In het bios staat de fanspeed 5 sec op 0 rpm, dan heel even op 4600 rpm. In MBM 5 staat die 5 sec op 2300 rpm dan even op 4600 rpm. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb een K7T Pro 2A met BIOS 2.9. Ik heb beide fan aansluitingen al geprobeerd. De fans (Enermax 451-VE) maken veel herrie. Ik heb hem gekocht omdat ik dacht dat ie stil zou zijn, maar dat is die dus niet. Als ik de bovenkant van de voeding voel is die ook best warm. Is het lawaai en de temperatuur normaal? Het is hier BTW wel 29 graden celsius op het ogenblik.
Verwijderd
Stuur OC-shop een mailtje met aankoopdatum erin enzo.Op donderdag 23 augustus 2001 18:04 schreef Felysium het volgende:
Hij is niet nieuw. Ik heb hem in januari dit 2001 gekocht bij de oc-shop.
Volgens mij heb je 3 jaar garantie ofzo.
En toch minimaal 1.
Verwijderd
Het klopt al niet dat hij een tering herrie maakt.Op donderdag 23 augustus 2001 23:11 schreef Felysium het volgende:
zou het niet aan mijn moederbord kunnen liggen, dat de rpm verkeerd wordt weergegeven?
Stuur OC-shop een mailtje met daarin het serienummer.
Er is laatste tijd een foute serie gemaakt waardoor je gratis een nieuwe kap krijgt. Dan maakt hij een stuk minder herrie.
En je sensor is kapoet.
Want een fan kan NIET op 0 rpm staan als je hem ziet draaien.
ik heb de oc-shop een mailtje gestuurd, maar nog steeds geen antwoord. Als je iets wilt kopen, krijg je direct antwoord, als er iets stuk is kan je wachten. 
Zijn er trouwens niet meer mensen die dit probeem met de sensor hebben??
O ja, over die foute serie: het type nummer van de enermax is 451P-VE. De foute serie heeft toch 365 en 465?
Zijn er trouwens niet meer mensen die dit probeem met de sensor hebben??
O ja, over die foute serie: het type nummer van de enermax is 451P-VE. De foute serie heeft toch 365 en 465?
Op dit moment heb ik zoiets ook nu. MBA, Asus probe en nog een proggie van Intel gaf aan dat bepaalde casefans en mijn Cpu fan stil stonden. Ik kijken, draaien ze gewoon allemaal. Ik heb de proggie's meteen eraf gegooid. Als ze niet betrouwbaar zijn, wat heb je er dan aan.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
als je een VIA chipset hebt, kan je alleen de fan speed zien bij fanconnectors 1 & 2. Misschien heb je ze op 3 &4?
Wat je ook vaak ziet is dat als fans onder een bepaalde snelheid draaien (bijv 2000 rpm) je de snelheid niet ziet. Met MBM 5 kan je het dan meestal wel zien, omdat je daar de divider in kan stellen.
Ik heb net nog ff de voedingsfan connector op een ander moederbordje aangesloten (Epox MVP3) en daar geeft hij ook steeds de juiste snelheid (2600 rpm) aan en dan weer 9999 rpm. Dus het ligt toch echt aan de sensor.
Is het trouwens normaal dat zo'n enermax op 2600-2700 toeren draait? De kamertemperatuur is ongeveer 29 graden. kast open. En het is dus geen enermax uit de serie met verkeerde kappen.
Hoe snel draait de voedingsfan bij jullie?
Wat je ook vaak ziet is dat als fans onder een bepaalde snelheid draaien (bijv 2000 rpm) je de snelheid niet ziet. Met MBM 5 kan je het dan meestal wel zien, omdat je daar de divider in kan stellen.
Ik heb net nog ff de voedingsfan connector op een ander moederbordje aangesloten (Epox MVP3) en daar geeft hij ook steeds de juiste snelheid (2600 rpm) aan en dan weer 9999 rpm. Dus het ligt toch echt aan de sensor.
Is het trouwens normaal dat zo'n enermax op 2600-2700 toeren draait? De kamertemperatuur is ongeveer 29 graden. kast open. En het is dus geen enermax uit de serie met verkeerde kappen.
Hoe snel draait de voedingsfan bij jullie?
Pagina: 1