Vraag

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03 09:18
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een camera die ik in de auto kan monteren om te filmen tijdens trackdays. Wat ik wil proberen te bereiken is het volgende:

YouTube: 718 Cayman GT4 Onboard Nürburging Nordschleife

Ik heb zelf onderzoek gedaan en kom uit bij een GoPro. Is dit de beste optie? De Hero10 is nu te koop voor € 380 op hun eigen website. Het onderstaande is me na veel Googlen niet duidelijk geworden. Ik hoop dat jullie me hierbij willen helpen. Alvast bedankt!

- Zitten er addertjes onder het gras als ik kies voor de actie € 200 korting met GoPro abonnement?
- Zijn de meegeleverde accessoires voldoende om de GoPro in de auto te monteren?
- Hoe kan ik de GoPro veilig monteren zodat deze bij een crash geen rondvliegend projectiel wordt?

Alle reacties

• Wekko306
  • Laatst online: 11:53
Ik kan je niet met je 2e en 3e vraag helpen, maar het antwoord op je 1e vraag is dat er geen addertje onder het gras is zolang je niet vergeet je GoPro abonnement op tijd op te zeggen als je hem niet of nauwelijks gebruikt.
Heb je al enig idee hoe / waarop je je GoPro wilt monteren? Er zitten een paar accessoires bij de set maar niet veel, dus waarschijnlijk zul je wel eea bij moeten kopen als je precies het viewpoint wilt zoals in je voorbeeld.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

CEA > FVA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mastasidaz
Wekko306 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:48:
Ik kan je niet met je 2e en 3e vraag helpen, maar het antwoord op je 1e vraag is dat er geen addertje onder het gras is zolang je niet vergeet je GoPro abonnement op tijd op te zeggen als je hem niet of nauwelijks gebruikt.
Heb je al enig idee hoe / waarop je je GoPro wilt monteren? Er zitten een paar accessoires bij de set maar niet veel, dus waarschijnlijk zul je wel eea bij moeten kopen als je precies het viewpoint wilt zoals in je voorbeeld.
Bedankt voor je bericht Wekko306! Ik heb nagedacht over de montage. De beste plek lijkt m’n helm. Volgensmij is het mogelijk de GoPro met een plakmount te bevestigen? Hiermee kan ik eenvoudig (hoop ik) beginnen en dan later uitbreiden. Op YT heb ik een voorbeeld gevonden;

YouTube: Snetterton Wet Track Day 2015 - R32 Golf Helmet Onboard with GoPro (...

[Voor 13% gewijzigd door Mastasidaz op 07-03-2022 08:22]

• Wekko306
Mastasidaz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:19:
[...]

Bedankt voor je bericht Wekko306! Ik heb nagedacht over de montage. De beste plek lijkt m’n helm. Volgensmij is het mogelijk de GoPro met een plakmount te bevestigen? Hiermee kan ik eenvoudig (hoop ik) beginnen en dan later uitbreiden. Op YT heb ik een voorbeeld gevonden;

YouTube: Snetterton Wet Track Day 2015 - R32 Golf Helmet Onboard with GoPro (...
Dat klopt inderdaad, een helm mount kan erg mooie beelden opleveren. Zelf vind ik een chin mount dan mooier qua beeld dan aan de zijkant van je helm, meer echt PoV. Ik zou je wel aanraden te kijken of er een mount is die specifiek voor jouw helm gemaakt is, zodat de curve van je mount precies past bij de curve van je helm. Met sugru kun je eventuele gaps tussen mount en helm nog opvullen.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:34

DirtyBird

Praktiserend denker

Volgens mij zijn die plakkers echt supersterk. Je moet t alleen niet 5 min van tevoren willen plakken.
Na een halve dag ofzo bereikt die lijm zn optimale sterkte dacht ik.

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Mastasidaz
Wekko306 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:36:
[...]

Dat klopt inderdaad, een helm mount kan erg mooie beelden opleveren. Zelf vind ik een chin mount dan mooier qua beeld dan aan de zijkant van je helm, meer echt PoV. Ik zou je wel aanraden te kijken of er een mount is die specifiek voor jouw helm gemaakt is, zodat de curve van je mount precies past bij de curve van je helm. Met sugru kun je eventuele gaps tussen mount en helm nog opvullen.
Op de website zie ik dat er een adhesive mount wordt bijgeleverd. Deze zal waarschijnlijk niet voldoen?

• Wekko306
Mastasidaz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:27:
[...]

Op de website zie ik dat er een adhesive mount wordt bijgeleverd. Deze zal waarschijnlijk niet voldoen?
Zeker weten? Ik zie de Hero 10 voor 379 op de website van GoPro, maar voor zo ver ik kan zien zitten daar dan geen accessoires bij. Ik zie ook een €430 bundel, maar ook daarbij geen adhesive mount.

Ook al heb je een adhesive mount is het maar net de vraag of die goed aansluit op je helm, en of je hem dan op een manier kunt bevestigen waardoor je een goed viewpoint hebt. Vandaar dat je best kunt zoeken op hoe anderen een GoPro op exact jouw helm hebben gemonteerd en welke accessoires zij daarvoor gebruikten.

Voorbeeld:
Ik heb nu een Scorpion Exo R1 motorhelm. Daar ga ik onderstaande mount voor kopen omdat die specifiek aansluit op de vorm van mijn helm, niet te ver uitsteekt maar wel exact de juiste viewpoint kan krijgen:
https://ridetechmoto.com/...nt?variant=39279993749591

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mastasidaz
Wekko306 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:46:
[...]

Zeker weten? Ik zie de Hero 10 voor 379 op de website van GoPro, maar voor zo ver ik kan zien zitten daar dan geen accessoires bij. Ik zie ook een €430 bundel, maar ook daarbij geen adhesive mount.

Ook al heb je een adhesive mount is het maar net de vraag of die goed aansluit op je helm, en of je hem dan op een manier kunt bevestigen waardoor je een goed viewpoint hebt. Vandaar dat je best kunt zoeken op hoe anderen een GoPro op exact jouw helm hebben gemonteerd en welke accessoires zij daarvoor gebruikten.

Voorbeeld:
Ik heb nu een Scorpion Exo R1 motorhelm. Daar ga ik onderstaande mount voor kopen omdat die specifiek aansluit op de vorm van mijn helm, niet te ver uitsteekt maar wel exact de juiste viewpoint kan krijgen:
https://ridetechmoto.com/...nt?variant=39279993749591
Onderstaande staat op de website van GoPro. Ik kan evt. de meegeleverde mount proberen en anders een specifieke bestellen. Bedankt voor je hulp!

In the Box
HERO10 Black Camera | Rechargeable Battery | Curved Adhesive Mount | Mounting Buckle | USB-C Cable | Thumb Screw | Camera Case

[Voor 3% gewijzigd door Mastasidaz op 08-03-2022 17:07]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee