Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Een vriendin heeft een Samsung J5 2016.
Voor wat zij er mee doet voldoet de J5 (met android7) nog prima.
Ze kreeg vorige week de melding dat haar rabo-app vanaf half maart niet meer ondersteund wordt omdat hiervoor android8 nodig is.
Zijn er manieren om de J5 legaal een upgrade te geven naar android8?

Beste antwoord (via rens-br op 07-03-2022 11:51)

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Via de normale weg in elk geval niet, Samsung heeft besloten dit apparaat niet meer te ondersteunen. Een volgende stap zou dan zijn het installeren van een custom ROM zoals bijvoorbeeld LineageOS. Daarmee kun je een oude telefoon nog best wel tot leven wekken.

Zie deze How-To van Tweakers voor wat meer informatie: reviews: Custom roms voor Android - Hoe zijn installatie en gebruik anno nu?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Via de normale weg in elk geval niet, Samsung heeft besloten dit apparaat niet meer te ondersteunen. Een volgende stap zou dan zijn het installeren van een custom ROM zoals bijvoorbeeld LineageOS. Daarmee kun je een oude telefoon nog best wel tot leven wekken.

Zie deze How-To van Tweakers voor wat meer informatie: reviews: Custom roms voor Android - Hoe zijn installatie en gebruik anno nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
@n9iels dank voor de tip ... voor mij een stap te ver.
Ik ga toch maar het advies om een nieuwe aan te schaffen ook omdat ik zag dat het intern geheugen van 16gb vrijwel vol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:47
Er is net weer een best buy guide uit:
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Maart 2022