Toon posts:

hoe zit dat nou by die thermal resistans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een spire koper cooler en een justcooler fan
maar welke kan ik het er beste op zetten
mijn spire deze
http://www.spire.nl/products/5E053b1h3R.htm

wordt met did weer max 55 graden nu is mijn andere koeler de helft groter en heeft een 80 mm fan maar die is gewoon van aluminium maar volgens de specs is ie gemaakt voor 1.4 ghz of hoger wat denken jullie

Verwijderd

Topicstarter
groter lijkt my beter omdat ie dan langer koel blijf maar als ie die warmte nniet goed naar het koelblok krijgt schiet ik er weinig mee op natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
is 50 graden idle een mooie temp voor een thunderbird 1.3 ?

Verwijderd

Topicstarter
iemand ?

Verwijderd

Groter blijft inderdaad "langer" koel Maar als de airflow in de kast niet goed is blijft ie ,na gebruik, ook langer heet.
Bij bijna alle procs van 1 Gig en hoger (nieuwe duron 1GHz misschien niet)is een goede airflow in de case ook van groot belang .
En om de warmte te verspreidden kun je misschien een heatspreader van koper/zilver kopen/maken.
maar let wel op dat die spreader compatible is met CPU en koellichaam v/d koeler .
en er zijn wel een paar topics over te vinden in de search denk ik ,
iig succ7

mijn cpu TB 1200 idle 45 stressed 56
op een A7M266 <--voorlopig *D

Verwijderd

50C Idle kan er mee door, nou wordt mijn AMD wel 58 C idle maar daar wordt snel wat aan gedaan :)
Hoe warm wordt ie stressed ?

oh .. dat stondt er al :7

Verwijderd

Topicstarter
heb nu 6 80 mm fans in mijn systeem stressed wordt ie 54 ongeveer na 15 minuten max payne spelen :)

Verwijderd

Na een kwartiertje heb je toch nog geen stressed temp? :?

Het lijkt me dat je daarvoor toch wel ff een uurtje of anderhalf max payne moet gaan spelen, zo erg is dat toch niet ;)
En met zoveel casefans zou die temp wel iets lager moeten zijn lijk mij.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Soullie

Planeshift

Op donderdag 23 augustus 2001 19:36 schreef Tijn_3d het volgende:
heb nu 6 80 mm fans in mijn systeem stressed wordt ie 54 ongeveer na 15 minuten max payne spelen :)
dude laat je pc eerst eens 2 uur }:O draaien....

of speel quake3 voor zow lang.... 15 minuten is idd veel te kort

Verwijderd

Om mijn athlon 1ghz te stressen deed ik 2 uur sandra's burn-in wizard icm 3Dmark2001 benchmark in loop, dan wordt ie 49 graadjes in deze benauwde dagen.
Heb een fop32-1 met coolermaster 80mm case fan erop gericht.
Met die spire koeler van jouw en 6 case fans (indien goed geplaatst) kan je die 1333 koeler krijgen.
Pagina: 1