Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voordat ik zelf weer iets in elkaar ga knutselen...
Weet iemand of er een website of service of api is waarmee je koersen in een grafiek kunt krijgen met logaritmische schaal op de x-as?
Yahoo finance kan bv wel de y-as logarithmisch maken maar niet de x-as vziw.
Het gaat bv. om de ETF VWRL.AS.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martidinho
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-07 18:52
Juup schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:30:
Voordat ik zelf weer iets in elkaar ga knutselen...
Weet iemand of er een website of service of api is waarmee je koersen in een grafiek kunt krijgen met logaritmische schaal op de x-as?
Yahoo finance kan bv wel de y-as logarithmisch maken maar niet de x-as vziw.
Het gaat bv. om de ETF VWRL.AS.
Waarom heb je een logaritmische schaal nodig op de x as voor de tijd? Het idee van een logaritmische schaal is toch om de datapunten data punten die relatief groot zijn, niet te ver van de andere datapunten te plotten zodat je dus niet alleen de hoogste datapunten goed ziet.

Voor de y as kan ik me dit voorstellen als je vroeger een koers va 0.01 hebt en nu een koers van in de 1000.

Bij de tijd je dit toch niet? Er is immers maar een tijdsframe van de koers bekend van max 150 jaar.

Ik kan je vraag trouwens helaas niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
martidinho schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:56:
Ik kan je vraag trouwens helaas niet beantwoorden.
Ah da's jammer.
Ik heb nu 2 losse grafieken (per FTE): een meerjaren-grafiek en een 1dags-grafiek.
Zou deze graag willen mergen tot 1 grafiek, waarin je in 1 keer de historische groei en de actualiteit ziet.
Logarithmisch op de x-as is dan ideaal.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.