0/24 -j ACCEPT iptables -P INPUT DROP iptables -P OUTPUT DROP |
Om een of andere reden heb ik gewoon nog toegang tot internet als ik nu mijn telefoon ermee verbind en wat probeer te browsen.