Nanoleaf ervaringen? advies?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 10:42
Ik ben aan het overwegen om met het nanoleaf systeem te gaan werken. Momenteel heb ik lifx lampen maar begin er een beetje op uitgekeken te raken. Plus alle loppelings probleme is me iets te veel gezeik.

kortom ik kwam bij nanoleaf uit wat ik er super mooi uit vind zien. Ik zou graag willen horen van de mensen die ervaring met dit systeem hebben.
Voor wat ik allemaal lees kwa reviews zijn er ontzettend veel problemen met stabiliteit. De app schijnt niet geweldig te zijn. Dus zit een beetje in dubio of ik hier wel mee moet beginnen. Plus het is erg duur ook nog.
Maar, ik snap ook dat de forums hoofdzakelijk zijn gevuld met mensen met problemen.
Is het echt zo onstabiel? Ik heb Nanoleaf zelf geschreven en zelfs zij zeggen dat de firmware en software mwa is.

Hoe goed werkt dit samen met google home?
Hoe stabiel is het echt? klopt het dat een betere voeding veel problemen oplost?
Ik hoor graag jullie echte gebruikers ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 23:44

JoeBlack2k

I Love Hilary

Ik heb 71 panelen

Ervaar geen problemen eigenlijk heb wel de betere voeding maar dat moet wel met al die panelen
Meestal doe ik hem aan met het knopje op een van de elements dus de app heb ik weinig ervaringen mee
Het is een hybride HomeKit app dat vind ik zelf wel een minpunt erg rommelig

Heb je nog specifieke vragen?

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
Ik wil mogelijk 3 plekken waar nu lifx lampen zitten vervangen met een aantal van deze panelen.
De "elements" reeks die er uit ziet als hout als ze uit zijn vind ik erg mooi maar ik kan lastig inschatten of de licht opbrengst voldoende is als kamer verlichting. Ik neem aan de het hout patroon folie wel het nodige licht tegen houd maar weet niet hoe veel.

wow 71 dat is best veel! dat is een flinke investering. Ik denk dat ik begin met de basis kit en als dat bevalt misschien 2 sets erbij.

Ik gebruik alleen google home om alles aan te sturen. Hoop dat het een beetje goed communiceert met elkaar.
Mocht het niet voldoende zijn zou ik misschien nog in het patroon wat normale hexagon panelen kunnen plaatsen voor net ff wat meer licht. Belangrijkste voor mij is dat het goed stabiel verbonden blijft allemaal.

Wat voor andere voeding heb je uiteindelijk gekocht? Is dat nodig als je alleen de basis set hebt? had wel ergens gelezen dat een zwaardere voeding ook problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
Nog een vraag. Als je elements en normale combineerd kun je de normale dan los bedienen kwa kleuren of bedien je dan automatisch ook de elements?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 17:40

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik heb de originele lightpanels (woonkamer, boven de TV) , de canvas panels (boven m`n monitor, in een diamond formatie als lighting voor conferences) en de elements in m`n slaapkamer als rustgevende element.

Geen enkele issues mee, ook de app niet. Alles is geintegreerd in Google home dus ik spreek ze 9/10 keer aan via voice control en dan vaak ook al via routines. Voor de rest zit er in m`n huis ook HUE lampen. Dus heb ik
" hey Google, theater mode" = alle lichten uit, TV aan indien niet, TV naar Plex, Home theater set naar de jusite setting, Nanoleaf panels naar een bepaalde scene.

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat Nanoleaf spul enkel en alleen op 2.4ghz WiFi werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 17:40

lithiumangel

Tuurlijk !

spawn666 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:33:
Nog een vraag. Als je elements en normale combineerd kun je de normale dan los bedienen kwa kleuren of bedien je dan automatisch ook de elements?
Als je met combineren bedoeld dat je zowel de light panels alsmede de element panels aan elkaar wilt plakken? Dan werkt dat niet. Je kan alleen dezeflde type physiek met elkaar linken.

Maar als je bedoeld dat je een setje van light panels in je huis hebt, en ook een setje van Elements elders in je huis. Dan kan je afzonderlijk van elkaar het bedienen ja. Heb je al smartlampen in huis ? Tis net zoals dat gewoon. Die nanoleaf spul kan je ook in Google home hangen. Dus assign je ze met een eigen naam, naar een bepaalde ruimte in je huis (living room,bedroom etc.)

Andere leuke feature is de desktop app, dan kan je screen mirroring doen m.b.t de kleuren enzo (Phillips Ambilight style) , maar kan je ook weer doorlinken naar Razer Chroma voor een unieke game ervaring. (low health? Nanoleaves gaan rood knipperen oid, is game specifiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
Ik bedoel de nanoleaf hexagons en de nanoleaf elements. in een schakel hangen.

Waar ik aan zat te denken is:

een schakel met de hex elements lijn en de normale gemixed.
Voor sfeer verlichting wou ik alleen de elements aan doen en de "normale" nanoleafs uit in die strook.
Als ik meer licht nodig heb of een kleurtje wil de andere normalen nanoleaf hexagons aan. (gezien die meer licht geven volgens mij)
Volgens mij kan ik niet de effecten gebruiken op 8 van de 10 lampen alleen dat wil laten doen en de andere twee uit, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door spawn666 op 07-03-2022 16:37 ]

Pagina: 1