Toon posts:

2 laptops setup

Pagina: 1
Acties:

• Mokum85
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-09-2022
Goedenavond ,
Voor mijn werk heb ik 2 laptops; 1 van mijn eigen organisatie en 1 van mijn klant waar ik op locatie werk.
Nu heb ik al jaren die klant laptop met docking station, 2 monitoren, keyboard+muis werkend. Dit werkt goed.
Nu heb ik dus een 2de laptop (van mijn eigen organisatie) en deze laptop zal ik ook vaak gebruiken.
Ik wil graag op mijn kantoor, bureau, deze 2 laptops gebruiken. Dus op 1 bureau met 2 monitoren en keyboard+muis wil ik 2 laptops kunnen gebruiken.
Ik heb ooit iets gelezen over een switch.... Maar wat is nu de beste manier om deze 2 laptops op 1 bureau te gebruiken? Zoals je al begrijpt wil ik dus niet op een laptop zelf werken maar via een docking station.

Hopelijk zijn hier, voor deze ongebruikelijke setup, goede ideeën voor.

Ben benieuwd :)

Mvg,
Rick

• Mokum85
Oh en waarom ik perse op 2 verschillende laptops wil werken is vanwege Microsoft 365 licenties; 2 verschillende organisaties, 2 verschillende laptops en dus 2 verschillende Microsoft licenties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:54
Synergy https://symless.com/synergy

[Voor 67% gewijzigd door BCC op 04-03-2022 23:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:45
Ik gebruik een switch voor laptop + pc, switcht monitoren toetsenbord muis (en 2 usbs) er was ook voor2 monitoren, maar die was 20 euro duurder...

knop op switch, of losse knop, of toetsencombinatie, dus prima :)

• Mokum85
Interessant :) Dit zal ik uitproberen.
Thanks

• Mokum85
99ruud99 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 23:53:
Ik gebruik een switch voor laptop + pc, switcht monitoren toetsenbord muis (en 2 usbs) er was ook voor2 monitoren, maar die was 20 euro duurder...

Ik had een switch bij Bol gekocht maar kreeg een andere dan wat stond beschreven, namenlijk met VGA ipv hdmi :|
Nadat ik het had terug gestuurd was het gelijk niet meer in stock.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 11:35

M2M

medicijnman

en is remote desktop geen idee?

-_-

• Mokum85
M2M schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 23:55:
en is remote desktop geen idee?
Nee waarschijnlijk niet want het zijn ook laptops die door organisatie worden beheerd dus niet veel optie om vanalles te downloaden en in te stellen.
Plus ik werk op 1 laptop op eigen dicht getimmerd netwerk. 2de laptop zal via VPN gaan.

[Voor 3% gewijzigd door Mokum85 op 04-03-2022 23:57]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:32

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb schermen met ingebouwde usb hub en daisy chain ondersteuning gekocht

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:12
Ik heb zelf de Logitech MX keys+muis set gekocht, deze kun je met 3 computers pairen. Ideaal! Daarnaast heb ik een LG scherm met genoeg aansluitingen. Deze setup werkt perfect voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mokum85
99ruud99 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 23:53:

Heb je hier toevallig een link voor? Waar ik het kan bestellen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:21
De organisatie waar je voor werkt geen vdi/rds omgeving waar je op kan inloggen? Tis zo'n gedoe met 2 machines.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mokum85
Ben na wat googelen op monitors bij Eizo gekomen, deze schijnen speciaal voor dit ontworpen te zijn. https://www.eizo.nl/flexscan/ev2795-bk/

Dus met deze monitor kan je switchen net als een kvm switch :) En dan 2de monitor met daisy-chain er op aansluiten en die switch dan mee?
Dan zou die 2de monitor dan een andere kunnen zijn of werkt dat dan niet?

[Voor 11% gewijzigd door Mokum85 op 06-03-2022 10:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:45
Hij is nu niet meer op amazon te koop, maar Aimos AM-KVM201CC was welke ik heb
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee