Nieuw 1440p gamepc max 800 euro exclusief GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IrLoem
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Hallo allemaal,

Na een aantal jaren niet gegamed te hebben ivm studiedrukte, om daarna een PS4 pro aan te schaffen, zit ik nu al een tijdje te kijken om weer over te stappen op PC gaming.

Ik hou onder andere Tweakers al een tijdje in de gaten met de Best Buy Guides, net als de fora en heb ik meerdere reviews gelezen online. Nadat ik gisteren een GPU voor (mijns inziens) mooie prijs heb weten te scoren wil ik de PC compleet gaan maken. Omdat ik al een tijd niet heb gehobbyed aan computers zou ik graag jullie advies vragen of het door mij gevonden systeem niet al te gek is en of het allemaal met elkaar past.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p kan gamen. De games die ik speel zijn onder andere racespellen (Assetto Corsa Competizione, F1, etc.), maar ook RPG/adventure games (Elden Ring, Assassin’s Creed en in de toekomst mogelijk bijvoorbeeld Hogwarts Legacy) en RTS spellen (Age of Empires, Anno etc.). Af en toe bewerk ik wat foto’s in Lightroom, maar daar hoeft het systeem niet op geoptimaliseerd te zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Na de GPU aanschaf heb ik nog zo’n 750 a 800 euro in budget.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb gisteren een pricewatch: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 V2 OC Edition met LHR op de kop weten te tikken bij Coolblue voor een mooi bedrag. Op het moment heb ik een 1080p scherm staan die nog wel even voldoet. In de nabije toekomst verwacht ik een 1440p scherm te kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf het onderstaande systeem bij elkaar gezocht

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 239,-€ 239,-
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS Pro AC€ 136,-€ 136,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 89,90€ 89,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 34,99€ 34,99
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 74,90€ 74,90
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 104,95€ 104,95
Totaal€ 779,64

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste een pc die niet te veel herrie maakt. RGB is leuk, maar geen harde eis.

Ga je overklokken?
Misschien een klein beetje mee experimenteren in de toekomst, maar geen harde eis.

Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik zelf nog nooit eerder een volledig nieuwe pc heb samengesteld, en de laatste keer dat ik een pc kast open heb gehad ook alweer wat jaartjes geleden is, ben ik vooral op zoek naar een check of de uitgezochte onderdelen goed bij elkaar passen, en zonder moeilijkheden in het systeem te bouwen zijn.

Beste antwoord (via IrLoem op 07-03-2022 21:40)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Wit jou behuizing had geen RGB
pricewatch: Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) (of wit-wit, afhankelijk van wat je mooi vindt)

pricewatch: Corsair RM750x (2018) Wit 10 euro goedkoper + beter

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Wit jou behuizing had geen RGB
pricewatch: Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) (of wit-wit, afhankelijk van wat je mooi vindt)

pricewatch: Corsair RM750x (2018) Wit 10 euro goedkoper + beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IrLoem
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Bedankt voor de suggesties!

Heb de voeding en koeler gewijzigd naar je voorstel, de kast hetzelfde gehouden ivm net iets meer ruimte voor de GPU.