Ik vind het tijd worden voor een upgrade, mijn huidige PC is pas 2 jaar oud, maar het was destijds al niet je-van-het en daarnaast vermoed ik dat het moederbord en/of het geheugen funky zijn.
De PC wil soms gewoon niet doorstarten, dan komt ie tot het bureaublad en voordat ie klaar is, poef beeld weg, alles zwart, monitor op standby, maar het systeem blijft "draaien". Enige optie is dan resetten en dan duurt het een minuut of 6 voordat ie weer opgestart is.
Soms start ie wel gewoon op, maar zijn er geen startbalk icoontjes te zien en start ie de standaard programma's niet op die bij start-up horen te verschijnen. En soms doet ie het gewoon volledig normaal
Vandaag bijvoorbeeld, duurde het een goed half uur voordat de startbalk en programma's ALSNOG tevoorschijn kwamen haha, ik had al 2x opnieuw opgestart en was het toen zat en ben gewoon gaan werken (alles doet het wel gewoon, hetzij met een omweg alles openen).
Ook de reden waarom ik nu eindelijk werk ga maken van een upgrade en jullie om advies vraag.
Anyway, het is geen troubleshoot topic, dus back to business
Mijn huidig systeem:
Ik zoek een?
Denk vooral een nieuw moederbord en processor.
Eventueel ook nieuw geheugen en een voeding indien nodig
Wat is je budget?
Max €1000 totaal
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al mijn hele leven een AMD, sta open voor andere opties.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de PC (WIN10) voor wat standaard dingen, niks waar je een fatsoenlijk systeem voor nodig hebt. Ik speel ook geen games.
Wat ik wel doe is veel fotobewerking en gezien ik waarschijnlijk toch een nieuw moederbord nodig heb, wil ik gelijk een upgrade doen t.o.v. wat ik nu al heb.
Ik ben dan ook benieuwd naar jullie mening van wat ik uitgezocht heb:
Is dit een goed systeem voor snelle en stabiele fotobewerking?
GPU, HDD, Voeding etc. wil ik bijven gebruiken, tenzij jullie zeggen doe ook een upgrade voor dat en dat?
Wat denken jullie van mijn huidige werkgeheugen, blijven gebruiken of voor bovenstaande of andere gaan?
Alvast bedankt!
De PC wil soms gewoon niet doorstarten, dan komt ie tot het bureaublad en voordat ie klaar is, poef beeld weg, alles zwart, monitor op standby, maar het systeem blijft "draaien". Enige optie is dan resetten en dan duurt het een minuut of 6 voordat ie weer opgestart is.
Soms start ie wel gewoon op, maar zijn er geen startbalk icoontjes te zien en start ie de standaard programma's niet op die bij start-up horen te verschijnen. En soms doet ie het gewoon volledig normaal

Vandaag bijvoorbeeld, duurde het een goed half uur voordat de startbalk en programma's ALSNOG tevoorschijn kwamen haha, ik had al 2x opnieuw opgestart en was het toen zat en ben gewoon gaan werken (alles doet het wel gewoon, hetzij met een omweg alles openen).
Ook de reden waarom ik nu eindelijk werk ga maken van een upgrade en jullie om advies vraag.
Anyway, het is geen troubleshoot topic, dus back to business

Mijn huidig systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus Prime X370-Pro | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | ASRock Phantom Gaming D Radeon RX570 8G OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Storm Scout | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart | € 405,35 | € 405,35 |
1 | Muizen | Sharkoon Drakonia Black | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic M12II Evo 520W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 69,04 | € 69,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 532,38 |
Ik zoek een?
Denk vooral een nieuw moederbord en processor.
Eventueel ook nieuw geheugen en een voeding indien nodig
Wat is je budget?
Max €1000 totaal
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al mijn hele leven een AMD, sta open voor andere opties.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de PC (WIN10) voor wat standaard dingen, niks waar je een fatsoenlijk systeem voor nodig hebt. Ik speel ook geen games.
Wat ik wel doe is veel fotobewerking en gezien ik waarschijnlijk toch een nieuw moederbord nodig heb, wil ik gelijk een upgrade doen t.o.v. wat ik nu al heb.
Ik ben dan ook benieuwd naar jullie mening van wat ik uitgezocht heb:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed | € 499,- | € 499,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE AX V2 | € 165,- | € 165,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 | € 149,90 | € 149,90 |
Totaal | € 813,90 |
Is dit een goed systeem voor snelle en stabiele fotobewerking?
GPU, HDD, Voeding etc. wil ik bijven gebruiken, tenzij jullie zeggen doe ook een upgrade voor dat en dat?
Wat denken jullie van mijn huidige werkgeheugen, blijven gebruiken of voor bovenstaande of andere gaan?
Alvast bedankt!