Toon posts:

Tv-out werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb net een powercolor geforce2 GTS/pro gekocht met tv-out, die tv-out was een van de grootst overwegende redenen waarom ik hem heb gekocht aangezien ik er DvD's op wil kijken op m'n Tv. Heb alles aangesloten, kabel aangelegd, beeld op 640x480 60hz gezet (800x600 ook geprobeerd) maar er komt gewoon geen beeld op de tv als ik hem omzet. Het beeld (als ik er een video tussen zet in de verbinding, zonder doet hij helemaal niks) begint wel te flikkeren wanneer ik bij beeldscherm=>instellingen=>geavanceerd=>device output hem op tv omschakel, maar na een tijdje schakelt hij gewoon weer terug naar de monitor. Heb het nog met een andere Tv geprobeerd ook maar daar doet hij precies hetzelfde bij.

Nu zou je kunnen zeggen misschien is de kaart kapot maar hiervoor had ik een tnt2 ultra van Creative en daar zat ook een tv out op en die werkte ook niet zowel op m'n oude pent2 233 als de comp die ik nu heb (athlon 800 mhz). Ik dacht toen van die kaart zal wel aan de kaart liggen (kapot)en heb het er toen bij laten zitten. Maar nu werkt de tv-out op deze nieuwe geforce2 dus ook weer niet ;( en het lijkt me niet dat hier het toeval speelt dat ze allebei kapot zijn. Het moet iets met instellingen te maken hebben (in de bios?)of iets anders..
Aan de kabels ligt het ook niet, die gebruik ik normaal altijd om de tv aan te sluiten en werken dan prima.

Zou iemand me hier AUB mee kunnen helpen? Heb gistron (waar ik de kaart gekocht heb al gebeld) maar zij weten natuurlijk weer helemaal niks..
Hardstikke bedankt alvast :)

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

probeer het programma TV-Tool of TVCC2000

( http://come.to/tvout )

die tooltjes vergemakkelijken veel :)

suc6

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op donderdag 23 augustus 2001 18:02 schreef -Legolas- het volgende:
(...)
Aan de kabels ligt het ook niet, die gebruik ik normaal altijd om de tv aan te sluiten en werken dan prima.
(..)
Wat voor kabels zijn dat dan, composiet, svhs?

Systeem

Verwijderd

Dan moet je het wel aanzetten he? Moet je ff de detonator van nvidia halen en dan ff bij de beeld opties kiezen: force detection secondary display.

Verwijderd

Topicstarter
Tvtool heb ik al geprobeerd maar heb er niks mee bereikt..

Ik weet niet wat composite of svhs kabels zijn, ik weet alleen dat het normale simpele zijn (die op iedere tv/video aangesloten kunnen worden) meer niet.

Ik heb de laatste drivers van nvidia gedownload (detonator3) weet alleen niet hoe ik kan zien of het juist geinstalleerd is, detonator3 zie ik nergens staan in het drivers menu en de optie force detection secondary display zie ik ook nergens staan (dit laatste klinkt wel interessant, als je dat even zou willen uitleggen waar dat zit etc :)..

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op donderdag 23 augustus 2001 18:23 schreef -Legolas- het volgende:
Tvtool heb ik al geprobeerd maar heb er niks mee bereikt..
Ja maar ook TVCC2000 ? afhankelijk van je videochip moet je OF de een OF de ander gebruiken, TVTool doet et bij mij ook niet... TVCC2000 wel :)
Ik weet niet wat composite of svhs kabels zijn, ik weet alleen dat het normale simpele zijn (die op iedere tv/video aangesloten kunnen worden) meer niet.
Composite is een tulp stekker (ofwel zon stekker die ook in de versterker gaan ( die rode en witte(/zwart) )

S-Video kabels zijn kabels die een beetje doen denken aan een ps2 kabel maar het niet is :P (zoeentje als er aan je muis zit)

Ohja, misschien handig om te weten, maare wat voor Geforce 2 GTS is het ? ( merk ?)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
Je had inderdaad 2 soorten tv-out chips en daarvoor waren er 2 vershillende soorten progjes te downloaden, ik heb bij mijn weten de juiste gekozen (bt869) maar zal die andere ook nog eens proberen en ik heb dan geen svhs kabels..

Ik heb ipv van force detection secondary display wel een knopje detection display gezien en ook geprobeerd voordat ik dit postte al maar dat doet niks..

Moet ik sowieso een video ertussen stoppen of hem direct met de tv verbinden of maakt dat niet uit?

Verwijderd

Topicstarter
Oh en het merk is Powercolor..

Verwijderd

Hee,

Wat het kan zijn is dat je het niet moet zoeken bij je Grafische kaart maar bij je TV, probeer gewoon eens een ander tv-tje ofzo... Als het signaal van je TV niet schoon is werkt je kaart ook niet... Trek je kabel maar eens uit de kaart en kijk of je dan nog steed kun omschakelen naar TV of dat er hetzelde gebeur (Het terugspringen naar monitor bedoel ik dan) Suc6

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op donderdag 23 augustus 2001 18:39 schreef -Legolas- het volgende:
Je had inderdaad 2 soorten tv-out chips en daarvoor waren er 2 vershillende soorten progjes te downloaden, ik heb bij mijn weten de juiste gekozen (bt869) maar zal die andere ook nog eens proberen en ik heb dan geen svhs kabels..
je hebt geen svideo kabel nodig als je gewoon via composite gaat. Al geeft svideo wel een scherper beeld, dit omdat het 6 gescheiden kanalen heeft voor R+G+B + contrast + brightness + nog iets..
Ik heb ipv van force detection secondary display wel een knopje detection display gezien en ook geprobeerd voordat ik dit postte al maar dat doet niks..

Moet ik sowieso een video ertussen stoppen of hem direct met de tv verbinden of maakt dat niet uit?
Ik heb het zelf thuis wel zo, dit maakt het mogelijk om zelfs het computer signaal in de coax kabel te kunnen mixen die dan door het hele huis naar tvs gaat (bij mij erg goed gelukt) Verder is het bij mij ook van belang omdat ik ook een TV-in heb en zo TV kan kijken op mijn PC maar daar heb jij vrij weinig aan.

Wat je ook kan proberen, schiet me net tebinnen, is het volgende:

zet je computer uit, haal de monitor kabel los, sluit de tv out aan op je TV zet de TV aan , en zet vervolgens je PC aan ZONDER dat de MONITOR is aangesloten (wel de tvout dus)

Als het goed is zou je de bios van de kaart zelf dit detecteren en direct overschakelen naar TV mode. Dit is in iedergeval op mijn kaart het geval ( een geforce 1 van asus )..

Als je dan geen beeld hebt, sluit je de monitor kabel aan (terwijl de pc aan staat) en kijkt of er nu beeld verschijnt op de monitor! Als dit wel zo is heeft je kaartje dus niet zon bios die overschakeld naar je TV alks de monitor niet is aangesloten, zie je niets op je monitor, dan is het signaal dus WEL overgezet. Zie je niets op de TV, dan heb je dus toch ergens iets fout gedaan met de kabels, of je hebt niet het juiste kanaal op de TV geselecteerd..

Ik weet niet hoe jij je kabel hebt aangesloten op je TV maar ik neem aan dat je het gele tulpstekkertje van je
TV-Out naar je TV hebt laten lopen waar eenzelfde plug zit.

Of je hebt gekozen voor de scart aansluiting (dwz: je hebt eerst die tulpstekker in een scart converter geplugt en die in je scart poort van je tv)

Indien deze 2 het geval zijn dien je dus op je TV wel aan te geven dat ie naar dat signaal moet kijken. Meestal is er een knopje op de TV om het input signaal te kiezen ( respectievelijk: een normaale tv zender (1 tot 99?), videokanaal,inkomend kanaal 1 (composiet),inkomend kanaal2 (scart), inkomend kanaal3 (scart 2).. Of iets in die richting)

Speel dus eens met deze kanalen als je dat nog niet gedaan hebt...

We horen het wel :)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Op donderdag 23 augustus 2001 18:49 schreef MaxxMark het volgende:

[..]

je hebt geen svideo kabel nodig als je gewoon via composite gaat. Al geeft svideo wel een scherper beeld, dit omdat het 6 gescheiden kanalen heeft voor R+G+B + contrast + brightness + nog iets..
[..]
Nee dat is RGB. S-video heeft gescheiden chroma (kleur) en luma (helderheid).
Van mooist naar minst mooi: RGB, s-video, composite.

---------

Maar waarom wil je DVD verkloten door het via je PC te kijken. Via je PC kijken is alleen mooi wanneer je een projector hebt die gewoon een VGA signaal aankan.
Pal = 720x576 50 Hz interlaced, en er is geen pc resolutie die echt lekker past.. en ook de refreshrates niet.
En bovendien zijn de encoderchips slecht.
Koop liever een Realmagic Hollywood Plus, die output gewoon een normaal pal of ntsc signaal net als een standalone dvd speler.

Coïtus ergo sum

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op donderdag 23 augustus 2001 19:04 schreef Chilly_Willy het volgende:

Koop liever een Realmagic Hollywood Plus, die output gewoon een normaal pal of ntsc signaal net als een standalone dvd speler.
met die kaartjes kan je alleen MPEG naar je TVOut zetten, dit wil je niet altijd, aangezien er ook mensen AVI op hun tv willen zien (inderdaad ook DivX) Daarom is zoiets als dit beter..

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik zou beginnen met detonator 12.90 te downen (van www.m3dzone.com f zo).

dan sluit je allebij aan, monitor en tv en zorg je ervoor dat twinview uitstaat (geen cloning mode f zo). stel m dan in op nederland (pal) staan er 2, hier werken ze allebij.
als je op toepassen drukt moet er gewoon beeld komen. anders heb je misschien de verkeerde ingang op de tv geselecteerd, of is je kabel stuk of je tv-out sjippie is doorgebrand (komt wel eens voor).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties zover :)
Heb nu 3 tv's geprobeerd, 2x philips en vluchtig een of ander oud ding van supertech, zonder succes though. Ik zie wel het beeld wat ik moet zien maar het is (enorm) vervormd, wat ik ook probeer krijg het niet beter.
Nieuwste drivers zijn geinstalleerd en twinview heb ik niet btw.

Dit stukje begrijp ik niet: >>anders heb je misschien de verkeerde ingang op de tv geselecteerd<<
Er is maar één ingang +een scart nog.

Weet ook nog steeds niet of ik hem het beste meteen naar de tv moet verbinden of eerst langs de video (rechtstreeks kan volgens mij niet aangezien er dan niks gebeurd).

Dan nog iets anders, is het niet mogelijk deze kaart te overclocken? Bij die Creative zat er een tweak programmaatje bijgestopt waarmee clocksnelheid kon veranderen, bij deze kaart zit het er niet bij/kan ik het niet vinden. Emperor battle for dune loopt namelijk nogsteeds nogal haperig op 1600x1200 +32 bit kleur ;)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Op donderdag 23 augustus 2001 19:23 schreef MaxxMark het volgende:

[..]

met die kaartjes kan je alleen MPEG naar je TVOut zetten, dit wil je niet altijd, aangezien er ook mensen AVI op hun tv willen zien (inderdaad ook DivX) Daarom is zoiets als dit beter..
Uhmm.. Dit kan wel.. hehe.. divxplus. En het werkt echt. Ik kan .avi en .mov gewoon afspelen. het decoderen gebeurd gewoon door je CPU, maar de framebuffer van de H+ word gebruikt om het op je TV te krijgen.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Hey,

Ik had zelf ook dit probleem met mijn Leadtek kaart. Bij mij was de knop 'tv' in de beelscherm-eigenschappen niet clickable (grijs). Na het runnen van TVtool2000 werkte die knop weer maar was, net als bij jou, mijn beeld op tv vervormd.

Mijn tip: Laat tvtool gewoon aan staan, draai dat op de achtergrond. Gooi je dvd (of DivX ;) ) erin en kijken maar. :+

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik gebruik ook een Powercolor GeForce2MX met tv-out voor het bekijken van DVD op de TV. Ik heb het aangesloten via s-video op de scart aansluiting achter op mijn Sony TV.

In eerste instantie zag ik ook geen ruk of alleen maar zwart/wit, maar door de instellingen te veranderen via het OSD menu van de TV kon ik een ander input signaal kiezen voor de scart, deze staat nu op "S-Video Y/C 2" in plaats
van "S-Video 2" en alles werkt perfect.

Ik vergeet bijna te melden dat je de TV eerst moet aanzetten, daarna pas je PC omdat anders je S-Video signaal niet herkent wordt bij het opstarten van de videokaart! Om die reden kan je geen vinkje zetten bij "TV-Out" in je display properties!

Verwijderd

Aha, dus zo werkt dat... Ik heb trouwens ook nog een leuke vraag. Ik heb mijn comp via mijn video recorder naar mijn tv gelust. Dat moet wel, aangezien mijn tv alleen coax ondersteunt. Anyway, bij het afspelen van dvd's treedt via mijn video de zgn. macrovision beveiliging in werking. (het beeld begint te knipperen van licht naar donker) Kent iemand een manier om deze te omzeilen? Ik vraag me af of hier proggies voor zijn... *D

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!
Ik heb bij dynabyte een overloop kabel van SVHS naar scart gehaald (f50- wel) en doet hij het nu gewoon (hoefde nergens meer mee te rotzooien).
Bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1