Hue spots voor carport

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-03-2024
Hallo allen,

In mijn woning ben ik begonnen met Philips HUE verplichting en wil nu graag de 3 spotjes vervangen die in de carport gemonteerd zijn. Nu verkoopt Philips voor zover ik kan zien geen GU10 spots met een hoge IP waardes. Zou men dan gewoon die standaard GU10 spotjes inbouwen (omdat de carport toch wel overdekt is?) of moet je hier wel echt speciale verlichting voor hebben?

Vind het toch wel vrij apart dat Philips geen spotjes levert die specifiek voor buiten zijn.

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard33NL
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-10-2022
Hi,

Heb zelf al ongeveer 2 jaar zes hue spots in de carport hangen. Zonder speciale armatuur die vochtdicht is ofzo. Tot op de dag van vandaag nog nooit problemen mee gehad.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier ook al 2 jaar 3 gu10 spots onder de carport. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
Ik vind dit wel bijzonder. Je zou toch denken met ons klimaat (vries/vocht) etc dat deze spotjes kapot gaan?
Ik ga zelf een kleine terrasoverkapping maken en zit met hetzelfde dilemma.

Support van Philips gaf zelf bij mij aan Xamento lijn, maar dan ben je gewoon 350 euro kwijt voor zes lampjes.
Ik heb overigens al 75 hue gerelateerde devices, vandaar dat ik in dit ecosysteem wil blijven.

Maar terrasoverkapping is aan voorzijde volledig open, links en achter helemaal dicht en rechterzijde is ook voor de helft open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:43
Zolang de lamp en het armatuur droog (lees vrij van spatwater) gemonteerd zit zou ik niet weten wat het probleem gaat zijn. De lampen zijn getest in omstandigheden tussen de 5 en de 95% luchtvochtigheid (niet condenserend). Daarnaast zijn de lampen ofwel aan = warmer dan omgeving of uit = gelijk aan omgevings temperatuur. Dus van condensatie zou volgends mij zowiezo weinig sprake moeten zijn.

Edit:
Ik lees net dat de meeste hu lampen tussen de 0 en de -10 graden getest zijn. Hier zal ongetwijfeld nog een paar graden marge op zitten. Uitgaande van die -10 zit het met de Nederlandse winters wel snor.
Ik zou me dan eerder zorgen maken over de zomers waarbij het onder/in dakconstructies aardig kan oplopen qua temperatuur.

[ Voor 29% gewijzigd door Woody179 op 04-04-2022 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
Thx woody
Ja tis maar een overkapping 4x2,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:17
Ik heb zelf de Hue Adore gekocht voor onder de overkapping bij de voordeur.
Ze hangen er nu een week in dus verdere ervaring kan ik nog niet delen met je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:21

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik gebruik 33 HUE GU10 spots buiten in verschillende condities: 12x in wandarmaturen en grondspots geschikt voor buiten blootstaand aan regen, 2x onder een overstek in standaard binnen spot armaturen, 19x onder een grote overkapping in buiten spot armaturen.

Sommige (wandarmaturen en overstek spots) zitten er al bijna 5 jaar, de meeste andere ruim een jaar en er is nog geen spot stuk gegaan. Volgens mij kan het gewoon zo lang de lichtbron maar tegen de elementen is beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:59
GU10 is toch alleen maat van de fitting, als je hier een passend armatuur voor buiten bij zoekt moet het kunnen.

Ik gebruik al jaren IKEA tradfri GU10 lampen zonder problemen buiten in een geschikt armatuur.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Pagina: 1