Toon posts:

Stabiele tablet in mooie constructie aan muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-03 10:59
TLDR Niet happy met mn huidige tablets aan de muur om home assistant aan te sturen. Wie weet een mooie combinatie 7 of 10 inch tablet met wandhouder die stabiel draait om Home Assistant aan te sturen?

Ik heb een aantal jaren 3 samsung tablets (s2 7”) aan de muur om mn home assistant aan te sturen. Vind het toch fijn om niet altijd mn telefoon in de buurt te moeten hebben en bij voice control mis ik de visuele feedback/status.
- Beneden om voordeur te openen, alarm te bedienen en het weer buiten te zien.
- Woonverdieping om Sonos te bedienen, verlichting thema te veranderen en deur te openenen.
- Slaap verdieping om nachtalarm in te schakelen, gordijnen handmatig te bedienen en camera’s te zien.
Ik gebruik Fully Kiosk wat op zich top werkt om met bewegingsmelders scherm aan en uit te zetten als ik in de buurt ben.

Ik merk alleen dat ik ze niet stabiel krijg. Twee zijn rooted zodat ze iig opnieuw kunnen opstarten s nachts. Maar verliezen steeds wifi verbinding (huis vol met orbi) en software is lastig bijwerken. Niet rooted apparaat kan ik maar 1x per week laten opstarten en is dus ook vaak wifi kwijt.

Zou liefst Apple gaan maar daarmee kan ik scherm aan/uit niet vrij managen denk ik. Dus hoor graag jullie stabiele set ups.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:02
Volgens mij heb je gewoon enkele wand schakelaars nodig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Klinkt allemaal vrij dystopisch :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• streetwise
Haha ja vind je?

Wandschakelaars heb ik op zich. Maar zeker voor muziek bedienen en weersvoorspelling wanneer ik mn jas aantrek gewoon fijn om ook beeld te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb een oude Samsung tab 4 (10,1") aan de muur hangen. Origineel Android erop, Chrome browser full screen, Wifi.
Werkt stabiel. Hiervoor gebruikte ik de goedkoopste Windows 10 tablet die ik vinden kon (iets van 45 euro), was ook stabiel maar ging na een paar jaar defect.

Ziet er zo uit:

Houder zelf gemaakt, foto lijstje+passe partout van de juiste maat besteld en tablet erin gebouwd. Glas uiteraard weggelaten.
Enige uitdaging welke ik softwarematig niet voor elkaar kreeg is automatisch scherm aandoen. Daar heb ik een 'smerige' workaround voor, ik verbreek even de usb voeding met wat externe hardware, daardoor gaat het scherm even aan.

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• streetwise
Slim zo’n fotolijst! dank voor delen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53
remco_k schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:19:
Enige uitdaging welke ik softwarematig niet voor elkaar kreeg is automatisch scherm aandoen.
Dat doe ik met liama of https://play.google.com/s...m.kebab.Llama&hl=nl&gl=US
Daar mee kill ik chrome en schakel screen off einde avond en in de ochtend weer aan.
Werkt al jaren goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@jobr thx voor de tip. Maar het scherm is bij mij altijd uit (en de tablet valt dan vaak ook in slaap). Totdat ik het even aan wil hebben. Als er iemand aanbelt bijvoorbeeld. Dat werkt met de huidige constructie prima.

Kan dat ook daarmee?

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53
remco_k schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:27:
@jobr thx voor de tip. Maar het scherm is bij mij altijd uit (en de tablet valt dan vaak ook in slaap). Totdat ik het even aan wil hebben. Als er iemand aanbelt bijvoorbeeld. Dat werkt met de huidige constructie prima.

Kan dat ook daarmee?
Ik neem dat je met in slaap vallen bedoelt dat het scherm uit gaat. Llama werkt ook als de tablet slaapt. Immers mijn tablet is ook de hele nacht "uit" en gaat automatisch weer aan de volgende ochtend. Ik doe dat puur op tijd.
Je kunt op allerlei events reageren dus kijk even of daar iets bij zit wat je kan gebruiken.

Automate en tasker is ook zo'n soort tool.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee