• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-01 21:35
Ik heb recent sonos systeem gekocht met 2 achterspeakers (sonos one). Tot op heden had ik 5.1 set met de achterspeaker die 30cm onder het plafond hangen. De kabels van deze speakers lopen vanaf daar door de muur recht naar beneden. Waar de kabels uit de muur kopen zit ook direct een stopcontact.

Mijn idee was, stekker in stopcontact en deze door de kabelgoot naar de speaker. Echter is de aansluiting te dik. Mijn idee nu is, kabel van sonos open knippen en met lasklem verlengen met onderstaande kabel. Deze kabel door de kabelgoot trekken.

Is deze kabel daar geschikt voor, bewust een dunne kabel gekozen zodat die door de kabelgoot kan. Of beter een iets dikkere?

• henry schippers
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-01 16:41
moet makelijk kunnen, wel is solderen beter voor goed contact en blijft gewoon goed beter zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heeft zo'n Sonos geen C7 connector? Die kabels zijn er in diverse lengtes, ook in het wit, zodat je niet hoeft te knippen / lassen (ik heb hier geen Sonos spullen in huis).

https://www.allekabels.nl...253/apparaatsnoer-c7.html

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 05-03-2022 10:19]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is gewoon een C7 connector inderdaad, dus een langere kabel kopen is te doen. Het enige is dat je dan geen kabel hebt die precies in de achterkant van de Sonos klikt.

Dat is makkelijker dan een kabel verlengen, ook al werkt dat natuurlijk ook, maar als je toch kabels moet gaan kopen, dan zou ik gewoon een lange kopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 00:00
mmmmmark schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:57:
Mijn idee was, stekker in stopcontact en deze door de kabelgoot naar de speaker. Echter is de aansluiting te dik. Mijn idee nu is, kabel van sonos open knippen en met lasklem verlengen met onderstaande kabel. Deze kabel door de kabelgoot trekken.
Brrrr ... dat klinkt als pruts en friemel BV

Je hebt ook gewoon losse eurostekkers die je opnieuw aan de kabel kunt zetten.

https://www.conrad.nl/nl/...v-zwart-ip20-2102972.html
https://www.conrad.nl/nl/...30-v-wit-ip20-613382.html

Dan heeft het nog een aardig houtje touwtje gehalte, maar soms kun je niet beter.

[Voor 5% gewijzigd door Sine op 05-03-2022 10:36]

Repareren doe je zo.

• mmmmmark
Will_M schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:11:
Heeft zo'n Sonos geen C7 connector? Die kabels zijn er in diverse lengtes, ook in het wit, zodat je niet hoeft te knippen / lassen (ik heb hier geen Sonos spullen in huis).

https://www.allekabels.nl...253/apparaatsnoer-c7.html
Thanks voor alle reacties. Het probleem is dat zowel de stekker als de c7 connector niet door de kabel goot (eigenlijk geen kabel goot maar een loze leiding) passen. Ik zal dus sowieso een stekker moeten knippen om die door de goot te kunnen trekken.

Wat ik begrijp is dat ik dus gewoon een standaard kabel kan kopen met een C7 connector en deze kan aansluiten op de sonos speaker. In dat geval kan ik de sonos speaker dus gewoon heel laten. Echter zal ik dan de nieuwe kabel nog steeds moeten knippen om deze door de loze leiding te kunnen trekken.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat kan toch? Koop een kabel van euro naar C7 die lang genoeg is en een losse euro stekker. Knip de euro kant van de kabel, trek de kabel door de leiding en als ie erdoor is zet je de losse euro stekker eraan.

• mmmmmark
Kaalus schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:45:
Dat kan toch? Koop een kabel van euro naar C7 die lang genoeg is en een losse euro stekker. Knip de euro kant van de kabel, trek de kabel door de leiding en als ie erdoor is zet je de losse euro stekker eraan.
Ja dat is een veel beter idee idd :*) , nog niet helemaal wakker hier 8)7

Deze past dan gewoon toch op de sonos:

https://www.allekabels.nl...paraatsnoer-c7-haaks.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:30

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kaalus schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:45:
Dit is absoluut de simpelste optie. Zelfde gedaan voor een TV aan de muur. Pluspunt is dat je de originele stekker+snoer niet beschadigt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mmmmmark schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Ja, en dan een stekkertje als deze erbij
https://www.allekabels.nl...uro-apparaat-stekker.html

Weet je zeker dat je het netjes af kan monteren. En mocht je ooit iets willen vervangen kun je het ook weer eenvoudig losmaken en hergebruike.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:10
Sine schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:35:
[...]

Brrrr ... dat klinkt als pruts en friemel BV

Je hebt ook gewoon losse eurostekkers die je opnieuw aan de kabel kunt zetten.

https://www.conrad.nl/nl/...v-zwart-ip20-2102972.html
https://www.conrad.nl/nl/...30-v-wit-ip20-613382.html
Bij de tweede heb je nog wel een perstang nodig om de aders aan te sluiten, de eerste lijkt me makkelijker.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@TERW_DAN Soms vraag ik me zelf stiekem ook wel eens af waarom niet alle 230V huishoudelijke apparatuur gewoon met "Male C" connectoren uitgerust kan worden. Ik heb hier laatst m'n wasdroger en wasmachine (beide van Miele) helemaal open mogen maken om de originele kabels te kunnen vervangen door kabels van 5 Mtr. waarbij de 'connector' aan de machinekant intern ook nog eens in de hars gegoten zat (en welke ik dus ook weer opnieuw van verse hars kon voorzien). Een simpele "Male C13 of C15" met trekontlasting aan de achterkant van de machines had me een hoop gepruts gescheeld :+

Als er op die hoogte aan de buitenkant water bij zo'n machine komt dan heb ik een héél ander probleem, dus die hars is ook maar een beetje voor de sier.... :9

[Voor 7% gewijzigd door Will_M op 05-03-2022 13:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daarmee blijft de TS met het oorspronkelijke probleem zitten dat het spul niet met aangegoten stekers door z'n kabelgoot gaat passen (wat stiekem dus een installatiebuis / loze leiding van een 1/2" (?) blijkt te zijn).

:9 .

• mmmmmark
Will_M schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Daarmee blijft de TS met het oorspronkelijke probleem zitten dat het spul niet met aangegoten stekers door z'n kabelgoot gaat passen (wat stiekem dus een installatiebuis / loze leiding van een 1/2" (?) blijkt te zijn).

:9 .
haha klopt, was een loze leiding. In principe zou het passen als de buis recht was maar er zitten hoeken in van 90? graden en dat gaat nooit lukken,

Bedankt iedereen voor het meedenken. Top oplossing!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55

sapphire

Die-hard pruts0r

mmmmmark schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Past zeker alleen kans dat de bodem dan niet helemaal recht meer is maar als de Sonos hangt hoeft dat geen probleem te zijn :)

Gabriël ITX

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29
Ha ow.

(Niko) opbouw stopcontact nemen en een draad door de muur trekken, aan het begin een stekker, op het einde het stopcontact dat je vast tegen de muur zet (= veiligste)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• mmmmmark
Nog even snelle terugkoppeling. Helemaal gelukt zoals hierboven omschreven. Omdat de sonos hangt geen last van de uitstekende stekker. Thanks all!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee