Slimme deurbel op 8V? Met doorlus naar oude gong

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Eens iets verdiept in het aansluiten van een slimme deurbel.
Het lijkt dus niet te kunnen om de oude situatie -> 8V -> knop -> gong -> terug naar meterkast.
Aan te sluiten, want zodra je de knop loslaat maakt de gong natuurlijk geen verbinding meer.

Dus, de slimme deurbel moet worden aangesloten op de bestaande gong.
En, de slimme deurbel - indien mogelijk op de bestaande 8V1A beltrafo.

Zover ik zie zijn de meeste slimme deurbellen op 230V, of met hun eigen adapter.
Op zich is dat niet erg, maar ik zie er niet veel voor om vervolgens een losse wifi gong te regelen en op 2-3 plaatsen op te hangen. De bestaande gong is wel nodig dus.

Zijn hier opties in zonder abonnement?

Gekeken naar die goedkope van de action en dat was meteen niks. prijs is leuk, maar geen opties voor uberhaubt een gong.

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

bbr schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:13:
Dus, de slimme deurbel moet worden aangesloten op de bestaande gong.
En, de slimme deurbel - indien mogelijk op de bestaande 8V1A beltrafo.

Zover ik zie zijn de meeste slimme deurbellen op 230V, of met hun eigen adapter.
Volgens mij is het tegendeel waar en worden de meeste bedrade slimme deurbellen gewoon op de beltrafo aangesloten :?

De bekende slimme deurbellen zoals die van Eufy en Ring in ieder geval wel. Het kan soms wel zo zijn dat de huidige beltrafo te zwak is. 8V en 1A is echt het minimum (vaak zie je 8-24VAC of zelfs 16-24VAC als aangeraden range) en ook dan zie je wel eens met lange draden of slechte contacten dat het te weinig is.

[ Voor 26% gewijzigd door Gizz op 05-03-2022 15:38 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Gizz schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:33:
[...]

Volgens mij is het tegendeel waar en worden de meeste bedrade slimme deurbellen gewoon op de beltrafo aangesloten :?

De bekende slimme deurbellen zoals die van Eufy en Ring in ieder geval wel. Het kan soms wel zo zijn dat de huidige beltrafo te zwak is. 8V en 1A is echt het minimum (vaak zie je 8-24VAC of zelfs 16-24VAC als aangeraden range) en ook dan zie je wel eens met lange draden of slechte contacten dat het te weinig is.
16-24VAC bij eufu, dat gaat em niet worden.

Ring is vanaf 8V dus die zou kunnen passen, maar dan is er indd wel ook een externe chime nodig zo te zien.
https://drillwarrior.com/...l-use-the-existing-chime/

[ Voor 4% gewijzigd door bbr op 06-03-2022 09:30 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heire
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 23:34
Waarom vervang je niet de trafo?
Zelfs als er 8v staat, is dat het randje van de voeding en zal deze misschien uitvallen als de 8v niet bereikt zou worden. Lijkt me eenvoudiger om gewoon even te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 17:35
Kan volgens mij met sommige Ring modellen. De duurdere modellen met batterij. Zit hier aangesloten via bel draad op de gong, en met batterij mocht de 8v niet genoeg opladen.

Niet vergeten in de app de gong functie aan te zetten, anders hoor je na installatie hem opeens niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Badname2 op 06-03-2022 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:30
Mijn Eufy met homebase is gewoon op de oude 8V bedrading aangesloten en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:32
bbr schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:42:
[...]

16-24VAC bij eufu, dat gaat em niet worden.

Ring is vanaf 8V dus die zou kunnen passen, maar dan is er indd wel ook een externe chime nodig zo te zien.
https://drillwarrior.com/...l-use-the-existing-chime/
Bij mij zit hij op een beltranfo van 12V/1A en gaat ook vlekkeloos hoor :)
Pagina: 1