Toon posts:

Google home - ipv boodschappenlijst opent hij kookboek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03 08:57
We hebben al een hele tijd een Google home (Nest hub) .
Voorheen als ik zei "zet X op mijn boodschappenlijstje" dan deed hij dit netjes. Sinds een week opent hij het kookboek met recepten.

Als ik nu dus zeg "zet havermout op mijn boodschappenlijstje" of "voeg havermout toe" of alle varianten er op, dan opent hij recepten om havermout te maken.

Zowel bij mij als mijn partner gebeurt dit.

Ik kan er niks over vinden, dus misschien dat jullie kunnen helpen? Google is niet mijn vriend momenteel..

Als ik vraag "wat staat er op mijn boodschappenlijstje" dan zegt hij "sorry, ik begrijp het niet". Dus misschien is hij ontkoppeld? Mijn profiel is wel gekoppeld aan mijn Google home, en ik kan mijn boodschappenlijst ook zien.

[Voor 18% gewijzigd door Hsb-3 op 06-03-2022 12:36]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robben
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-03-2022
Ik heb sinds enkele dagen exact het zelfde probleem, zowel op de hub als op de speakers.
Sommige zeken et hij wel op de boodschappenlijst, andere zaken opent hij een recept of heeft het niet verstaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier doet hij het nog wel goed.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hsb-3
Ik ben er achter gekomen als ik "put kaas on my shopping list" hij er kaas op zet "oké, ik heb kaas aan je boodschappenlijst toegevoegd".

Het weer doet hij wel.

En hij weet mijn naam.

[Voor 10% gewijzigd door Hsb-3 op 06-03-2022 18:59]

• mikeyzut
  • Laatst online: 10:31
Wij hebben dit sinds enkele weken ook, waarbij het lijkt alsof het steeds erger wordt. Heb al geprobeerd de stemopdrachten opnieuw te ijken maar ook dat helpt niet. In het begin vond ik het nog wel grappig omdat mijn vrouw vervolgens boos wordt op dat ding maar nu wordt het wel echt irritant 😊

• Hsb-3
Ik heb contact gezocht met Google en het probleem is verholpen!

De naam van mijn boodschappenlijstje was onze straatnaam. Bij het commando "zet op mijn boodschappenlijstje" had hij geen lijst die "boodschappen" heet, dus snapte hij het niet..

Ik heb 'm nu vernoemd naar "boodschappenlijstje" en hij werkt weer prima!!

@Robben @mikeyzut

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 14:44
Ik krijg nu ook recepten.

Dit is wel een heel veel gebruikte functie bij ons thuis en vervelend dat het niet meer werkt.

Bij mij werkt "zet kaas op de boodschappenlijst"
Wat niet werkt. "Zet kaas en boter op de boodschappenlijst"

Dit werkte voorheen wel.
Lijkt alsof enkel de basic producten wel lukken.

Mijn lijst heet trouwens wel "boodschappenlijst"

[Voor 7% gewijzigd door Tranzy op 11-03-2022 10:05]

Ik heb ook een leuke computer..

• Jez821
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Same problem here, sinds eind februari 2022. Het gebeurt wel heel willekeurig:

"Zet bosbessen op mijn boodschappenlijst" - werkt wel (wordt toegevoegd aan boodschappenlijst en lijst wordt zichtbaar)

"Zet soep op mijn boodschappenlijst" > werkt niet (antwoord "Prima, hier zijn wat recepten")

Hub volledig gereset en opnieuw geconfigureerd, geen verschil (had ik ook niet verwacht).

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:00

Waar zit de resetknop?? ;)

• Powerbox
  • Laatst online: 12-12-2022
Hier hetzelfde probleem. Ook de boidschappenlijst een andere naam geven werkt niet.

Pindakaas op de lijst zetten lukt wel maar spinazie of aromat niet.

Iemand al een oplossing toevallig gevonden?

• Powerbox
  • Laatst online: 12-12-2022
Hier hetzelfde probleem. Ook de boodschappenlijst een andere naam geven werkt niet.

Pindakaas op de lijst zetten lukt wel maar spinazie of aromat niet.

Iemand al een oplossing toevallig gevonden?

• Jez821
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nope, nog geen oplossing. Nederlandse boodschappenlijst op de Google Hub is gewoon broken op dit moment lijkt het, zie ook meerdere threads op google support fora:

https://support.google.com/assistant/thread/154286840?hl=en

https://support.google.com/assistant/thread/153081982?hl=en

https://www.googlenestcom...esponds-with-a/m-p/119788

https://www.googlenestcom...rking-properly/m-p/119421

Maar doordringen tot Google support is altijd moeilijk voor dit soort zaken. Als je jouw probleem ook meldt in bovenstaande threads, valt het hen misschien op en volgt er hopelijk actie ...

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:06
Sinds deze week er ook problemen mee. Eerst mijn vriendin maar nu ik zelf ook. Wat me opviel is dat de melding ik begrijp het niet dan komt en ik ook niet mijn boodschappenlijstje kan openen. Wel werkt het via mijn telefoon.

Geprobeerd:
Restart Hub, geen oplossing
Hernoemen lijst van My Shoppinglist naar Mijn Boodschappenlijstje gaf ook geen verschil.

Radio bv werkt wel dus internet lijkt hij gewoon te hebben

Nooit gedacht dat ik zo snel gewend zou zijn aan een functie als dit en me er zo aan kan ergeren wanneer het niet werkt

Untappd: Louwke80

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:37
Oh wat ben ik blij dit topic te hebben gevonden.
Recepten ellende maar ook voegt ze constant 'mijn' toe aan ons boodschappenlijstje.
Zelfs als we kortaf doet: zet vaatwaszout op boodschappenlijst.

-> oke, ik voeg 'mijn' toe aan je boodschappenlijstje

Mijn vriendin trok de google home al bijna van het kastje af..
Nu hopen op een fix binnenkort. Tot die tijd maar Engelstalig. Dat werkt inderdaad wel

• KSR
  • Niet online
Sinds deze week er ook last van.
Best lastig nu ik er aan gewend was

• Peter de Leeuw
  • Laatst online: 01-04-2022
Net naast Nederlands ook Engels UK toegevoegd en de boodschappenlijst werkt weer.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:39

weebl

YARR!

Hier ook last van sinds een paar weken. Erg irritant. Wat is de beste manier om dit bij Google onder de aandacht te brengen?

• KSR
  • Niet online
Ik zag dat de Hub opnieuw opstarten en heb het weer even geprobeerd maar hier werkt het weer.

• Carnifex5
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-03-2022
Bij ons werkt de bovenstaande functie ook maar half.

Maar na ongeveer 30 minuten tegen google te hebben lopen schreeuwen heb ik hierbinnen een workaround kunnen vinden:

"Google maak een nieuw boodschappenlijstje aan"
"Prima wat moet er op het boodschappenlijstje staan"
"Yoghurt"
"Prima ik heb Yoghurt aan je boodschappenlijstje toegevoegd"

Hierbij maakt google geen nieuw boodschappenlijstje aan maar zet hij het artikel op je bestaande boodschappenlijstje (wat op zichzelf ook een flaw is natuurlijk).

Hoe dan ook de boodschappen module kan op deze manier wel gebruikt worden.

Wat ik tevens ook heb gedaan:
- full reset gegeven
- Boodschappenlijst veranderd van naam
- Google in de home app ontkoppeld/ herkoppeld etc

Geen van de bovenstaande punten heeft gewerkt. Na Google terug te zetten naar fabrieksinstellingen lijkt hij het even te doen, maar wanneer die s'nachts update zijn we weer terug bij af.

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:12
Sinds vandaag werkt het boodschappenlijstje hier weer spontaan na 3 weken, hebben jullie dezelfde ervaring?

[Voor 5% gewijzigd door macdushi op 29-03-2022 20:11]

• Ron16
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-03-2022
Bij mij naar ging hij naar recepten bij mijn vrouw werkte het goed.
Probleem lijkt zich voor te doen niet bij de eigenaar maar bij de gedeelde personen.
Al weken bezig maar denk de oplossing nu te hebben.
Gooi de lijst weg en klik op Opslaan Doe dat ook via de telefoon van personen met wie je deelt.
Check even bij alle gedeelde personen of de lijst echt weg is.
Zeg "zet kaas" op mijn boodschappenlijst.
Google maakt een lijst aan genaamd Shoppinglist.( met daarop Kaas)
Geef die Shoppinglist eventueel een gewenste naam.
Voeg eventueel andere personen toe,

Na vele vergeefse pogingen werkt dit nu al 3 dagen.

• skip
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-02 16:18
Nou als dat het enige is was het nog te overleven. Ik heb dit bijna net alles. Ze maakt enorme fouten luistert voor geen meter. Google heeft gewoon een fantastisch werkende spraak besturing om zeep geholpen. En het complete boodschappenlijstje.

Ik weet niet of iemand anders de verandering heeft ervaren. Heel de swipe optie is verdwenen. Nu moet je echt op een blokje tikken als je een vinkje wil weghalen. Springt hij vervolgens helemaal naar boven en kun je weer helemaal terug naar beneden bladeren. Je bent gewoon een keer of 10 langer bezig.

En afspraken inplannen is ook al een grote irritatie geworden.

Als ik zeg plan voor aankomende dinsdag een afspraak. Vraagt ze Netjes wat de naam is van de afspraak. Dan vraagt ze om de tijd . En als zij het verkeerd verstaan heeft zeg ik bij de bevestiging van opslaan nee tegen haar . Dan zegt ze: wat wil je wijzigen zeg bijvoorbeeld tijd of titel. En als ik dan tijd zeg krijg ik te horen hoe laat het is. Hahaha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 23:30

Prosperot

Today is a gift...

Op de boodschappenlijst op mn mobiel kom ik eerder iets weggooien als ik het in mn mandje deed. Nu kan ik alleen nog maar afvinken en achteraf alle afgevinkte regels verwijderen.
Is dat nieuw, of doe ik iets verkeerd?

• KSR
  • Niet online
Prosperot schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:14:
Op de boodschappenlijst op mn mobiel kom ik eerder iets weggooien als ik het in mn mandje deed. Nu kan ik alleen nog maar afvinken en achteraf alle afgevinkte regels verwijderen.
Is dat nieuw, of doe ik iets verkeerd?
Is inderdaad nieuw, vond dat andere makkelijker.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hsb-3
Ik heb vorige week een uur met Google aan de chat gezeten. Ze heeft het doorgestuurd naar hogerop, omdat het in de taal lijkt te zitten en niet in mijn instellingen. Engels werkte, Nederlands niet.

En donderdag werkte het weer! Dus ze hebben het gevonden 😁
Toch wel mooi resultaat van dat uur..

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:06
Hier lijkt het de afgelopen dagen ook weer gewoon te werken. Hopelijk is het nu ook afgelopen met de Dolfijnen op ons boodschappenlijstje, mijn vriendin heeft altijd ruzie met het lijstje en dan komt er om een wat voor reden Dolfijn op het lijstje te staan

Untappd: Louwke80

• Tweakkker
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Hier blijft het probleem nog bestaan.

Wat bijzonder is dat hij de text 'zet pindakaas op de boodschappenlijst' wel pakt maar de text gesproken niet....

En ik heb echt geen moeilijke stem ;)

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• easydone
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-01 12:55
Op mijn Hub kan ie nog steeds geen boodschappen toevoegen:
“Zet pindakaas op mijn boodschappenlijstje” geeft als reactie van de hub
“Sorry ik begrijp het niet” terwijl mijn opdracht keurig en correct op het scherm staat…
“Laat boodschappenlijstje zien” doet ie dan weer wel.
Btw op mijn mini’s werkt het toevoegen van boodschappen dan weer wel.
Dit is al een aantal maanden zo…
Heb niet de indruk dat Google zich ook maar iets gelegen laat liggen aan z’n klanten…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• be04376541
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-03 13:01
Ik had net hetzelfde probleem dat de nest hub bleef melden “Sorry ik begrijp het niet”.

Ik heb dit kunnen oplossen door in mn assistant instellingen op mn telefoon de tweede taal te verwijderen en enkel het Nederlands over te houden.
Daarna werkt het toevoegen van produkten weer gewoon.
Ik had daarvoor de provider voor lijstjes ook naar Google keep gezet, maar ik denk niet dat dat bijgedragen heeft tot de oplossing.

• easydone
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-01 12:55
Dank je!
Dat was de oplossing! Na het verwijderen van Engels deed ie het direct.
Heb Engels daarna weer toegevoegd en hij blijft het (althans voorlopig) nog steeds doen.

Nogmaals bedankt voor je reactie!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee