Toon posts:

Afvoerbuis wasmachine deels afgebroken (bij schroefdraad)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loek6000
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08-2022
Gisteren plaatste ik de wasmachine terug op zijn plek, daarbij vergat ik dat er een dikke aansluiting zit met schroefdraad op de wasmachine (met waterstop denk ik) alleen het buitenmateriaal zag ik op de grond liggen.
Ik schrok me een hoedje, dacht dat alles kapot was, maar dacht ook dat de schade wel meeviel omdat ik er van uit ga dat van binnenin de wasmachine de afvoerbuis ook flexibel is en dat deze wel vast word gemonteerd aan de wasmachine vanuit de fabriek met een stuk plastic. Door de druk tussen de muur waar ik het tegenaan drukte en het schuiven op de juiste plek begaf het stuk plastic dus. Het was ook bijna niet te doen (daardoor deze 'fout') omdat ik de droger bovenop de wasmachine mee moest manoeuvreren en als je er alleen voorstaat gaat er wel wat mis.

De afvoerbuis met schroefdraad zit nu los, ik kan het alle kanten op bewegen, volgens mij is er geen lekkage omdat ik dat wel zou merken met water wat onder de wasmachine wegloopt, er zijn inmiddels 2 wassen gedraaid.

Vraag is, wat kan de schade zijn vanuit de binnenkant. En is dit goed te repareren. Apparaat is 4 maanden oud. Ik heb al een schadeclaim ingediend bij mijn verzekering (Centraal beheer) en de situatie eerlijk opgebiecht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:02
Ik zou beginnen met de bovenkant er even af halen zodat je ook binnen de situatie kan beoordelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
Wat belet je om gewoon even de bovenkant van de wasmachine eraf te schroeven, om zo even binnenin te kijken naar wat de schade is?
Lijkt me redelijk makkelijk te doen.

Verder vraag je van ons vanalles, maar geef je verder vrij weinig detail-informatie.
Zo is het aangegeven gebroken deel niet eens volledig zichtbaar, omdat dat afgedekt wordt op de foto door die plaat aan de bovenrand van je de foto.
Een foto vanaf een andere hoek, of dichter bij geeft misschien al meer informatie.

Je zegt ook niet welk merk of type de wasmachine is.

Maar zoals gezegd, ff de bovenkant eraf halen, het kan prima dat daar een soort haak zat die de schroef/slang op zn plek hield, die nu afgebroken is…

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loek6000
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08-2022
Het is meer een algemene vraag, als : kan zo een breuk schade van binnenuit maken. Makkelijk openmaken kan niet, want er staat een droger bovenop van 45 kilo, terwijl ik alleen ben. Het is een Siemens wasmachine met iDos : wm14up70nl

Een foto uit een andere hoek kan ook niet om de reden boven beschreven. Maar het is me wel duidelijk nu, dank

[Voor 19% gewijzigd door loek6000 op 06-03-2022 15:15]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee