Steeds bij Plex aanmelden op Smart TV.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyo2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-01 14:18
Als zoekende in de woestijn en maar niet het juiste korreltje kunnen vinden zoek ik hulp bij dit forum.

Al enige tijd zit ik met het volgende probleem; regelmatig stream ik vanaf mijn eigen pc muziek, films series enz.
Plex oproepen op de pc geeft totaal geen problemen en werkt prima. Het probleem zit bij de streaming tussen de pc en de Samsung Smart TV.
Normaliter bij het activeren van de app van Plex op de TV komt op het scherm de voortgang cirkel met daaronder Plex loading…… en daarna kan ik kiezen wat ik wil zien.
Maar……. na enkele dagen en soms twee weken reageert de Plex app niet meer en blijft het scherm zwart.
Via een ingewikkelde methode lukt het mij toch om bij Plex binnen te komen. D.w.z. ik zie dan wel wat ik van Plex zelf kan streamen maar niet van mijzelf. Maak ik een keuze wat door Plex wordt aangeboden dan komt dit tevoorschijn. Via de afstandsbediening kan ik dan terug naar het menu van Plex en zie daar de gebruikelijke overzichten.
Echter boven aan het overzicht staat normaliter het account waar je bij Plex bekend bent en daar staat nu alleen log in. Via de opgeven viercijferige code moet mij weer aanmelden met Link Plex. Nu staat alles weer op de rails en werkt het naar behoren.
Via het account op de Plex app kan je een inzage krijgen van de instellingen. Onder het hoofdstuk algemeen staat automatisch inloggen aangevinkt en tijdnotatie op 24 uurs formaat. Deze instellingen zijn conform de instellingen op de pc van Plex bij Plexweb hoofdstuk algemeen.
Ik kom er maar niet achter waarom bij de Plex app op de Smart TV spontaan de instellingen worden gewijzigd. Het automatisch inloggen is uitgevinkt en de tijdnotatie staat op 12 uurs formaat.
Ik heb de Plex app alsook Plex op de pc meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem is daarmee niet verdwenen.
Een goede kennis van mij heeft ook een Samsung smart TV en maakt gebruik van de Plex app. Wij hebben één op één alle instellingen vergeleken op de Tv en PC maar konden geen verschillen ontdekken. Dit probleem speelt bij hem echter niet.

Wie kan mij een plausibel antwoord hierop geven en wellicht een oplossing aandragen.

Bij voorbaat dank
Boyo2.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 08:57
Ik denk dat het niks uit maakt, maar veranderd de IP van je tv steeds?
Even een vaste IP geven, je weet het maar nooit :)

En als het kan je TV netwerk naam veranderen in wat anders.

Op je PC kun je zien welke naam deze gebruikt, Instellingen > Gemachtigde Apparaten

[ Voor 38% gewijzigd door kmichael op 05-03-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:39

jurroen

Security en privacy geek

Aanvullend aan hetgeen wat @kmichael aangeeft: je kunt ook proberen om de app te herinstalleren - kijken of dat het oplost. Verder: heb je een Samsung TV die gebruikt maakt van Tizen, Android of het oudere OS (zo uit mijn hoofd tot 2016 modellen)?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyo2
Heren kmichael en jurroen hartelijk dank voor jullie reactie.

kmichael; jou advies om eens een vaste IP te geven zal ik eens uit proberen, wellicht dat dit tot een oplossing leidt.

jurroen; deze Samsung TV (UE65KS8000)heb ik half 2016 aangeschaft en in de specificaties staat dat het OS gebruikt maakt van Tizen 2.4
Zoals ik schreef heb ik diverse malen de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder succes.

Op aanraden van de kennis zal ik op mijn 2e Samsung Smart TV(UE32M5690) daar ook eens Plex installeren. De tijd zal het leren of ook daar hetzelfde probleem zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:39

jurroen

Security en privacy geek

Excuus, ben misschien iets te snel door je TS gegaan. Ik ben wel benieuwd of de 'static lease' een uitkomst is en zo niet, of de tweede TV hetzelfde probleem kent.

En wat offtopic en geen oplossing: ik zou zelf altijd een ander iets gebruiken als client, smart TVs stellen toch altijd teleur ;)

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyo2
Oké jurroen, ik ga het onderzoeken.

Tot zover dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyo2
U bent van mijn nog de ervaringen en resultaten schuldig voor wat betreft Plex.
Even ter informatie; de TV1 staat in de huiskamer en de TV2 elders. Ik heb op de TV2 eveneens Plex geïnstalleerd.
Welnu, ik had een film gestreamd vanaf de PC op de TV1.
Na afloop is deze film verwijderd van de PC.
Daarna is op de PC gekeken in de instellingen van Plex bij o.a. in de map “bibliotheek”
Later wilde ik op de TV1 weer Plex openen en zowaar dit was niet meer mogelijk(het onderhavige probleem). Op de TV2 was dit totaal geen probleem en kon gewoon contact leggen met de PC om te streamen.

Zoals eerder geschreven kon ik, via een omweg, toch op de TV1 alsnog Plex oproepen echter met dien verstande dat de Engelse versie van Plex werd getoond. Na het inloggen stond alles weer op z’n plek.
Ik heb toen weer contact gelegd met de goede kennis en hij heeft diverse wijzigingen doorgevoerd. Dat wil zeggen de Plex media server versie 1.25.6.5577 gedownload en er zijn wat aanpassingen gedaan(automatisch inloggen aangevinkt en de tijdnotatie gewijzigd in 24 uur).

Dit alles heeft enkele dagen geleden plaatsgevonden en tot nog toe hebben zich geen problemen met Plex meer voorgedaan.

De conclusie zou hieruit getrokken kunnen worden dat wellicht op de TV1 de Plex media player is gebruikt i.p.v. de server. En dit danook de oorzaak is van het steeds wegvallen met de Plex connectie.

Ik moet hierbij vooral melden dat alle credits naar de goede kennis gaan en dit DE oplossing is, chapeau.

Hopelijk heeft u met dit verslag ook uw probleem weten te verhelpen.

Boyo2
Pagina: 1