Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcnabster
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-07 16:07
Hallo,

Ik ben woonachtig in België en heb een halfopen bebouwing.

Wij verbruiken ongeveer een 3900kwh elektriciteit per jaar.

Eneco doet momenteel een promotie waarbij je 10 zonnepanelen van 365wp + een thuisbatterij van 4,56kwh + hybride Omvormer en battery management system kan plaatsen voor 4941 euroinclusief keuring.

De premie toegekend door de overheid is hier wel al in de prijs verrekend.

Nu vraag ik me af of dit een interessant voorstel is om op in te tekenen en of de investering kan terugverdiend worden? De huidige energieprijzen swingen de pan uit en ik weet natuurlijk ook niet wat de toekomst brengt.

Ik heb me al even proberen inlezen in deze (ingewikkelde) materie, maar ik ken er helaas te weinig van om een besluit te kunnen vormen dus had dit graag eens voorgelegd hier op het forum omdat ik al gemerkt heb dat er hier veel mensen met een gedegen kennis over dit onderwerp zitten.

Ik zie alvast uit naar jullie reacties.

Mvg
BertAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tED2mag7YXSJijK7IcMnldPn0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lu98n58S3Ofb5DggWd0BYnmb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Mcnabster op 05-03-2022 12:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Misschien een tip:
Op facebook zit ook een groep: Mensen met of interesse in een thuisbatterij
https://www.facebook.com/groups/549348335982858

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcnabster
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-07 16:07
Bedankt voor de tip AUijtehaag! Ik zal daar ook eens mijn licht op steken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12
Die subsidies vertekenen het beeld natuurlijk, maar als ik in NL dit voor dat bedrag kon installeren zou ik vandaag tekenen. Pylontech is leuk spul.

Die 10 panelen met installatie zou je in NL rond €3500-4000 kosten ex BTW (21% hier). Dan heb je een soort van basisinschatting wat je betaalt voor de accu erbij.