Toon posts:

Cat7 kabel geen 1000mbit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08
Heb afgelopen week een netwerkkabel om het huis getrokken om aan de andere kant van het huis een bedrade verbinding te krijgen. Volgens mij hoor ik een 1gbit verbinding te krijgen, maar dit krijg ik niet voor elkaar (wel 100mbit).

Mijn kabel: Draka UC900 SS23 S/FTP CAT7 outdoor netwerkkabel met vast. Ik schat een lengte van 40 meter gebruikt.
Mijn connector: 2x Cat6a keystones waarin awg23 aders passen.

Ik heb de kabel gestript, met de koper tape de aarde gefixeerd en aan allebei de zijden afgeknepen. Mijn kabeltester toont dat alle aders correct zijn aangesloten.

Vervolgens verbind ik de keystone aan een patch kabel (getest, aders kloppen) aan switch (UniFi usg maar ook netgear prosafe) en ik krijg een 100mbit verbinding. Ook als ik aan beide zijden een switch plaats krijg ik 100mbit.

Wie weet wat er mis gaat?

Waarom Cat7 sftp? De kabels lopen vanuit de meterkast naast de kabels voor de zonnepanelen over het dak. Daarom afgeschermde kabels.

[Voor 7% gewijzigd door jpvk007 op 05-03-2022 11:26]

Beste antwoord (via rens-br op 07-03-2022 11:53)

• jpvk007
Frogmen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:47:
Stiekem een aardedraadje of iets anders wat toch net niet helemaal goed zit. Opnieuw je keystones plaatsen denk ik.
Opgelost. Openen van keystone aan de kabelzijde (zonder stekkers eruit halen) geeft gigabit snelheid. Dus ergens contact van 2 aders met elkaar en/of de aarde.
Bijzonder dat de kabeltester en de ingebouwde cabletest in switch het er niet uit halen.

Alle reacties

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
Juiste officiële adervolgorde gebruikt?
Zie NT FAQ

[Voor 45% gewijzigd door Jimster op 05-03-2022 11:27]

• jpvk007
Jimster schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:26:
Juiste officiële adervolgorde gebruikt?
Zie NT FAQ
Ja T568B

• henry schippers
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-02 07:51
onderstueunen de switche e.d. wel de 1000mbit data snelheid?

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-03 16:50
Kan een Ubiquiti switch geen koper/kabeltest uitvoeren ?

• jpvk007
Jazeker. Usg8-150w van ubiquiti en de netgear prosafe plus gs105e. Alle poorten geprobeerd. Andere poorten werken ook op gbit.

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:48
100mbit gaat bij mij altijd het belletje rinkelen: ergens worden niet alle aders gebruikt. Als je alleen (dacht ik) aders 1,2, 3,6 gebruik dan kan dat max 100mbit hebben.

Tja waar is dat? Kan het een poort van de switch zijn?
Kan het de keystone zijn?

Ik had laatst het volgende:
Rj45 geknepen op utp om nieuw Acces point aan te sluiten met PoE
Kabel tester gaf aan dat alle aders goed waren.
Ap had power maar kon geen IP adres ophalen bij de router
Die zelfde kabel in mn laptop werkte wel, volledige snelheid.
Ergens was was de poort op mijn AP toch net anders dan op mn laptop.

Ik heb dus opnieuw rj45 connectors geknepen en toen werkte het wel.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Stiekem een aardedraadje of iets anders wat toch net niet helemaal goed zit. Opnieuw je keystones plaatsen denk ik.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:45
Als er een aderpaar niet goed functioneert, valt hij terug naar 100Mbps.

Die kabel heeft stugge aders en die moet je afmonteren op een LSA strook dus geen RJ45 aanknijpen.
Dus monteer hem aan direct op het patchpaneel en aan de andere kant op een wcd.

Je kunt er op wachten dat het weer mis gaat in de toekomst, een RJ45 maakt alleen maar contact en daar kan corrosie tussen komen, een lsa snijd de ader in en maakt zo een koude las waar geen corrosie tussen kan komen.

PS.
Afgeschermde kabel is volkomen nutteloos, de twist in de paren vangt echt alle storing van buiten op.
Dat is alleen zinvol in gebouwen waar bossen kabels bij elkaar liggen die elkaar kunnen beïnvloeden en dan alleen nog bij snelheden van 10Gbps.

[Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 05-03-2022 11:53]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

FreakNL

Well do ya punk?

@Ben(V) hij gebruikt keystones aan beide zijdes. Daar is niks mis mee. In principe is dat gewoon een patchpaneel of WCD met 1 poort :+ Dus dat is helemaal prima.

Ben het wel met je eens dat je op stugge kabel geen connectors gaat knijpen, dat is prutswerk

En op soepele (patch) kabels natuurlijk ook niet, dan pak je gewoon een nieuwe uit de doos.

Waarom het fout gaat kan ik niet zeggen. Er zijn ook kwalitatief rukke keystones.

CAT7 is overigens totaal overbodig in deze maar dat is nu te laat..

[Voor 64% gewijzigd door FreakNL op 05-03-2022 12:05]

• jpvk007
De ubiquiti cable test geeft normale status. Lengte 31-182m.
Ze zijn op de lsa strook van de keystone afgemonteerd. Ik gebruik een patchpaneel met losse keystones. Andere keystone in de muur.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

ah, je hebt een patchpaneel? Met losse keystones. Dat impliceert meer kabels.. Werken de andere kabels wel? En is dat ook CAT7? Of is dat CAT6?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

jpvk007 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:04:
Ze zijn op de lsa strook van de keystone afgemonteerd. Ik gebruik een patchpaneel met losse keystones. Andere keystone in de muur.
Ik zou die lsa dingen een keer opnieuw afmonteren. Dikke kans dat daar een los contactje zit oid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jpvk007
Yes alle andere kabels werken. Deels cat5e. Deels cat6 en een gedeelte 6a.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nog maar een keer die keystone erop prakken dan? Of andere keystones...

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:30
Heb je u patchkabels al eens getest. Mss dat daar de fout in zit.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Even kabeltester erop, lijkt op slecht contact, standaard Cat 6 kan al gigabit dus iets is niet goed aangesloten.

In jouw geval lijkt het erop dat draad 4,5,7 of 8 geen goed contact maakt, draad 1,2,3 en 6 zijn tot max 100 mbit.

Cat 7 kan 40 gbit aan.

[Voor 30% gewijzigd door mr_evil08 op 05-03-2022 12:30]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• jpvk007
Frogmen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:47:
Opgelost. Openen van keystone aan de kabelzijde (zonder stekkers eruit halen) geeft gigabit snelheid. Dus ergens contact van 2 aders met elkaar en/of de aarde.
Bijzonder dat de kabeltester en de ingebouwde cabletest in switch het er niet uit halen.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:16
Een kabel dat waarde aangeeft dat de ene keer 31m is en de andere keer 182m is niet goed :) alle aders moeten binnen de meter bij elkaar liggen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ben niet bekend met deze switch of test, maar 182m lijkt mij alles behalve normaal.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:30
Xander schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:37:
[...]

Ben niet bekend met deze switch of test, maar 182m lijkt mij alles behalve normaal.
Als er een toestel op een kabel hangt kan de het zijn dat de meters niet kloppen. In de week ook aan de hand gehad met fluke DSX-8000 toestel. Was ook kabellengte aan het meten en gaf eerst 841m aan en dan end not found. Dus als er een toestel op de kabel hangt kan dit foute informatie opleveren.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

• jpvk007
Xander schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:37:
[...]
Nu het wel werkt krijg ik geen andere lengte. Overigens krijg ik lengtes 0-206m als ik kijk van switch naar NAS. Kabellengte 1.8m.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee