Vraag

• Nibsui
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-08-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een laptop om dagelijks mee te traden. Dit houdt in dat ik diverse software en toch wel ongeveer 8 tabbladen op het www open heb staan in Chrome. Ik zal hier 2 schermen op aan willen sluiten. MSI Optix MAG272CQR - QHD VA Curved USB-C 165Hz Gaming Monitor - 27 Inch.
Verder zoek ik een laptop die niet de hele tijd aan het koelen is. Of in ieder geval dat de Fan niet nadrukkelijk aanwezig is. De laptop zal thuis hoofdzakelijk aan een ethernet verbinding gekoppeld zijn.

Wat is je budget?
900 - 1200

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop regelmatig meenemen. Accuduur is belangrijk, gewicht in mindere mate.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Gewenste schermgrootte 15 inch. Minimaal 16GB RAM Ik ben een groot fan van het toetsenboard van de Lenovo's maar sta open voor alternatieven. Lenovo Ideapad pro 5 leek mij wel wat, maar kon ik alleen 14 of 16 inch vinden, bovendien geen ethernet aansluiting. Lenovo IdeaPad 5 (15) 11th Gen Intel maar lijkt wat weinig aanlsuitingen te hebben (ook geen ethernet). Edit Lenovo Thinkpad 15 notebook. Deze lijkt aardig in de buurt te komen. Deze bekend bij iemand? https://www.bol.com/nl/nl...4.43.ProductPageUrl[/img] Edit: Deze monitoren gaan het worden https://www.bol.com/nl/nl...1KXQ_0_35.36.ProductTitle

[Voor 24% gewijzigd door Nibsui op 06-03-2022 11:16. Reden: Budget aangepast en verversingsnelheid monitoren toegevoegd]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:52
edit deze was een 16 inch zie ik nu

[Voor 113% gewijzigd door _Gast_ op 05-03-2022 17:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
15 bestaat eigenlijk nauwelijks. Het is allemaal 15,6”.
16” is 16:10 en zo goed als dezelfde grootte als een 15,6” 16:9-scherm.

Er zit verticaal gewoon een stukje erbij.

Het is zeer zonde om die uit te sluiten. De laptop wordt er namelijk niet of nauwelijks groter door. We hebben het sowieso maar over 1 cm in diagonaal.

Het voordeel van de Lenovo’s is dat de resolutie hoger is dan gebruikelijk, namelijk 2560x1600 in plaats van de gebruikelijke 1920x1080.

De beperking dat je er een netwerk-aansluiting op wilt hebben. Tja, wat draait er nog bedraad tegenwoordig en anders koop je voor een paar tientjes een usb-ethernetadapter.

Ik neem aan dat je je laptop thuis met je 2-3 schermen wilt gebruiken, dus dat je wel een dock wilt gaan gebruiken (anders blijft je stekkers prikken).

Want anders zul je via USB-C door middel van Thunderbolt of Alternate mode je schermen aan moeten sluiten en er zijn weinig laptops in die prijsklasse die 3 monitoren aankan zonder hubs of docks.

Wat voor monitoren wil je er aan hangen (resolutie en refreshrate)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

2 of 3 schermen gaat een uitdaging worden tenzij dat bedrag exclusief dock is. (Een beetje dock is snel €300 - €400) Ook zou ik serieus kijken naar een laptop met TB, ook al zit dat in een hogere prijsklasse en als je het jezelf makkelijk wil maken, oplaadbaar via diezelfde USB-C/TB aansluiting. (Zit je thuis, hang je daar je dock aan met 1 stekker. Onderweg gewoon een USB-C charger.)

Bedrag lijkt wat aan de lage kant voor de eisen die je lijkt te hebben.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Nibsui
Excuses, het zal gaan om 2 extra schermen. Verversingsnelheid 75 Hz Full HD 1080P 24 of 27 inch

• Nibsui
White Feather schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:41:

Ik neem aan dat je je laptop thuis met je 2-3 schermen wilt gebruiken, dus dat je wel een dock wilt gaan gebruiken (anders blijft je stekkers prikken).

Heb het aangepast naar 2 schermen. Hoop dat ik hierdoor geen dock nodig heb

Want anders zul je via USB-C door middel van Thunderbolt of Alternate mode je schermen aan moeten sluiten en er zijn weinig laptops in die prijsklasse die 3 monitoren aankan zonder hubs of docks.

Wat voor monitoren wil je er aan hangen (resolutie en refreshrate)? 1080 P Ful HD 75 Hz 24 of 27 inch

• Nibsui
Ik heb het budget ook iets omhoog aangepast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Nu online

unezra

Nibsui schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:45:
Excuses, het zal gaan om 2 extra schermen. Verversingsnelheid 75 Hz Full HD 1080P 24 of 27 inch
De meeste laptops hebben VGA en HDMI.
1080p op VGA is niet fijn.

Dus ook dan zit je vrij snel vast aan een dock en/of een duurdere laptop.

Groot voordeel van een dock is dat je maar één stekker hoeft in te prikken in plaats van 4 (voeding, 2x beeldscherm, ethernet) of zelfs 6 als je d'r ook nog een USB toetsenbord en muis aan wil hangen.

Stel je gaat voor Dell, dan is zoiets leuk:
pricewatch: Dell Thunderbolt-dockingstation - WD19TB

Maar dan moet je dus wél een laptop hebben die TB heeft over USB-C, en via die poort ook kan opladen. Wellicht dat je kunt kijken naar de iets goedkopere en grotere versie van de laptop die ik heb: Latitude 5491

EDIT: Qua monitoren, 27" bij 1080p kun je als "laag" ervaren. Zelf vind ik bij die schermgrootte, 1440p ideaal. Je zou eventueel ook nog naar 1 beeldscherm kunnen kijken, maar dan ultra-wide en/of 4K. Dan kun je wel zonder dockingstation af. (Al is dat mijn beleving nog steeds niet handig / praktisch.)

[Voor 40% gewijzigd door unezra op 05-03-2022 19:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nibsui
Volgens mij heeft deze laptop Lenovo Thinkpad 15 Notebook wel thunderbolt. Hij lijkt aardig te voldoen aan mijn eisen. Iemand bekend met deze?https://www.bol.com/nl/nl....ProductPageUrl%5B/img%5D

[Voor 18% gewijzigd door Nibsui op 06-03-2022 07:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nibsui
White Feather schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:41:

Wat voor monitoren wil je er aan hangen (resolutie en refreshrate)?
2 x MSI Optix MAG272CQR - QHD VA Curved USB-C 165Hz Gaming Monitor - 27 Inch
https://www.bol.com/nl/nl...1KXQ_0_35.36.ProductTitle

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nibsui
unezra schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:51:
[...]

EDIT: Qua monitoren, 27" bij 1080p kun je als "laag" ervaren. Zelf vind ik bij die schermgrootte, 1440p ideaal. Je zou eventueel ook nog naar 1 beeldscherm kunnen kijken, maar dan ultra-wide en/of 4K.

Inmiddels voor deze gekozen MSI Optix MAG272CQR - QHD VA Curved USB-C 165Hz Gaming Monitor - 27 Inch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Nu online

unezra

@Nibsui Check overigens voor je wat dan ook besteld, of de fabrikant voor dat type notebook een dockingstation heeft. Ze zouden allemaal gelijk moeten zijn (want USB-C/TB), maar zijn dat niet.

Dus even checken welke er volgens de fabrikant bij hoort en *die* bestellen kan je een hoop hoofdpijn schelen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-04 17:53
Een laptop waar je video kan versturen via USB C is een must als je meerdere schermen wilt aansluiten. Zeker als het hogere resoluties betreft of als je een splitter wilt gebruiken om nog meer schermen aan te sluiten.
Het is natuurlijk heel belangrijk om zoveel mogelijk schermen te hebben want dan verdien je meer. 2x zoveel schermen is 2x zoveel winst :P

Zelf heb ik een Asus G533 met een Ultrawide op de USB c poort en een 19 inch 1080p scherm op de HDMI voor de scanner en het laptop scherm gebruik ik om een spelletje te doen in de tussentijd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee