GPU besteld in augustus 2021 en nog geen levering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmedje123
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-12-2024
Beste Tweakers,

Zelf ben ik even de weg kwijt maar misschien dat jullie mij het pad weer kunnen wijzen want ik snap maar niet hoezo mijn bestelde GPU niet geleverd kan worden.

Ik heb namelijk in augustus 2021 bij de webshop
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
een grafische kaart gekocht die op moment van kopen op voorraad was. Nou was hij ook gelijk op terwijl ik hem kocht dus kreeg ik na enkele dagen een melding dat er back-order is geplaatst en ik dus bij de volgende re-stock de kaart zou moeten krijgen.

Prima, ik erken de situatie om de GPU markt en heb daar begrip voor. Nu is het al maart 2022 en heb ik nog niks en na contact op te nemen met het bedrijf paar keer gaven ze eigenlijk weg dat ze het product niet voor de prijs kunnen verkopen die ze mij destijds hebben laten betalen. Ik heb deze specifieke kaart voor 580euro ongeveer gekocht maar hij staat op dit moment als leverbaar en op voorraad beschikbaar alleen voor 899euro.

Daar klopt toch niets van? Ik kocht een product en heb mijn geld overgemaakt en dan verwacht ik het te krijgen. Zo gek klinkt dat denk ik niet en alhoewel de GPU markt gek is zou ik wel die GPU moeten krijgen als de webshop zelf die prijs had gesteld. Gezien het hun schuld is dat ze een prijs hebben opgegeven die blijkbaar hun verlies leed toch?

Waar zou ik met dit probleem terecht kunnen komen of weten jullie hoe ik dit zou moeten benaderen?

Elke hulp wordt gewaardeerd!

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 05-03-2022 16:20 . Reden: Naam webwinkel in mo-tags geplaatst conform beleid ]

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Bij
Members only:
...ik wens je veel succes ermee (dat kan hun slogan wel worden wat mij betreft).

Members only:

Had je daar al eens wat reviews gelezen voordat je de videokaart bestelde?

Verder ook nog wat goed nieuws; de GPU markt lijkt nog verder te gaan verbeteren... ik zou gewoon annuleren.

[ Voor 68% gewijzigd door Yorinn op 05-03-2022 16:21 . Reden: Naam en link webwinkel in mo-tags geplaatst conform beleid ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-05 10:29
Members only:

Hier een topic wat de betreffende webshop al aan zijn broek heeft hangen qua klachten. Je bent niet de eerste en je zal helaas niet de laatste zijn. Wat ik je aanraad is je verlies te nemen en je geld terug te vragen want dit is echt hopeloos.

Edit:
Members only:

Graag verwijs ik je naar deze reactie specifiek. Het zou zomaar kunnen dat jij je spullen via een leverancier (en dus niet
Members only:
) hebt besteld die toch niet aan jouw vraag kon voldoen.

[ Voor 38% gewijzigd door Yorinn op 05-03-2022 16:22 . Reden: Naam en link webwinkel in mo-tags geplaatst conform beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de naam van de webwinkel en links in verschillende reacties van een [mo]-tag voorzien conform het SF Beleid.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Waarom heb je voor die winkel gekozen?

Meestal is je geld in de prullenbak gooien effectiever en minder stressvol.

Ben bang dat je je verlies kan nemen en je nooit een GPU zal zien. Probeer evt op geld terug te spelen. Daar maak je een (kleine) kans op. Eventueel met rechtsbijstand de koop laten ontbinden

[ Voor 25% gewijzigd door Dennis1812 op 05-03-2022 16:43 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bozariusz schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:15:
Graag verwijs ik je naar deze reactie specifiek. Het zou zomaar kunnen dat jij je spullen via een leverancier (en dus niet
***members only***
) hebt besteld die toch niet aan jouw vraag kon voldoen.
Hier klopt niks van. Dat een winkel het product levert via een andere partij betekent helemaal niet dat je hebt besteld bij die derde partij. Als je op de website van winkel X een product bestelt, dan heb je een overeenkomst met X. Tenzij X heel duidelijk vermeld dat zij zelf enkel een tussenpartij zijn (zoals vaak op bol.com of Amazon het geval is).

Strikt juridisch kunnen ze het product nu leveren (want er is eindelijk voorraad) dus moeten ze dat doen. Maar als zij stellen dat het niet kan vanwege technische reden X, succes met die discussie dan winnen. Daarvoor mag je naar de rechter. Ja, dat kan, je doen, maar als je binnen enige tijd en zonder al te veel moeite gewoon een videokaart wil is het efficiënter om gewoon je geld terug te vragen, ergens anders te winkelen en eventueel een review achter te laten.

[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 05-03-2022 17:26 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Er zijn meerdere mogelijkheden, ervan uitgaande dat je kocht als Nederlandse consument bij een Nederlandse webwinkel en een termijn voor nakoming van toepassing was (NB: aangeven als dat niet zo is).

1. de verkoper heeft bij de koop bedongen dat de prijs op een later moment verhoogd mocht worden
2. de verkoper heeft bij de koop niet bedongen dat de prijs op een later moment verhoogd mocht worden

Je zult dus moeten nagaan wat je bent overeengekomen en daarbij de algemene voorwaarden moeten betrekken. Maar bijvoorbeeld ook wat je op het scherm hebt zien staan (screenshots beschikbaar?) of eventuele reclame uitingen kunnen relevant zijn voor wat betreft het aanbod dat je hebt geaccepteerd.

Ad 1: je bent bevoegd de koop te ontbinden op grond van herroeping, je krijgt je geld terug maar ontvangt geen schadevergoeding. Daar geldt onderstaande verder niet voor.

Ad 2: de verkoper moet nakomen of is bij ontbinding de aankoopprijs en een schadevergoeding verschuldigd ter hoogte van het prijsverschil tussen de dagprijs op de dag waarop het verzuim intreedt en je aankoopprijs op grond van art. 7:36 BW
1 In geval van ontbinding van de koop is, wanneer de zaak een dagprijs heeft, de schadevergoeding gelijk aan het verschil tussen de in de overeenkomst bepaalde prijs en de dagprijs ten dage van de niet-nakoming.

2 Voor de berekening van deze schadevergoeding is de in aanmerking te nemen dagprijs die van de markt waar de koop plaatsvond, of, indien er geen dergelijke dagprijs is of deze bezwaarlijk zou kunnen worden toegepast, de prijs van de markt die deze redelijkerwijs kan vervangen; hierbij wordt rekening gehouden met verschillen in de kosten van vervoer van de zaak.
en na contact op te nemen met het bedrijf paar keer gaven ze eigenlijk weg dat ze het product niet voor de prijs kunnen verkopen die ze mij destijds hebben laten betalen
Afhankelijk van de wijze waarop ze die uitlating hebben gedaan, kan het zijn dat de verkoper direct in verzuim is op grond van art. 6:83 aanhef onder c BW:
Het verzuim treedt zonder ingebrekestelling in:
c. wanneer de schuldeiser uit een mededeling van de schuldenaar moet afleiden dat deze in de nakoming van de verbintenis zal tekortschieten.
Jij bent voor wat betreft het onderdeel de schuldeiser, de verkoper de schuldenaar.

Maar let op: de standaard verzuimregeling bepaalt dat je eerst een redelijke laatste termijn voor nakoming moet geven. Uit je zin maak ik op dat ze het onderdeel op voorraad hebben en dus wel kunnen nakomen. Om niet later in de problemen te komen kan ik me voorstellen dat je de verkoper dus zekerheidshalve nog een laatste termijn geeft. Maar daarna treedt het verzuim daadwerkelijk in (voor zover daar nu al geen sprake van is). Dat betekent wel dat de schadevergoeding lager kan uitvallen als de prijs weer daalt, maar van de regel in 7:36 BW kan een rechter sowieso afwijken.

Als de verkoper in verzuim is kun je de koop ontbinden en de schadevergoeding vorderen. Als de verkoper niet betaalt of alleen de aankoopprijs en stelt geen schadevergoeding verschuldigd te zijn, zul je de verkoper moeten dagvaarden om de vordering voor te leggen aan een kantonrechter. In theorie kan je de vordering ook cederen aan een incassobureau, maar ik vermoed dat die voor particulieren niet het risico op verlies willen lopen. Dat risico is er namelijk, je kunt ook ongelijk krijgen bij een rechter en dan ben je duurder uit. Als de vorderingen over en weer beperkt blijven tot 1750 euro is geen hoger beroep mogelijk.

Voor je verdere stappen zet is het dus raadzaam om advies in te winnen. Dat kan bij een rechtsbijstandsverzekering als je die al had en hiervoor dekking biedt of bij het Juridisch Loket. Uiteraard kun je ook zelf betaald advies inwinnen, maar hou er rekening mee dat je die kosten niet per se vergoed krijgt als je gelijk krijgt. Rechtsbijstandsverzekeraars bieden overigens ook advies 'on demand' (kosten per advies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ahmedje123 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:06:
Ik heb namelijk in augustus 2021 bij een webshop een grafische kaart gekocht die op moment van kopen op voorraad was.
Nee, dat was die niet. Er stond alleen op de website dat die voorradig was... Verdiep je even in deze webwinkel, er zijn genoeg topics over te vinden hier. Verder even de shopreviews lezen en daaruit je conclusie trekken.

Het komt er op neer dat je je order moet annuleren en je geld terug moet vragen. Je kaart moet je maar elders (tegen een mogelijk hogere prijs) bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:46
vraag je geld terug, dat is het enige dat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik ben wel even benieuwd hoeveel tijd tussen de bestelling en de melding vanuit de leverancier zat dat ze het voor die prijs niet kunnen leveren.

Dat zij spullen verkopen die zij niet op voorraad hebben (waarvan ze wel zeggen dat het op voorraad is), dan is het (inkoop)prijs risico toch echt voor hun eigen rekening... (omgekeerd als de prijzen dalen, is het voor he winst). Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is wat anders. Real heeft al goed geschetst wat je kan doen...

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02
Ik weet niet of je in de buurt van tilburg woont?
Anders zou ik hem opnieuw bestellen, met de optie achteraf betalen en ophalen in de winkel.
Als je dan in de winkel bent zeg je dat je hem toch niet wilt op de nieuwe order, maar dat je nog een openstaande order hebt voor dit product, en dat je die dan wel daarop geleverd wilt hebben.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Real Je bent waarschijnlijk niet op de hoogte, dat dit de werkwijze is van deze webwinkel.

@ahmedje123 Vraag je geld terug en koop elders. Helaas is het niet anders

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:07:
@Real Je bent waarschijnlijk niet op de hoogte, dat dit de werkwijze is van deze webwinkel.
Geen idee, maar het kan toch ook zijn dat de verkoper gewoon volgens de overeenkomst handelt? Het hangt dus van de overeenkomst af lijkt mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:51
Real schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:16:
[...]

Geen idee, maar het kan toch ook zijn dat de verkoper gewoon volgens de overeenkomst handelt? Het hangt dus van de overeenkomst af lijkt mij.
Deze shop staat bekend op adverteren met lage prijzen of aanbieding prijzen, maar deze worden nooit geleverd om allerlei redenen.

Het is een wonder dat deze winkel überhaupt nog bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
President schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:29:
[...]
Deze shop staat bekend op adverteren met lage prijzen of aanbieding prijzen, maar deze worden nooit geleverd om allerlei redenen.
Al zou dat zo zijn, dan zegt dat nog niet dat het handelen niet volgens de overeenkomst was. Het probleem van een forum zoals dit is dat niemand die reageert op de TS alle relevante feiten kan overzien, zoals bijvoorbeeld voorwaarden over de leveringstermijn of prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:51
Real schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:50:
[...]

Al zou dat zo zijn, dan zegt dat nog niet dat het handelen niet volgens de overeenkomst was. Het probleem van een forum zoals dit is dat niemand die reageert op de TS alle relevante feiten kan overzien, zoals bijvoorbeeld voorwaarden over de leveringstermijn of prijsverhoging.
Klopt ook zeker, ik beschuldig ze dan ook nergens van in mijn post?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
President schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:12:
[...]
Klopt ook zeker, ik beschuldig ze dan ook nergens van in mijn post?
Behalve een beperkt overzicht van de feiten kan een andere beperking van een forum zijn dat je elkaar verkeerd begrijpt :)

Maar goed, de vraag waar het volgens mij uiteindelijk om draait is of de TS recht heeft op een schadevergoeding ja of nee. Anders wordt het ontbinden op grond van herroeping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Real schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:03:
[...]

Behalve een beperkt overzicht van de feiten kan een andere beperking van een forum zijn dat je elkaar verkeerd begrijpt :)

Maar goed, de vraag waar het volgens mij uiteindelijk om draait is of de TS recht heeft op een schadevergoeding ja of nee. Anders wordt het ontbinden op grond van herroeping.
Nee, verkoper komt overeenkomst niet na. Levert niet wat is overeengekomen.
Verkoper in verzuim, overeenkomst ontbinden en geld terug.
Meer tijd zou ik er niet insteken, aan opties. Deze verkoper handelt al tijden zo.
Lijkt dus te werken met het geld van kopers.
Dekkingskoop gaat je denk ik ook niet lukken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahmedje123
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-12-2024
Iedereen die hier zijn reactie heeft geplaatst en de mod die de topic even aanpaste naar hoe het meer moest wil ik graag bedanken!

Naar mijn opties kijkende is denk ik mijn geld terugvragen het beste is dat kan. Wel ga ik nog 1x telefonisch contact opnemen om te kijken of ik ze kan overtuigen van het product toch nog te leveren.

Ik moet eerlijk zeggen dat de optie voor mijn geld terug vragen er al langer lag maar ik had graag gewoon de GPU gewild als het kon dus wachtte ik het maar uit. De fout lag inderdaad ook deels bij mij om mezelf niet goed in te lezen op de webshop maar vind ik ook dat zij zich aan hun woorden mogen houden maar dat terzijde.

Bedankt allemaal voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Tsja de winkel die van alles belooft maar niks waar maakt.

Geld terug en snel ergens anders kijken.

Overigens valt me op dat de betreffende winkel ineens aanzienlijk veel positieve reviews krijgt maar dan 90% van nieuwe accounts is of inactieve accounts.... ruikt niet helemaal naar zuivere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Algemene discussie over deze webwinkel en hun shopreviews horen hier niet thuis en mag dan ook achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1