Toon posts:

Isoleren garage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwlunatic
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-08-2022
Dag,

Ik zit met het volgende:

Ik woon in een 2 kapper uit 1999/2000 en heb een aangebouwde garage en bijkeuken welke daarmee weer verbonden is. Dit alles is origineel vanaf de nieuwbouw.
De garage is zonder spouwmuur totaal in geïsoleerd buiten een sectionaaldeur, alleen tussen het huis en de garage uiteraard.

Tussen de garage en bijkeuken zit een brandwerende deur in een staal kozijn, niet optimaal afsluitend.

Nu is het punt dat het in de winter behoorlijk koud is in de bijkeuken, en dit straalt natuurlijk weer uit naar de keuken/woonkamer. Er hangt wel een radiator in de bijkeuken.

Wat kan ik het beste gaan doen om dit toch te verminderen? Isoleren garage door middel van een spouwmuur met isolate te creëren? Plafond in garage isoleren en hoe te werk gaan?
Of zeggen jullie totaal wat anders?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:07

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Heb je er een situatieschetsje/plattegrond erbij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Isoleren is zeker de juiste oplossing.

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik denk dat je al op de juist weg zit. Zorg voor een betere isolatie tussen huis en garage door die deur beter af te hangen (of te vervangen danwel en een gordijntje ervoor te hangen, afhankelijk van de soort kou).

Isoleer de garage door het dak te isoleren (weet je zeker dat dit niet al gedaan is?) en de muren te isoleren, bijv. door er pir platen met osb/gips tegen de binnenkant aan te zetten. Isoleer de vloer van de garage. Eigenlijk alles wat je zelf ook al hebt bedacht :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwlunatic
Jan Workum schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:39:
Heb je er een situatieschetsje/plattegrond erbij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwlunatic
Ff een snelle schets via de telefoon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
de bijkeuken isoleren heeft maar beperkt zin als je er geen verwarming neerzet. er zal wat lek warmte zijn uit het huis en eventueel wat opwarming tijdens een mooie zonnige dag maar dat is direct verloren als je een deur openzet om naar buiten te gaan, dit is eigenlijk meer een tocht portaal dan een bijkeuken. ik zou of kiezen om de muur/deur tussen huis en bijkeuken aan te pakken of het geheel, maar dan de bijkeuken echt binnen de schil trekken (dus met verwarming)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwlunatic
twain4me schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:37:
de bijkeuken isoleren heeft maar beperkt zin als je er geen verwarming neerzet. er zal wat lek warmte zijn uit het huis en eventueel wat opwarming tijdens een mooie zonnige dag maar dat is direct verloren als je een deur openzet om naar buiten te gaan, dit is eigenlijk meer een tocht portaal dan een bijkeuken. ik zou of kiezen om de muur/deur tussen huis en bijkeuken aan te pakken of het geheel, maar dan de bijkeuken echt binnen de schil trekken (dus met verwarming)
Heb het niet over bijkeuken isoleren maar garage, bijkeuken hangt ook al vanaf nieuwbouw een radiator. De muur tussen garage en huis en bijkeuken is geïsoleerd met spouw.

Het punt is wel dat de deur tussen garage en bijkeuken een brandwerende opdek deur is in een stalen kozijn, sluit dus niet bepaald optimaal af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
vwlunatic schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:49:
[...]

Heb het niet over bijkeuken isoleren maar garage, bijkeuken hangt ook al vanaf nieuwbouw een radiator. De muur tussen garage en huis en bijkeuken is geïsoleerd met spouw.

Het punt is wel dat de deur tussen garage en bijkeuken een brandwerende opdek deur is in een stalen kozijn, sluit dus niet bepaald optimaal af.
ah, dan had ik dat verkeerd begrepen.. zou in basis nog steeds het zelfde doen en je pijlen op de deur richten.
anders ben je eerst je energie aan het verliezen om het vervolgens nog iets op te vangen zodat je minder verlies hebt tussen de 2 ruimtes

[Voor 11% gewijzigd door twain4me op 06-03-2022 16:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat meet je op de muren van het huis(kant garage) ?
Het lijkt of de garage meer aan het huis zit, dan het stukje bijkeuken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwlunatic
Hackus schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:54:
Wat meet je op de muren van het huis(kant garage) ?
Het lijkt of de garage meer aan het huis zit, dan het stukje bijkeuken.
Hoe bedoel je met “ wat meet je”?
Het grootste deel zit langs het huis, bijkeuken is ook origineel als optie meegebouwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vwlunatic schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Hoe bedoel je met “ wat meet je”?
Het grootste deel zit langs het huis, bijkeuken is ook origineel als optie meegebouwd.
Aan koude aan de muren naar garage. Dat is het grootste deel op je tekening.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-03 21:50
Denk dat je de bijkeuken nooit optimaal krijgt, gezien er een buitendeur en deur naar de garage inzitten. Dit zijn ruimtes met een lagere temperatuur en vochtigheid (wat je kan meten). De bijkeuken is wel een buffer naar je woonruimte, anders had je mogelijk nog meer kou / tocht gehad. Simpele oplossing is mogelijk tochtstrip en gordijn voor de deur in de garage hangen.

Mooiste oplossing is de garage isoleren (vloer / dak / muren) en verwarmen. Dan staat de Volkswagen ook meteen warm :-) Zoek in het forum eens op garage isoleren, dan vindt je hoop tips.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee