Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Verwijderd
Dit is vaag, als Jan lid is van iedereen moet het werken. De enige die minder dan "alles" mag met die file is "everybody", die mag niet schrijven. Ik denk dat je of ergens een typefout maakt, of dat Jan niet lid is van iedereen.
Hij bedoelt dat als Piet de owner is van dat bestand en hij staat in de juiste groep, waarom kan hij dan dat bestand niet editen, terwijl hij die rechten wel zou moeten hebben.Op donderdag 23 augustus 2001 17:43 schreef Mr_Hiney het volgende:
Kun je ff wat specifieker zijn want zo snapt niet iedereen hetThnx!
Of ben ik nou zo dom?
Nee, je bent niet domOp donderdag 23 augustus 2001 17:46 schreef Koen Roumen het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat als Piet de owner is van dat bestand en hij staat in de juiste groep, waarom kan hij dan dat bestand niet editen, terwijl hij die rechten wel zou moeten hebben.
Of ben ik nou zo dom?
Aan de 'newbie': heb je wel gezorg dat de directory waar dit bestand in staat (en die subdirectory) ook de juiste rechten hebben voor Jan? Anders lukt het inderdaad niet.
En die juiste rechten zijn:
read recht op de directory waar het bestand in staat (en eventuele directories hoger. Mocht je ook nog de bestanden willen 'zien' (ls commando) dan heb je ook nog eXecute rechten nodig op de dir. Het write recht is alleen nodig als er bestanden aangemaakt moeten worden in de directory.
read recht op de directory waar het bestand in staat (en eventuele directories hoger. Mocht je ook nog de bestanden willen 'zien' (ls commando) dan heb je ook nog eXecute rechten nodig op de dir. Het write recht is alleen nodig als er bestanden aangemaakt moeten worden in de directory.
Daar zat het hem ..... thanks !!!Op donderdag 23 augustus 2001 18:36 schreef Myrdhin het volgende:
en eventuele directories hoger.
Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Pagina: 1