Toon posts:

50" tv advies gevraagd vanwege omruil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:21
Ik ben opzoek naar een kleinere versie van mijn huidige tv.
Ikzelf bezit een TCL 55C822 en ik vind het echt een toptoestel. Gave zwartwaarden, Gave kleuren die mooi poppen, Zeer mooie hdr, Zeer goed geluid en 120hz. Alleen is hij te groot gebleken voor de slaapkamer/gamekamer.

Wat is je budget?
Deze TV heb ik voor 599 bij de bcc vandaan icm korting en freebees gelieve zit ik daar ook tegen aan.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apparaat gebruik ik om tv, netflix en youtube mee te kijken en daarnaast gebruik ik hem vooral bij mijn ps5 om gran turismo 7 en call of duty mee te spelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik een beetje zoek kom ik uit op de:
[list]
https://tweakers.net/pric...lg-49nano866na-zwart.html
[/list]

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik lees dingen als zwartwaarden die niet helemaal mooi zijn en ook de contrast is wat minder. Als ik de productpagina erbij pak is het een 100hz tv.

Ik heb deze tcl genomen vanwege dat alle kleuren zeer mooi zijn, zwart is ook echt zwart en 120hz. De tcl kwam ook als mooiste (buiten de oleds) naar voren qua kleurdiepte en zwartwaarden. Alleen zoek ik een maatje kleiner dan 55". 49"of 50" zou beter staan alleen kan ik niet echt vinden waar ik naar opzoek ben van de reviews. Daar zegt de ene dat het mooi beeld is en de ander zegt juist dat zwart meer blauw is enz van de lg nano.

Wie kan me mogelijk in de goede richting duwen met betrekking tot een goede tv?

Alle reacties

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat je zoekt is een FALD tv met VA paneel. Die biedt LG in ieder geval niet. Kijk naar de U7QF (32), Q80A (40), X9xJ (24) en QN9xA (448). Voor diep zwart heeft Samsung of Hisense de voorkeur. Hun algoritme is net als bij TCL vrij agressief. Sony kiest eerder voor zwartdetail.

Voor het beste HDR moet je bij de QN9xA zijn. Haalt net als de andere 50-inchers niet de helderheid van de TCL, maar heeft t.o.v. de andere een veelvoud aan dimming zones, zie (x). Geluid ga je in alle gevallen op achteruit. Meeste bang voor buck biedt de U7QF. Voor de overige moet je een prijs match/aanvraag doen.

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:21
benbaba schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:39:
Wat je zoekt is een FALD tv met VA paneel. Die biedt LG in ieder geval niet. Kijk naar de U7QF (32), Q80A (40), X9xJ (24) en QN9xA (448). Voor diep zwart heeft Samsung of Hisense de voorkeur. Hun algoritme is net als bij TCL vrij agressief. Sony kiest eerder voor zwartdetail.

Voor het beste HDR moet je bij de QN9xA zijn. Haalt net als de andere 50-inchers niet de helderheid van de TCL, maar heeft t.o.v. de andere een veelvoud aan dimming zones, zie (x). Geluid ga je in alle gevallen op achteruit. Meeste bang voor buck biedt de U7QF. Voor de overige moet je een prijs match/aanvraag doen.
Hey, bedankt voor je bericht. Ik ga de tlc terugbrengen naar de winkel. Mede omdat als ik youtube kijk dat soms de wifi uit het systeem is en alleen opnieuw opstarten (reset) hij het dan pas wil doen. Ook wil hij op rare momenten youtube laten crashen.

Mogelijk zouden ook tv’s zonder fald aangeboden kunnen worden. Ik denk dat alles recent een flinke kleur upgrade is dan mijn 13 jaar oude sony bravia. Heb zelf geen ervaring met hisense.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee