Toon posts:

Figuurtjes verven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:09
Ik heb een trip-trap kaal geschuurd en opnieuw geverfd, ging helemaal prima, maar mevrouw wil er sterretjes op.

Ik heb een sheet gekocht met sterretjes en deze uitgeknipt en er op geplakt. Helaas loopt de verf er onder waardoor de sterretjes niet strak zijn.

De verf is op water gebaseerd. Heeft iemand ideeën hoe ik dit mooi strak voor elkaar kan krijgen? Als alternatief zat ik te denken met schilders tape zelf sterretjes maken maar dat is erg veel werk denk ik.

Alle reacties

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:02
Stickers kopen van sterretjes en die erop plakken daarna vernis ofzo erover.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanSavelkoul
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-12-2022
Zo laten heeft ook wel wat.. Niet?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Spuitbus?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
Ik zou Frogtape gebruiken, is idd wat meer werk maar wel met haarscherp resultaat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Masker er op, witte verf, wachten tot het overschilderbaar is (niet tot het droog en kneiterhard is), de groene verf er op en dan masker er af.

Of een spuitbus gebruiken.

[Voor 12% gewijzigd door Rmg op 06-03-2022 14:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shinji
Toerq schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:09:
Stickers kopen van sterretjes en die erop plakken daarna vernis ofzo erover.
Ja, dan had ik andersom moeten werken qua kleuren, kan het nog voorstellen of ze die niet wil omdraaien. Maakt het leven wel makkelijker.

Frogtape had ik ook bekeken inderdaad en werd me in de winkel aangeraden maar dat heeft dus als nadeel dat je zelf de sterretjes moet gaan maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:49
Shinji schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:25:
[...]

Ja, dan had ik andersom moeten werken qua kleuren, kan het nog voorstellen of ze die niet wil omdraaien. Maakt het leven wel makkelijker.

Frogtape had ik ook bekeken inderdaad en werd me in de winkel aangeraden maar dat heeft dus als nadeel dat je zelf de sterretjes moet gaan maken.
opzich moet het wel gaan, heb je wel een rechte kwast (aan de onderkant) gebruikt dat is en tamponeer kwast anders druk je de verf onder het sjabloon en je lijkt heel veel verf te hebben gebruikt.

[Voor 3% gewijzigd door twain4me op 06-03-2022 15:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05:38
Gewoon met een penseel doen?

Je hebt trouwens ook foam stempels, is dat niets?

[Voor 181% gewijzigd door WEBGAMING op 06-03-2022 16:04]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 12:29
Scherpe lijnen schilderen met afplaktape moet je eerst even in de kleur van onder de tape schilderen, beetje laten drogen, dan in de nieuwe kleur.
Er kruipt altijd wat verf onder de tape, dat even laten drogen dicht het af waardoor je een perfecte lijn krijgt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shinji
twain4me schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:15:
[...]

opzich moet het wel gaan, heb je wel een rechte kwast (aan de onderkant) gebruikt dat is en tamponeer kwast anders druk je de verf onder het sjabloon en je lijkt heel veel verf te hebben gebruikt.

[YouTube: Sjabloneren op hout: in 5 stappen | Flexa verf]
Ja, ik moest inderdaad wel wat meer verf gebruiken dan ik normaal zou doen omdat het anders niet dekte. En de ster moet in één keer dekken anders moet je het sjabloon er later exact hetzelfde weer op leggen.

Maar ik ga even kijken welke stickers ik moet hebben en dan ga ik die er op plakken en de stoel verder donkerblauw maken.

Is wel lastig dan om na twee lagen de stickers er weer af te krijgen trouwens.

[Voor 5% gewijzigd door Shinji op 06-03-2022 16:36]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Eerst met de bestaande kleur over je tape/afplak verven daarna met de kleur van de ster. Uiteraard voldoende droogtijd gunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:53
Werk met een sponsje ipv een kwast (deppen ipv strijken. Eventueel maak je zelf een sjabloon van schilderstape (meerdere lagen), dat zich misschien beter meevormt met de stoel dan het sjabloon dat je nu hebt?

Overigens kun je de sterren in etappes wel afplakken op de stoel zelf. Eerst langs de buitenkant van de lijnen (er zijn 5 lijnen die elkaar overlappen) zo verf je het stukje aan de binnenkant van de ster. Vervolgens plak je steeds 1 puntje af met twee strookjes tape. Wel laten drogen ondertussen. Plakjes verf die toch weer loslaten werk je bij met een penseeltje.

En overigens 2: misschien kun je de huidige sterretjes nog redden door de binnenkant van de lijnen af te plakken en dan de restjes groen weer wit te maken.

[Voor 10% gewijzigd door Toke_gt op 06-03-2022 19:08]

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Gewoon zelf laten doen door het kind. Is leuk voor haar (?) en dan kan ze achteraf ook niet zeuren in het geval dat het niet mooi is geworden.

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Zodra je de sticker hebt geplakt eerst de randjes waar de verf uitloopt weer verven met de kleur van de stoel. Zodra deze is opgedroogd de definitieve kleur gebruiken. Zo zijn de plekken waar de verf kan uitlopen gevuld met de ondergrond kleur en kan de definitieve kleur daar niet meer naar uitlopen.

Dit werkt perfect om strakke lijnen op de muur te maken, hopelijk werkt het hier ook goed bij :-)

Edit: Naftebakje zegt t zelfde...

[Voor 4% gewijzigd door Remcor2000 op 08-03-2022 13:58]

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Met een paint marker kan je de randen van de ster strak krijgen. Ik kan alleen niet goed zien of je ondergrond glad is.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:52

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Wat ik altijd doe is Pritt gebruiken.... het sjabloon ruim met prittstif vastplakken en dan verven.

Wachten tot het droog is en de pritt er vervolgens afboenen, werkt top!

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee