Hoi,
In 2018 heb ik mijn huidige PC gebouwd op een zeer laag budget (650) omdat mijn pc plotseling kapot ging. Later heb ik hier nog een keer 8gb geheugen en een M2 SSD aan toegevoegd. Ik wil nu graag een fatsoenlijke Workstation om weer een goede tijd meer vooruit te kunnen. Problemen die ik nu ondervind zijn vooral bij het werken met Adobe programma's, renderen van videos en uberhaupt aanpassingen doen in Illustrator zijn al te veel (pc loopt vast en beeldscherm knippert). Ook heb ik last van knipperende beeldschermen wanneer ik een Wacom Cintiq 13 inch aansluit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc is voornamelijk bedoeld voor grafisch werk, video bewerking en programmeren, misschien ook licht 3D werk. Ik wil graag mijn werk kunnen doen zonder knipperende schermen
Daarnaast game ik er relatief weinig op dus dit is geen proriteit. Ik ben ook niet in het bezit van een 4k monitor dus daar gaat ook geen prioriteit heen. Ik heb standaard 2 schermen aangesloten, 1 in mijn moederbord (die knippert nooit) en 1 in mijn video kaart beide zijn HDMI. Mijn Cintiq sluit ik altijd aan in plaats van 1 van mijn beeldschermen deze heeft ook een HDMI aansluiting.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles bij elkaar wil ik het onder de 1500 euro houden maar er is eventueel ruimte voor iets meer als dat werkelijk een verschil maakt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve mijn M2 Samsung 970 Evo Plus 500GB SSD mag alles vervangen worden. Ik ben tevreden over mijn behuizing (Sharkoon VS4W Window) en voeding (Cooler Master MWE Bronze 550) het is nog niet besloten of die mee gaan in de verkoop van mijn huidige pc. Mijn huidige HDD 2TB data schijf wil ik gaan inzetten als Backup schijf dat moet hij nog wel aankunnen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
behuizing, voeding, 2TB HDD (data), moederbord, grafische kaart, processor, ram geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals ik boven al noem ben ik tevreden met mijn behuizing, iets simpels en medium in size. Ik geef niks om RGB lichten. Voor de Processor zit ik aan een AMD te denken maar dit staat niet vast.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op een advies op wat ik nu in elkaar heb kunnen zetten, ik ben al een tijdje uit de computer hardware. Ik wil graag weten of de onderdelen goed werken met elkaar en niet over of onder gaan presteren. Daarnaast wil ik ook graag weten of het geschikt is voor mijn doel. Het samenstellen van de pc heb ik voornamelijk gedaan aan de hand van pre-build pc's.
Mijn huidige PC
Mijn plan voor mijn nieuwe PC
In 2018 heb ik mijn huidige PC gebouwd op een zeer laag budget (650) omdat mijn pc plotseling kapot ging. Later heb ik hier nog een keer 8gb geheugen en een M2 SSD aan toegevoegd. Ik wil nu graag een fatsoenlijke Workstation om weer een goede tijd meer vooruit te kunnen. Problemen die ik nu ondervind zijn vooral bij het werken met Adobe programma's, renderen van videos en uberhaupt aanpassingen doen in Illustrator zijn al te veel (pc loopt vast en beeldscherm knippert). Ook heb ik last van knipperende beeldschermen wanneer ik een Wacom Cintiq 13 inch aansluit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc is voornamelijk bedoeld voor grafisch werk, video bewerking en programmeren, misschien ook licht 3D werk. Ik wil graag mijn werk kunnen doen zonder knipperende schermen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles bij elkaar wil ik het onder de 1500 euro houden maar er is eventueel ruimte voor iets meer als dat werkelijk een verschil maakt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve mijn M2 Samsung 970 Evo Plus 500GB SSD mag alles vervangen worden. Ik ben tevreden over mijn behuizing (Sharkoon VS4W Window) en voeding (Cooler Master MWE Bronze 550) het is nog niet besloten of die mee gaan in de verkoop van mijn huidige pc. Mijn huidige HDD 2TB data schijf wil ik gaan inzetten als Backup schijf dat moet hij nog wel aankunnen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
behuizing, voeding, 2TB HDD (data), moederbord, grafische kaart, processor, ram geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals ik boven al noem ben ik tevreden met mijn behuizing, iets simpels en medium in size. Ik geef niks om RGB lichten. Voor de Processor zit ik aan een AMD te denken maar dit staat niet vast.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op een advies op wat ik nu in elkaar heb kunnen zetten, ik ben al een tijdje uit de computer hardware. Ik wil graag weten of de onderdelen goed werken met elkaar en niet over of onder gaan presteren. Daarnaast wil ik ook graag weten of het geschikt is voor mijn doel. Het samenstellen van de pc heb ik voornamelijk gedaan aan de hand van pre-build pc's.
Mijn huidige PC
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-8400 Boxed | € 228,21 | € 228,21 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z370P D3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1050 OC Low Profile 2G | € 350,- | € 350,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon VS4-W | € 34,90 | € 34,90 |
2 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT | € 40,- | € 80,- |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 550 | € 58,53 | € 58,53 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 69,04 | € 69,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 820,68 |
Mijn plan voor mijn nieuwe PC
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 365,- | € 365,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X | € 119,- | € 119,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8G (rev. 2.0, LHR) | € 709,21 | € 709,21 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon VS4-W | € 34,90 | € 34,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 67,90 | € 67,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 550 | € 58,53 | € 58,53 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 69,04 | € 69,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.423,58 |