power connector oude modem

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb laatst 2dehands een hele oude modem gekocht (kon hem niet laten staan :) ) het was een comda 2400 (baud?) en hij kon aangesloten worden via een RS232C connector (serieel?)op de pc. op de telefoonlijn moest gewoon modulair. Het probleem is alleen dat er geen power cable bij zat, en ik het ding dus niet kan proberen (voor de lol dus he :) )
Aangezien ik er maar 5,- voor betaald heb wil ik er best zelf iets voor knutselen, maar dan moet ik dus wel weten wat het ding moet hebben en op welk pinnetje.
Er waren nergens echt typenummers o.i.d te vinden, maar er staat groot COMDA 2400 op, dus dat zal hem wel zijn. De power connector ziet er ongeveer zo uit (is een gat met 3 pinnetjes)

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/bvluneven/Forum/modem.gif

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

rare stekker... lijkt beetje op een normale voedingskabel+stekker (maar dat is het niet anders had je dat vast wel geprobeerd)

moet er direct 220 volt op? of is het via een adapter zoals dat normaal zit bij een extern modem... hoe groot is die stekker in doorsnee?

PS. waarom een 2400bps modem? gewoon voor de gein ofzo?anders kan je hem ook openmaken en ergens neerzetten (is bij een HDD wel grappig omdat die dingen wel mooi glimmen enzo) :P

Verwijderd

als het een heel klein stekkertje is zal het wel niet 220 zijn
maar aan de andere kant 3 draadjes en dan zwakstroom is ook vreemd..

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45
Zouden best wel 2 verschillende spanningen kunnen zijn
net als bijv je hdd.. +5 en +12 (en massa)

Verwijderd

nou ik heb nog noooit iets gehad waar 2 spanningen heengaan... dat wordt dan wel in het apparaat zelf verandert ofzo...

• Fabian
Heb je nog maar weinig apparaten gezien zeker ? :9

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op donderdag 23 augustus 2001 18:24 schreef clvy82 het volgende:
nou ik heb nog noooit iets gehad waar 2 spanningen heengaan... dat wordt dan wel in het apparaat zelf verandert ofzo...
Euhmmmm, effe los schroeven, dan weet je dat gelijk.
Iig effe uitzoeken wat de - en de + is.
Dan dmv een regelbare voeding, de spanning steeds een beetje hoger opvoeren, net zolang tot dat de modem aangaat.
Lampjes branden oid.

And The Only One

Verwijderd

ja dat zeg ik dus
nog maar weinig apparaten?
vaag hoeveel dingen heb jij in huis. op je psu na, die 2 verschillende spanningen afgeven en die met een snoertje naar je apparaat afgeven? dus dta het niet intern wordt verandert?

• Fabian
euhhh 4,

switch
2x audiomengpaneel
externe usb fikker

magoed.. beetje offtopic :)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
de aansluiting is ongeveer 1 bij 1 centimeter, dus er past geen 220v in (beetje vreemd ook, een 220v modem :) )
Ik wilde hem gewoon voor de lol aan de praat krijgen in DOS. leek me leuk, maar moeilijk...

micheljansen.org

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 07:12

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Mmmm.. hij komt me bekent voor. Heb hem volgens mij op me werk liggen zal es morgen kijken. Hoor je het dan wel.

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
zijn die dingen nog te koop in de winkel?

micheljansen.org

Pagina: 1