In Wall oplossing voor keuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14
Voor mijn nieuwe keuken ben ik op zoek naar inbouw speakers voor boven mijn keuken koof. De (passieve) speakers worden aangesloten op de Sonos AMP en de opstelling is puur bedoeld om (achtergrond) muziek mee te beluisteren

Hiervoor heb ik zelf de volgende keuzemogelijkheden voor mijzelf 'gecreëerd'

1) Sonos INWALL oplossing Deze optie leek mij het meest voor de hand liggend en ziet er mooi uit. Volgens HifiKLUBBEN niet de mooiste optie voor het geld, echter krijg ik bij Sonos 30% korting wegens het trade up programma.

2) B&W CWM362 De meest compacte wall oplossing van B&W

3) Dali H50 De meest compacte wall oplossing van Dali

4) KEF?
Vervolgens zullen de luidsprekers dan op deze manier geplaatst worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1QTuWKiFk_esHciN5K70FpkuS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VUE7zdZtr5VqqHNyzYADjw6L.png?f=fotoalbum_large

Vraag 1)
Voor welk van de 3 speakers zouden jullie kiezen? Of wellicht een ander merk/type? Budget is het probleem niet, maar ik wil graag geen speakers die groter zijn dan 25/30cm

Vraag 2)
Adviseren jullie een back box? De keukenkoof is namelijk niet gesloten of iets dergelijks. Ik kan hem eventueel aan de binnenkant nog wel een beetje laten isoleren door de aannemer.

Hoor graag jullie bevindingen.

[ Voor 3% gewijzigd door siemenz op 05-03-2022 11:27 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Als ze zo hoog geplaatst worden gaat het sowieso niet optimaal zijn. Wel zou ik in dit geval B&W vermijden, dat merk hecht weinig waarde aan een uniforme off-axis (waar je naar gaat luisteren als ze zo hoog geplaatst worden) response. KEF gebruikt coaxiale drivers die dat probleem sowieso niet hebben, dus dat zou mijn voorkeur hebben.

Plafondluidsprekers geen optie? Dat is logischer als je ze zo hoog wilt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
Anoniem: 159816 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:56:
Als ze zo hoog geplaatst worden gaat het sowieso niet optimaal zijn. Wel zou ik in dit geval B&W vermijden, dat merk hecht weinig waarde aan een uniforme off-axis (waar je naar gaat luisteren als ze zo hoog geplaatst worden) response. KEF gebruikt coaxiale drivers die dat probleem sowieso niet hebben, dus dat zou mijn voorkeur hebben.

Plafondluidsprekers geen optie? Dat is logischer als je ze zo hoog wilt plaatsen.
nee helaas. mijn plafond is van beton en die ga ik niet verlagen, of bedoel je dat ik wellicht plafond speakers als wall speakers moet plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

siemenz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:15:
[...]

nee helaas. mijn plafond is van beton en die ga ik niet verlagen, of bedoel je dat ik wellicht plafond speakers als wall speakers moet plaatsen?
Nee, ik doelde echt in het plafond. Maar dat is dus geen optie. Weet niet hoe het qua ruimte is, maar je zou ook nog een stukje schuine wand kunnen maken met een hoek van 45 graden bij de overgang van wand naar plafond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
Anoniem: 159816 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:30:
[...]

Nee, ik doelde echt in het plafond. Maar dat is dus geen optie. Weet niet hoe het qua ruimte is, maar je zou ook nog een stukje schuine wand kunnen maken met een hoek van 45 graden bij de overgang van wand naar plafond.
Ik ben bij de speciaalzaak geweest voor advies en deze adviseerde mij toch een ceiling speaker als wall speaker te gebruiken en dan wel deze :

https://www.hifiklubben.n...ndluidspreker/bwccm684wh/

Dit omdat de tweeter te bewegen is en daardoor naar beneden te richten is zodat de hoge tonen wel naar de grond gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 08:51
siemenz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:41:
[...]

Ik ben bij de speciaalzaak geweest voor advies en deze adviseerde mij toch een ceiling speaker als wall speaker te gebruiken en dan wel deze :

https://www.hifiklubben.n...ndluidspreker/bwccm684wh/

Dit omdat de tweeter te bewegen is en daardoor naar beneden te richten is zodat de hoge tonen wel naar de grond gaan
Wat was hier de keuze geworden, en hoe heb je het geinstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
Shadow_Zero schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:35:
[...]

Wat was hier de keuze geworden, en hoe heb je het geinstalleerd?
Het zijn idd deze speakers geworden en na 3 jaar nog steeds met tevredenheid. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOaPT-S4FBhvvZ8sQfTEIUUJqmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vrghCFaRjtV0uuhkpSgmuz9.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1