Hotel WiFi problemen met iOS 15

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1b2c3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-03-2023
Goede middag ik heb een iPad 7de generatie met iOS 15.3.1 ik reis veel en verblijf daarom veel in hotels. De laatste tijd heb ik altijd problemen met de hotel WiFi omdat je hier met een web pagina moet inloggen
. Op Android na verbinden met het hotel WiFi net werk krijg ik gelijk de inlog pagina en werkt alles. Bij mijn IPad is het een ramp , ik verbind , moet alle Apple vpn shit en privacy uit vinken meerdere malen omdat op een of andere manier dat vinkje weer van zelf aan gaat . , dan in settings naar de WiFi adressen van het verbonden netwerk gaan , het adres van de router kopiëren en in mijn Safari browser plakken en dan krijg ik het login scherm van de hotel wifi.
Dan werkt Safari prima, maar mijn apps hebben vaak geen verbinding. Het is erg frustrerend. Met de oudere iOS versies had ik dat voor mijn gevoel niet. Herkent iemand zich in deze problemen. Of nog beter heeft iemand een betere oplossing. Overstappen naar Android tablet is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:58
As het goed is komt iOS vanzelf met een captive portal popup. Kan alleen wel even duren.

Netwerken kunnen dit overigens ook beter doen. https://developer.apple.com/news/?id=q78sq5rv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:40
Met de iOS 15.3.1 zijn bij meerdere Apple producten problemen ontstaan. Ik denk dat jouw iPad geresset moet worden. Klik op de onderstaande link en probeer dat eens. Mijn problemen, weliswaar met m'n iPhone SE van 2016, waren na de reset direct verleden tijd.

https://www.wifiwijs.nl/i...Apple%2Dlogo%20verschijnt.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:31
Als je VPN aan hebt staan (de soort dat automatisch aan gaat) dan probeert hij om de captive portal van de hotelwifi op te halen via de VPN verbinding, wat natuurlijk niet lukt.

Schakel VPN uit, kies dan het hotelwifi-netwerk, log op de normale manier in en zet VPN weer aan. Bij mij werkt het dan goed.