ps4 fan te fixen met fan uit ps4 slim?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
Mijn vraag:
Hoi Tweakers, mijn ps4 wordt te warm. Nu heb ik de boel al eens open gehaald om hem stofvrij te maken, maar dit heeft het probleem niet opgelost (hij schakelt na een paar seconden uit met de melding dat hij te warm wordt).
Nu heb ik een kapotte ps4 slim te pakken weten te krijgen, en vraag ik me af of het ook mogelijk is de fan uit die ps4 slim over te zetten in de gewone ps4.

Iemand een idee of die fans identiek zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-10-2024
Als ze toch al beide niet meer werken kun je de fan toch gewoon omzetten? Het ergste dat kan gebeuren is dat eh ze niet meer werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Tenzij de fan niks meer doet, zal de fan niet het euvel zijn hier. Zeker niet na een paar seconde.

Maakt het koelblok nog wel goed contact met de cpu/gpu? Als dit loskomt of de koelpasta compleet vergaan is kan de processor zijn warmte niet afgeven aan het koelblok en kan de fan niks wegblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
De ene keer is het een paar seconden, soms een halve minuut.
M'n idee was om tegelijkertijd ook de koelpasta te gaan vervangen.
Maar op zich zou de fan uit de slim versie dus wel op de reguliere moeten passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Denk dat die koelpasta (en eventuele herplaatsing van het koelblok) meer gaat uithalen.

Of die fan past, geen flauw idee.
Als ik even snel zoek kom ik wel iets tegen over niet uitwisselbare fans tussen verschillende chassis versies. Maar geen idee hoe dat zit tussen de gewone en slim variant.

Of hij fysiek past zul je moeten testen
Of hij voldoende koelcapaciteit heeft kun je misschien al wat afleiden aan de vermogens van de ventilatoren (mits het hier op staat). Door de bank genomen is meer vermogen meer luchtverplaating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
Gisteren heb ik de boel opengehaald om te kijken. Het was vrij snel duidelijk, de fan uit de slim versie past niet op de regular variant. Het is echt een andere stekker...
Dus nu even een fan vinden die wel past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb je het koellichaam ook stofvrij gemaakt? Dat vergeet men nog weleens, maar dat zorgt er wel voor dat de PS4 nog heet wordt.
Pagina: 1