Temp gestegen na modden van fans

Pagina: 1
Acties:

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Ik heb dus een HQ08 AOpen kast (prima ding) met een Tbird 900mhz. Nu had ik bovenin al 2 80 mm fans geplaatst en onderin voorkant al 1 80 mm fan geplaatst. Het systeem werkt perfect en had idle een temp van 32 en stressed bij de 58.
Nu heb ik vandaag ff de AOpen Voeding Fan ff op 7 volt gezet (is ie stiller) en ik heb er een 120 mm fan in onder de cdrom lades die de kast in blaast en dus lucht langs de cpu blaast (vooral in de ruimte). Maar sinds ik die mod heb gedaan is me temp in de kast nu idle al 61 graden (en daar ben ik zowieso al niet happy mee..) en stressed wil ik al niet weten want dat durf ik niet eens meer aan.. Maar heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Lijkt wel of de temp reageert op de voltage ofzo..

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

er gaat nu veel meer in dan uit misschien dat het daar aan ligt... hoewel ik dat nog steeds een beetje vreemd vind

Verwijderd

Als er meer ingaat als dat er uit gaat is ie vanzelf vol en zou het dus over moeten zijn ??

|:(

[Edit]: Easy on de smilies.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Hij bedoelt dat je nu meer intake als out take hebt

Verwijderd

ff gokje: maar als die 120 mm nu net langs die cpu dwars blaast, dan duwt die de warme lucht die van tusse de heatsinkfins deruit komt toch recht trug over de CPU, en ik peis da da vrij negatieve invloed zou hebbe

• aXe

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Ik zal morgenvroeg wel eens proberen die 120 mm fan uit te doen.. maar ik ga denk ik nog ff 2x40mm fans kopen om achterop te bevestigen bij de serial ports enzo dan laat ik die de lucht eruit zuigen..

2x80mm fans...<----...HD's...

2x40mm fans...<----...CPU...<---- 1x120 mm fan

.......................................<---- 1x80 mm fan

• aXe

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Ik heb nu de zijplaat ff weggehaalt maar echt super dalen in temp wil ie niet.. (nu is het ook best warm deze dagen en case temp is ook wel 28) de cpu wordt nu 55 maar misschien daalt ie nog meer straks..

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 21:38
Je krijgt vanzelf intake als je maar genoeg lucht uitspuugt; Of dacht je dat je computerkast zichzelf vacuum pompte? :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Zet een 80mm outtake achter de cpu. Zet een 120mm outtake bovenin de pc. En laat een 120mm intake in de zijkant van de kast recht op je cpu blazen.

Geen inspiratie

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 10:22
Stressed 58 graden???

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• aXe

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Ja stressed 58 graden. Ik zelf zit te denken aan een betere CPU koeler en dus die 2x60 mm fans of een pci-slot fan. Maar het lijkt net alsof die fan van de Aopen voeding het meeste werk en resultaat levert.. want hij was dus eerst wel goed koel.. zou de voeding veel warmte genereren en nu die voeding fan op 7 volt staat niet genoeg doen? anders zet ik die weer op 12 volt..

Verwijderd

ik zou zgegen draai die fan es om.. dus laat em zuigen

Verwijderd

Die Aopenfan in voeding is al harstikke stil (in mijn 250 watt dan) Ik denk dat je voeding nu warm wordt en die de kast temperatuur omhoogschroeft.

En met gewoon wat fans in je kast zetten ben je d'r niet, je hebt waarschijnlijk de gehele airflow verneukt zodat de fan's elkaar alleen maar hinderen.

• aXe

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Die 120 mm fan staat maar op 7 volt en zoveel air krijgt die niet dus dat is wel te verwaarlozen.. ik denk zelf idd dat die voeding nu wat warmer is vanwege te weinig outtake. Dus ik ga die maar weer op 12 volt zetten en ik zet er nog 2x 60mm bij voor extra outtake (ietsje eronder, vlakbij de cpu, zodat die weer lucht zuigen)

Pagina: 1